PNY Geforce GTX 580 XLR8 Liquid Cooled

Permalänk

kalla mig orealistisk men skulle dom inte kunnat göra så att vattenkylningen bara går igång när kortet går över en viss temp?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

diablo, de kan göra så med fläktar men pump måste vara igång hela tiden, det är som med vanlig luftkylare, har du tillräcklig stor towerkylare och vid surfande processor går inte upp för mycket så denna kylare räcker för passiv kylning, och om du skulle stänga av pumpen detta skulle vara som att kapa alla flänsar på denna tower och få kyla processor bara med den liten basplattan vilket funkar ej

annars jag är verkligen skeptisk till nästa asetek kylare på marknaden, visst det är mycket bättre än stock kylning och det är inte många bra luftkylare som kan konkurrera med den som det är på CPU fronten men om man kollar tester så premium luftkylare slår alla de asetek kloner och för lägre pris, man måste lägga ut pengar på bättre fläktar för att kunna få bättre temps men då blir prislapp ännu högre

tycker det är bäst att satsa på redig vattenkylning, blir det lite dyrare men man får riktig system som blir tyst och slår alla luftkylare och EK har ju mycket prisvärda paket

Permalänk
Inaktiv

Jag har förbokat en sån här. Men min fråga är om den kommer passa på en 2011 plattform sandy bridge E också ?
edit: Jag menar alltså den med CPU kylare också naturligtvis.. Glömde nämna det.

Permalänk
Medlem

Finns de att köpa från någon svensk återsäljare?

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Skrivet av Ant3:

När får vi se ett test på versionen med tjockare radd och block till cpu oxå?

http://www3.pny.com/GTX-580-Liquid-Cooled-Graphics-Card-with-...

För den är ju den absolut intressantaste lösningen nu när SFF byggen verkligen har slagit sig in bland byggena här på sweclockers.

Jag vågar sticka ut hakan och påstå att det är den optimala kylningslösningen för SFF byggen.

Fan vad roddigt det ska va att installera den - var ju nog bökigt med H50'n...