Google och Samsung skjuter upp Android Ice Cream Sandwich, Nexus Prime

Permalänk

Det är väl en kombination av en fin gest mot Jobs samt marknadsföringsstrategi. Vilken anledning som man tror är dominerande beror på hur cynisk man är.

Att det skulle vara problem med själva produkten låter mer otroligt, jag tror inte att Google och Samsung plöjer ner massa miljoner på ett stort PR-jippo om de inte är säkra på att de har något att visa upp.

Permalänk
Medlem

Har för mig att en av grundarna till Google hade Steve Jobs som mentor

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Det är väl en kombination av en fin gest mot Jobs samt marknadsföringsstrategi. Vilken anledning som man tror är dominerande beror på hur cynisk man är.

Att det skulle vara problem med själva produkten låter mer otroligt, jag tror inte att Google och Samsung plöjer ner massa miljoner på ett stort PR-jippo om de inte är säkra på att de har något att visa upp.

Jag resonerar precis som du. Givetvis handlar det om Steve Jobs bortgång. Hela kampanjen inför släppet har ju handlat om att ge Apple en liten näsbränna. Ingen vinner på att genomföra släppet bara några dagar efter Jobs dött, för det är inget kul att driva med Apple just nu. Det måste gå några veckor. Så det kanske inte är så mycket för att hedra Steve Jobs som det är ren marknadsföringsstrategi. Och slår de två flugor i en smäll så är det ju bara ännu bättre.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av R34p3r:

Det finns inget vackert så länge pengar är inblandade, oavsett vilken sida man serdet ifrån.

Varför då ?
Googles motto är "Don't be evil", jag tycker att de har mycket bättre etik än sina konkurrenter i många frågor (miljö, mänskliga rättigheter, personlig integritet för användarena etc.) De har mycket att leva upp till. Jag tror mycket väl att de kan skjuta upp en lansering för att visa någon form av hänsyn, speciellt om begravningen är planerad till exakt samma dag..

Jag tror inte att detta kommer att innebära att det tar längre tid innan vi får grejjerna. Slutjusteringen av mjukvara fortlöper, produktion och logistik fortlöper.. Den enda skillnaden är att de kommer att hålla sin presentation av nyheterna nån vecka senare.

Permalänk
Medlem

Cynisk marknadsföring, respekt för Steve eller en chans att putsa lite till på sin produkt när iphone 5 uteblev?

Jag chansar på alla tre samtidigt. Summan av allt ger att man nu ger detta lite mera tid. Bra för alla faktiskt, så varför klaga?

ICS är ju inget som "behövs" just nu, SGSII rullar på fint ändå. Dessutom har ju inte Galaxy Note ens släppts, så personligen väntar jag gärna...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter