Permalänk

BF 2142 Fråga

Hejsan! Har ett litet problem. Har köpt Battlefield 2142 från Origin och när jag spelar spelet så kan jag ej välja i inställningarna att köra det i Fullscreen eller 1920x1080 upplösning. Vet någon här hur man fixar det?

Permalänk

Edit: Använder även Windows 7 om det har någon betydelse.

Permalänk

Skulle gärna vilja veta hur man gör. Frågade inuti spelet om det och dem sa att man inte kan. Beskrev inte så klart så jag undrar fortfarande. Finns det absolut inga sätt att höja upplösningen och köra fullscreen/widescreen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CountBerenguer:

Skulle gärna vilja veta hur man gör. Frågade inuti spelet om det och dem sa att man inte kan. Beskrev inte så klart så jag undrar fortfarande. Finns det absolut inga sätt att höja upplösningen och köra fullscreen/widescreen?

provat ALT+enter? Ang upplösningen vet ja inte om det spelet stödjer så hög?

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av cirderf:

provat ALT+enter? Ang upplösningen vet ja inte om det spelet stödjer så hög?

Har testat Alt+Enter. Googlat i timmar och försökt få reda på något. Funkar ej.

Men nu blir det 1400x900 i upplösning och jag kan inte välja högre. Sedan så är även stora delar av skärmen svart då jag inte kan köra det i widescreen.

Permalänk
Avstängd

Spelet stöder väl det, men ingen direkt inställning i spelet.

Du måste nog gå in i egenskaper för exen och skriva in +widescreen 1 eller liknande.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Starta BF2142 via en ikon på skrivbordet och lägg till +szx 1920 +szy 1080 i målet. Så kommer du ha 1920x1080.

Tog ca 2 sek att hitta på google. Bara söka på BF2142 1920x1080

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Starta BF2142 via en ikon på skrivbordet och lägg till +szx 1920 +szy 1080 i målet. Så kommer du ha 1920x1080.

Tog ca 2 sek att hitta på google. Bara söka på BF2142 1920x1080

Skapat en genväg från exe filen till skrivbordet. Högerklickar på egenskaper. Sedan finns det , Mål, Starta I, KortKommando rutor.

Men går ej att trycka och skriva något i ''Mål'' rutan. Grått och går som sagt ej att skriva/klicka där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CountBerenguer:

Skapat en genväg från exe filen till skrivbordet. Högerklickar på egenskaper. Sedan finns det , Mål, Starta I, KortKommando rutor.

Men går ej att trycka och skriva något i ''Mål'' rutan. Grått och går som sagt ej att skriva/klicka där.

En snabbikon får du skapa.
Högerklicka>Skicka till> Skrivbord (Skapa en ikon)

Du ska skriva i där det står typ
C:/Program Files(x86)/.........
Och lägga till det i slutet.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

En snabbikon får du skapa.
Högerklicka>Skicka till> Skrivbord (Skapa en ikon)

Du ska skriva i där det står typ
C:/Program Files(x86)/.........
Och lägga till det i slutet.

Tack så jätte mycket! Funkar nu