Grafikminne problem med XFX Radeon HD 6950

Permalänk
Medlem

Grafikminne problem med XFX Radeon HD 6950

Jag ska ha 1024mb men när jag kollar upp på Can You Run It? och Battle.net så står det på båda att jag har 751 MB. Allting annat visas korrekt. Jag vet inte hur pass mycket man kan lita på de sidorna. Är lite nervig just för att jag spillde saft i datorn för ett par veckor sedan och det var rätt så mycket saft på grafikkortet men vet inte om det kan ha någon sådan effekt. Prova gärna med era egna riggar och se om ni får korrekta resultat.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Hjälpsam

1.7GB här.
Orsaken är en bugg i directX.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jaha tack så mycket. Skönt att slippa oroa sig

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Är lite nervig just för att jag spillde saft i datorn för ett par veckor sedan

Hur lyckades du med det?
Men som killen skrev så är det en bugg, säger ~750 på mitt med.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Hur lyckades du med det?
Men som killen skrev så är det en bugg, säger ~750 på mitt med.

Alltså det var mörkt i mitt rum och hade precis ställt ner ett glas saft på bordet å när jag skulle ta mina cigg så råka ja få ner handen i glaset å välta ut det över hela datorn som stod precis nedanför och har inte tätt ovanpå datorn utan det är små lufthål eller vad man ska säga så rann bara rakt i genom så den stendog. Funkar nu dock som tur är

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Skrivet av Flawwoo:

Alltså det var mörkt i mitt rum och hade precis ställt ner ett glas saft på bordet å när jag skulle ta mina cigg så råka ja få ner handen i glaset å välta ut det över hela datorn som stod precis nedanför och har inte tätt ovanpå datorn utan det är små lufthål eller vad man ska säga så rann bara rakt i genom så den stendog. Funkar nu dock som tur är

Måste vara bland det skönaste jag läst på Sweclockers
Haha, nämen tur att den funkar iaf.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Måste vara bland det skönaste jag läst på Sweclockers
Haha, nämen tur att den funkar iaf.

Haha ja det var lite fail av mig. Ja jag är sjukt lättad över att det fungerar. Hade lite problem i början med att jag fick bluescreen hela tiden men när den fick stå en dag så funka det prima sedan. Kan säga att jag alltid ställer glas längst ut i andra änden av bordet nu sedan det hände. Är sjukt nojig över att det ska hända igen^^

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Alltså det var mörkt i mitt rum och hade precis ställt ner ett glas saft på bordet å när jag skulle ta mina cigg så råka ja få ner handen i glaset å välta ut det över hela datorn som stod precis nedanför och har inte tätt ovanpå datorn utan det är små lufthål eller vad man ska säga så rann bara rakt i genom så den stendog. Funkar nu dock som tur är

been there, done that -.- ställer också ALLTID glaset längst ut... gärna precis över datorn också

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Haha mja man tror ju inte det ska hända en själv. Har aldrig vält ut ett glas eller något som ens varit nära att komma i datorn.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk

haha, jag råkade spilla vatten från en blomkruka i datorn för några veckor sedan. Den strulade i början men nu funkar den problem fritt. Jag kör oxå ett 6950 och för mig visas 752 mb om jag inte minns fel...