Permalänk
Medlem

Gtx 460 SLI + BF3 = Falskt?

Jag uppgraderade min dator idag för att kunna njuta lite mer av bf3.

Nu när jag lirar caspian border så laggar det :/

Jag har inställningarna på auto och då blir det mesta high.

Känns väldigt jobbigt att ha lagt ner massa pengar på en uppgradering så kan jag ens inte spela betan :/

Phenom 955 3,5 Ghz
Gtx 460 Sli
4gb RAM

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

om jag inte är helt fel ute så funkar inte SLI eller CF på BF3 Beta än...

Permalänk
Hedersmedlem

Två 460's klarar inte av att maxa BF3, vilket du säkert märkt. Prova sänka ytterligare lite, du har fortfarande rätt höga inställningar.

Annars kan det ju vara så att drivrutinerna som finns nu inte funkar så bra i SLI med BF3. Om du inte har senaste, uppdatera. Annars så kommer det garanterat bättre drivrutiner senare.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dauit:

om jag inte är helt fel ute så funkar inte SLI eller CF på BF3 Beta än...

Det fungerar i betan. I alfan gick det däremot icke.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Två 460's klarar inte av att maxa BF3, vilket du säkert märkt. Prova sänka ytterligare lite, du har fortfarande rätt höga inställningar.

Annars kan det ju vara så att drivrutinerna som finns nu inte funkar så bra i SLI med BF3. Om du inte har senaste, uppdatera. Annars så kommer det garanterat bättre drivrutiner senare.

Får hoppas på det du säger att det kommer bättre drivisar sen när spelet kommer ut.

Om jag ska va ärlig orkar jag ändå inte lira betan nu

Lirat lite för mycket de senaste dagarna och det kommer ju ändå nollställas

Tack för svaren

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oskaaarn:

Får hoppas på det du säger att det kommer bättre drivisar sen när spelet kommer ut.

Om jag ska va ärlig orkar jag ändå inte lira betan nu

Lirat lite för mycket de senaste dagarna och det kommer ju ändå nollställas

Tack för svaren

Hoppas jag också, har nästan identiska specs som du!

Fast jag skippar betan totalt, vill inte få en kass bild av spelet innan det är färdigt!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

sitter på två 6850 med en i5 2500k @5g o det funkar SKIT får fps drops hela tiden speciellt när jag zoomar in med sniper... vill inte dra ner till medium ser förjävligt ut då spelar inte heller så seriöst längre som innan med BF2 så känner att det inte är värt o köpa två st gtx 580 hoppas det fungerar bättre sen i den slutgiltiga verisionen.

Permalänk
Medlem

sitter på 2 460 och på metro på ultra så flyter det typ med lite oc.

Caspian upplever jag inte låg fps på utan mer lag.

Sedan kommer prestanda förbättras osv men 2st 460 kommer inte maxa.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Jag uppgraderade min dator idag för att kunna njuta lite mer av bf3.

Nu när jag lirar caspian border så laggar det :/

Jag har inställningarna på auto och då blir det mesta high.

Känns väldigt jobbigt att ha lagt ner massa pengar på en uppgradering så kan jag ens inte spela betan :/

Phenom 955 3,5 Ghz
Gtx 460 Sli
4gb RAM

EA har problem just nu så att typ 9.5 / 10 CB server laggar, så det ligger i server mjukvaran ATM det kommer nog fixas med en patch i helgen här. så inte säkert att det är hos dig.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

En dum fråga kanske. Men har du vart inne i nvidia kontrollpanelen och aktiverat SLI? Frågar för att jag råkade glömma det en gång efter att jag bytte drivrutin

F.ö. har det flytit på fint för mig på ultra fast utan kantutjämning med 1680x1050 i upplösning med vsync på håller den 60fps, dippar ibland ner till 50 men väldigt sällan. Har ifs hexacore CPU å den verkar använda alla kärnor ganska friskt, kanske ger mig lite mer prestanda.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

En dum fråga kanske. Men har du vart inne i nvidia kontrollpanelen och aktiverat SLI? Frågar för att jag råkade glömma det en gång efter att jag bytte drivrutin

F.ö. har det flytit på fint för mig på ultra fast utan kantutjämning med 1680x1050 i upplösning med vsync på håller den 60fps, dippar ibland ner till 50 men väldigt sällan. Har ifs hexacore CPU å den verkar använda alla kärnor ganska friskt, kanske ger mig lite mer prestanda.

SLI är aktiverat

Men bra att du påpekar det för det hade inte vart helt omöjligt att jag skulle missa det

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Jag Frapsar på Caspian Border i 192x1200@60fps med allt på high med 460 SLI/i7 2600k, går ner till 45-50 fps i tunga strider. Inte maxade inställningar men det flyter över förväntan.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

I vilken upplösning kör du?
Problemet är inte rå prestanda med två GTX 460 (förhoppningsvis 1GB versionen) utan att på Ultra käkar spelet enorma mängder vram.

