Permalänk
Avstängd

Överklocka Phenom II 945

Hej! Jag har en amd phenom ii x4 945 processor och jag har tänkt att överklocka den. Har beställt en Antec Kühler 620, så nu letar jag bara efter lite hjälp om hur jag ska göra. Testade att köra autoclock i amd overdrive men då startade datorn om sig, så jag antar att jag måste överklocka i bios. Om nån av er har en överklockad 945 processor säg gärna hur ni gjorde när ni överklockade den. Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Datorn ska väl starta om sig? Ladda ner cpu-z och kolla frekvenserna.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Jag har bara snälklockat brorsans 945. Höjde då FST något och lät det vara så. Fick ändå 300mhz extra....

Permalänk
Medlem

Höj FSB med 5 i bios tills windows kraschar/får blue screen sen sänker du den med 5 sen gå in i windows och kör prime 95 ett tag.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cappe:

Höj FSB med 5 i bios tills windows kraschar/får blue screen sen sänker du den med 5 sen gå in i windows och kör prime 95 ett tag.

Ska man inte höja volten också?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cappe:

Datorn ska väl starta om sig? Ladda ner cpu-z och kolla frekvenserna.

menade att dator frös ihop typ och sen startade den om sig , kollade cpu-z samma frekvens:P

Permalänk
Medlem

Du höjde den väl för mycket.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cappe:

Du höjde den väl för mycket.

jag körde med autoclock, och direkt jag tryckte på start så frös datorn ihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av rajtin:

jag körde med autoclock, och direkt jag tryckte på start så frös datorn ihop

Hände mig med, ändra manuellt i bios.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Kör i bios, finns många bra guider för nybörjare. Har aldrig överklockat förut men fick upp min phenom II x2 från 3.2 till 4.2 GHz ganska snabbt så du kan nog komma rätt så långt om du har black edition

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.