Grafikkort till gammalt moderkort

Permalänk
Medlem

Grafikkort till gammalt moderkort

Hej,

Jag har ett gammalt moderkort som heter ASRock P5B-de och grafikkortet ATI Radeon 4870HD (trorjag)
Nu har jag börjat köra lite BF3 och har bara 30avg FPS med medium på metro mappen, men på Caspian laggar jag med low!

Nu tänkte jag uppgradera mitt grafikkort men inte moderkortet, så vad är det bästa grafikkort för runt 2.000kr som funkar till mitt moderkort, om det nu finns?

Har tänkt på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647466 men vet inte om moderkortet klarar det, jag är okunnig inom datordelar.

Grafikkort: ATI Club 4870 HD
Nätagg: Deltaco psu-463
Processor: Intel Core 2 Quad Q9400 2.66GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vad har du för övriga komponenter (processor och nätagg)?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Vad har du för övriga komponenter (processor och nätagg)?

Processor: Intel Core 2 Quad Q9400 2.66GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz
Nätagg: Inte en aning, hur kan man kolla upp? :S

Mitt hela grafikkort dock: Club 3D HD 4870 PCIE 512M DDR5

Permalänk

Min kompis hade nästan exakt samma och det funkar jättebra för honom med ett gigabyte 6950 windforce 1GB.
Rekommenderar dock en mindre modell av 6950 då jag i princip fick bygga om hans chassi. KOLLA ATT NÄTAGGET ORKAR!!

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk

För att kolla nätagget, öppna lådan och titta på "lådan" med en massa sladdar från.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälpen! Nätagget var tydligen "Deltaco psu-463".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likabawz:

Tackar för hjälpen! Nätagget var tydligen "Deltaco psu-463".

Titta en gång till , det brukar stå effekt också.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

skulle säga att du troligen kommer behöva ett nytt nätagg deltaco gör budget delar som inte är säkert att de äns kan leverera vad som står specifierat på klisterlappen.

ett dålitgt nätagg är som att rosta bröd i badkaret medans du badar, du riskerar mer än bara brödrosten...

om nätagget går sönder kan det dra med sig mer delar och med budgetagg framför allt då de ofta saknar diverse skyddskretsar som ska förhindra att andra delar går sönder om det skulle smälla.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle säga att du troligen kommer behöva ett nytt nätagg deltaco gör budget delar som inte är säkert att de äns kan leverera vad som står specifierat på klisterlappen.

ett dålitgt nätagg är som att rosta bröd i badkaret medans du badar, du riskerar mer än bara brödrosten...

om nätagget går sönder kan det dra med sig mer delar och med budgetagg framför allt då de ofta saknar diverse skyddskretsar som ska förhindra att andra delar går sönder om det skulle smälla.

Hmm okey, måste jag tänka på att mina andra datordelar ska vara kompatibel(stavning) med nätägget?

Det var min polare som byggde datorn och jag vet inte mycket om alla delar, och vill helst bara byta grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likabawz:

Hmm okey, måste jag tänka på att mina andra datordelar ska vara kompatibel(stavning) med nätägget?

Det var min polare som byggde datorn och jag vet inte mycket om alla delar, och vill helst bara byta grafikkort.

du behöver bara se till att nätagget har nog effekt för att driva dina delar

Visa signatur

Define R5 | Asus X470-F | AMD Ryzen 5 2600 @4.1 | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 1070 SC @2000/4300 | G.Skill Flare X 16GB @3400 CL14 | Seasonic Focus Plus Gold 650w | SanDisk Ultra II 240GB | 860 Evo 500GB | Seagate 1TB | Asus VG248 |