Jag mätte det till 1200MB på Caspian. Och GTX 460 har inte så mycket minne helt enkelt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Nu när jag lirar caspian border så laggar det :/
Känns väldigt jobbigt att ha lagt ner massa pengar på en uppgradering så kan jag ens inte spela betan :/

2st 460 presterar som ett 580 ungefär, du kommer kanske aldrig maxa spelet på ultra, men jag är helt övertygad att fullspelet kommer vara bättre optimerat när det kommer. Eller iaf efter en patch eller två i november Sen är det också inga bra drivrutiner, där finns också prestanda att hämta.

Kanske är det SLI och CF som behöver optimeras?

Dra inte några för mörka slutsatser av Beta-spel med Beta-drivrutiner, vänta 1 månad innan du hivar datorn ut genom fönstret

Mvh

Tobias

Ps

Hur mycket ram-minnesåtgång har spelet? Såg ett Youtube klipp på en kille med en X6:a och då jobbade alla 6 kärnorna och spelet drog strax över 4gb ram...
http://www.youtube.com/watch?v=A-enG0JCIH8

Ds

youtube länk tillagd
Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Jag uppgraderade min dator idag för att kunna njuta lite mer av bf3.

Nu när jag lirar caspian border så laggar det :/

Jag har inställningarna på auto och då blir det mesta high.

Känns väldigt jobbigt att ha lagt ner massa pengar på en uppgradering så kan jag ens inte spela betan :/

Phenom 955 3,5 Ghz
Gtx 460 Sli
4gb RAM

Tja

Jag kör caspian border och har: i52500k @4ghz med 8gigram och 460 SLI. Hade överklockat korten lite men tog bort de då de blev någe skumt fel.

Jag kör allt på high i 1080p och ligger på caspian mellan 60-135 fps vilket är i mina ögon super bra.

Vet inte vad du kör med för inställningar men bara leka runt lite och skaffa rätt drivers etc.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Två kort i SLI delar väll minne? Dvs, 2x460 1GB = 1GB grafikminne. Om spelet är hungrig på grafikminne så kommer väll det vanliga RAM minnet börja användas för att lagra texturer eller whatever?
Kolla hur mycket RAM som används, kanske kan du öka din FPS med ett par stickor till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Själv kör jag på medium på Caspian border och ca 70fps. (med ett gtx 460) Så du borde ju kunna köra high och få 60 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Två kort i SLI delar väll minne? Dvs, 2x460 1GB = 1GB grafikminne. Om spelet är hungrig på grafikminne så kommer väll det vanliga RAM minnet börja användas för att lagra texturer eller whatever?
Kolla hur mycket RAM som används, kanske kan du öka din FPS med ett par stickor till?

Skickades från m.sweclockers.com

BF3 slukar lätt över 1.4gb grafikminne när jag kollar MSI Afterburner, så jag är glad att jag har 3gb

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Jag uppgraderade min dator idag för att kunna njuta lite mer av bf3.

Nu när jag lirar caspian border så laggar det :/

Jag har inställningarna på auto och då blir det mesta high.

Känns väldigt jobbigt att ha lagt ner massa pengar på en uppgradering så kan jag ens inte spela betan :/

Phenom 955 3,5 Ghz
Gtx 460 Sli
4gb RAM

Nästan alla laggar på caspian border? Det är server lagg.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Två kort i SLI delar väll minne? Dvs, 2x460 1GB = 1GB grafikminne. Om spelet är hungrig på grafikminne så kommer väll det vanliga RAM minnet börja användas för att lagra texturer eller whatever?
Kolla hur mycket RAM som används, kanske kan du öka din FPS med ett par stickor till?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var det som var planen. Ligger 2 stickor bredvid mig här redo för att sättas in.

Men när jag tittade in i lådan så upptäckte jag att jag hade använt de två yttre platserna (ingen aning om varför -.-).

Så för att peta in de nya minnena skulle jag behöva ta bort processorkylaren vilket jag helt enkelt inte orkade igår

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

sli funkar.. mina båda kort går på 98-99 % belastning.

därimot så tror jag inte att spelet är fullt optimerat..

polaren som kör med ett singel 480 ligger på CP som lägst 40fps.. och då kör han allt på max dvs Ultra

dubbla 460 borde gå men jag tror inte du kommer se några 70-80 fps..

jag ligger på mellan 70-100fps och då rätt så överklockade kort 480 SLI så klart

/k

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk
Medlem

Jag har två 460 SE (nerfad 460..) och en 965BE, 1680x1050 allt på high, dock inte högsta AA åså. Aldrig sett en fps under 45. Snittar väl på en 55-65 utomhus på Metro. Nere i tunnlarna runt 65-70. Flyter som en dröm! Långt över förväntan helt klart!

På caspian så äre runt 45-60 fps. Uppe i luften något högre inte lirat så mycket caspian än dock..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

RAM har inget med VRAM att göra.
När VRAM blir full skrivs det till RAM men det är inte problemfritt för det är då det börjar "hacka".

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|