Extremt, ihållande lagg på BF3 på PS3?

Permalänk

Extremt, ihållande lagg på BF3 på PS3?

Tjenare SweClockers!

Tänkte bara slänga upp en tråd här för att kolla om någon annan har samma problem som jag :S

Tankade ner BF3 till min PS3a första dagen det gick, och från första gången jag spelade, kände jag att det var ett ca 1 sec lagg hela tiden i spelet -_-
Allt jag gör tar ca 1 sekund längre än det ska, kastar jag en granat så tar den runt 1 sek längre att sprängas osv.
Men det mest irriterande är när jag själv blir beskjuten, för att eftersom allt händer 1 sekund efter för mig så har alla motståndare 1 sekund extra när dem kommer runt ett hörn innan jag kan se dem, vilket gör att jag i 95% av alla "närkamper" dör...
Sedan så händer det också så (i samma veva som förra meningen) att död-texten (den grön-röda texten i nedre-mitten av skärmen) kommer upp innan jag ens börjat bli beskjuten, och jag redan då räknas som död, och fråntas förmågan att röra mig eller skjuta.
Vilket innebär att jag inte har en chans att döda fienden som jag nu kan se tydligt skjuter på mig...

Någon som känner igen detta?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Nätaggregat: Fractal Design Newton R2 650W
Moderkort: MSI Z68A-GD55 (G3) RAM-minnen: Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz (2x4GB)
Processor: Intel Core i5 2500k (Överclockad till 3,6 GHz med Scythe Samurai ZZ kylare)
Grafikkort: MSI GeForce GTX560 Ti Twin Frozr II 1GB
Lagring: Corsair Force GT 120GB samt Western Digital Caviar Green WD20EARX 2TB

Permalänk
Medlem

Vad sitter du på för lina?

Permalänk

En 10 Mbit/sek från comhem, men det funkar utmärkt på BF:BC2, bara att den tappar connection ibland och tillfälligt lagg men aldrig såhär. Därför tycker jag det är lite konstigt :S

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Nätaggregat: Fractal Design Newton R2 650W
Moderkort: MSI Z68A-GD55 (G3) RAM-minnen: Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz (2x4GB)
Processor: Intel Core i5 2500k (Överclockad till 3,6 GHz med Scythe Samurai ZZ kylare)
Grafikkort: MSI GeForce GTX560 Ti Twin Frozr II 1GB
Lagring: Corsair Force GT 120GB samt Western Digital Caviar Green WD20EARX 2TB

Permalänk
Medlem

Beta.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Skrivet av Cyklar.:

trött man blir på det där svaret

Permalänk

Men jag har kollat runt på bfforumet och så och aldrig sett någon annan som har problemet...
Det gör mig "orolig" att dem inte vet om att buggen finns

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Nätaggregat: Fractal Design Newton R2 650W
Moderkort: MSI Z68A-GD55 (G3) RAM-minnen: Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz (2x4GB)
Processor: Intel Core i5 2500k (Överclockad till 3,6 GHz med Scythe Samurai ZZ kylare)
Grafikkort: MSI GeForce GTX560 Ti Twin Frozr II 1GB
Lagring: Corsair Force GT 120GB samt Western Digital Caviar Green WD20EARX 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadeInChina:

trött man blir på det där svaret

Trött man blir på alla som frågar.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadeInChina:

trött man blir på det där svaret

Trött man blir på dom som blir trötta på det där svaret

ONT: Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att du får mer hjälp på DICE/EA/Battlelog forum. Annars; kör du trådlöst eller trådat till PS3an?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

trådlöst, men som sagt kör också BF:BC2 vilket rullar på fint :S
Ska kanske testa den nya banan också, den kanske funkar bättre av någon anledning

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Nätaggregat: Fractal Design Newton R2 650W
Moderkort: MSI Z68A-GD55 (G3) RAM-minnen: Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz (2x4GB)
Processor: Intel Core i5 2500k (Överclockad till 3,6 GHz med Scythe Samurai ZZ kylare)
Grafikkort: MSI GeForce GTX560 Ti Twin Frozr II 1GB
Lagring: Corsair Force GT 120GB samt Western Digital Caviar Green WD20EARX 2TB