Permalänk
Medlem

Plexgear!!

Såg i kjelles senaste katalog på sidan 144 att dom "hårdtestat" plexgears aggen & att dom var minst lika bra eller bättre än dyrare konkurenter.. Har mailat dom om att få länken till testresultaten!

Lite kul är att dom har en specialbyggd testrigg bestående av några halogenlampor ser det ut som?
Katalog 32
sidan 144 som sagt!

Någon som har sett ett test där plexgear är med?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

vilka snackar du om? de modulära?

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se ett test

Permalänk
Musikälskare

Galet udda testrigg lol haha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Galet udda testrigg lol haha

Alla sätt är bra förutom de dåliga!

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Alla sätt är bra förutom de dåliga!

Undra vad detta räknas som då?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem

Luktar lite åt Deltaco hållet, finns massor med Plexigear på hemsidan. Lär vara ett godkänt nätgg, lite dyrt om det nu är Deltaco-klass annars för att vara värda dom pengarna måste det vara i klass med Fractal/FSPs budgetmodeller som kostar lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bujar96:

vilka snackar du om? de modulära?

Driver du med mig?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Tycker de ska skita i att tycka till om ljudnivå och liknande och enbart testa att nätagget klarar 100% belastning, räcker för de flesta.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Här kan Swec gå in som konsumentkontrollant och köra test för att se om Kjell har rent mjöl i påsen.
Gå in och gör en insats Swec.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Har inte fått något svar från kjelle ännu.. frågan om jag får något vettigt svar överhuvudtaget!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Har inte fått något svar från kjelle ännu.. frågan om jag får något vettigt svar överhuvudtaget!

"Nätaggregaten klarade att driva alla lampor...... i 20minuter."

Haha

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Hmm fick svar nu!

Citat:

Hej Stefan!

Testet kommer att komma upp på hemsidan förhoppningsvis denna veckan, annars blir det någon gång under nästa.

Vänliga hälsningar
Linda
Kundtjänst

Då får man vänta & se då!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Permalänk
Medlem

Resultaten är väldigt imponerande i ovanstående pdf, skulle vara kul o se fler tester på plexgear.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Resultaten är väldigt imponerande i ovanstående pdf, skulle vara kul o se fler tester på plexgear.

Håller med dig, skulle definitivt vilja se plexgears agg med i ett sweclockers test..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

En necro i all välmening.. Plexgear är ett varumärke som är helägt av Kjell & Co, lite som Cotech på Clas Ohlson. Kjell & Co är däremot inte särskilt informativa angående detta ägarförhållande, vilket jag finner väldigt märkligt.

Permalänk
Medlem

Intressant PDF som jag missat där då dom presterar bra om det nu stämmer då det är dom själva som testat nätdelarna, ett oberoende test hade varit bra för trovärdigheten.

Sen kan man ju vara kritisk till hur man målar upp sig jämt emot Corsair, testet är från 2010 antar jag och HX520 kom ut sista kvartalet 06 på Svenska marknaden tätt följt utav dom andra modellerna dessutom innehåller alla Corsair modeller i testet Nippon 105c kondringar som är betydligt bättre än Teapo 85c när det handlar om livslängd vid samma temperatur.

Permalänk
Medlem

Lite gammal tråd, men alltid aktuellt speciellt nu när Kjell har kommit med en ny katalog!

Hur är det egentligen med Corsairs budget nätaggregat som CX 430 ? Det är ju 80+ och i prisklass med Plexgear-nätaggregaten.
Vad sitter det för kondensatorer i dessa? Hur är kvalitet och rippel?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag är själv mycket nöjd med mitt Plexgear 400w nätagg. Vet också att Kjell har tjatat på Sweclockers att testa deras nätagg och SSD:er men de verkar inte vilja.. varför? Är det nånting man förväntar sig av sweclockers jämfört med andra sajter är det ju att de testar produkter som säljs över disk i just Sverige..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Lite gammal tråd, men alltid aktuellt speciellt nu när Kjell har kommit med en ny katalog!

Hur är det egentligen med Corsairs budget nätaggregat som CX 430 ? Det är ju 80+ och i prisklass med Plexgear-nätaggregaten.
Vad sitter det för kondensatorer i dessa? Hur är kvalitet och rippel?

Det där är riktigt aktuellt. Helt rätt att väcka tråden till liva så gammal fakta finns kvar.
Det första att jämför är väll garantin?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte sweclockers vill testa varor som enbart säljs i en butik. Varför testades inte Kjelles SSD-diskar när man körde stora SSD-testet?

Visa signatur

en dator