Permalänk
Medlem

XFX Core 650W knastrar.

Hej Swec!

Tog datorn till ett trevligt stuidedagslan nu, första lanet med nya datorn så var lite bökigt att packa ner den, men jag var lika försiktig som jag varit med alla andra datorer jag förflyttat. Problemet jag fick nu var att det ger ifrån sig lite knaster, nästan som att en kabel ligger lätt och trycker på fläkten, det är iaf inget coil whine. Jag har haft datorn i 3 veckor nu, så är förvånad om det är att nätagget börjar ge upp, känns som att jag omedvetet skadat det. Är detta något jag kan fixa själv, eller är det bara att skicka tillbaks till butik?

Tack på förhand!

Permalänk

Du kanske kan fixa själv om det är en kabel som ligger mot fläkten. Men för att slippa riskera garantin genom att du öppnar den så råder jag dig att länma in och få ett nytt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Om du misstänker att det är någon sladd inuti nätaggregatet som är i mot fläkten så borde detta inte vara en allt för svår sak att fixa. Den enda nackdelen är att garantin försvinner om du öppnar upp den.

EDIT: Precis som jOnÄTÄn sa. Lite före mig

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Har en XFX xXx 650W 80+ (HELT NYT, 3 dagar gammal) och min knastrar satan ibland.. tyst ibland 50/50.. Man hör det inte när man har headset på sig.. men igår när jag såg på film med högtalare var de sånt jävla pain..
Kan man verkligen lämna in den på garanti? (är inte 1000% på att det är nätagget, KAN vara h100 pumpen, får nog ta o djupdyka i fråga i helgen när jag har tid över)

Men låter ju onekligt likt ditt problem vilken säger till mig att det är nätagget =/

Permalänk
Medlem

Mitt har inte låtit idag heller.. Konstigt.. Men om jag skall köra SLI/CF i framtiden lär de väl börja igen.. Kan man få ut garanti pga ljud som inte bör finnaS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowsve:

Nu har det helt plötsligt slutat, antingen så har det magiskt reparerats eller så var det bara en kabel på nätaggsfläkten. Återkommer om det blir problem igen

Skrivet av Rupenbritz:

Mitt har inte låtit idag heller.. Konstigt.. Men om jag skall köra SLI/CF i framtiden lär de väl börja igen.. Kan man få ut garanti pga ljud som inte bör finnaS?

Jag har ett XFX Core 750 W som knastrar. Hur länge har ni haft era nätagg innan det slutade knastra, och hur länge har det knastrat? Det blir troligen reklamation för min del, vill inte riskera nånting

Permalänk
Medlem

Jag hade coilwhine på mitt core edition 850w 2-3 dagar sen gav det sig. Datorn funkar utmärkt idag.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)