AMD bundlar Battlefield 3 med nya grafikkort

Permalänk
Medlem

Föstrå inte alla som säger att allt flyter i Ultra då de grafikinstäningarna i princip inte finns. Betan som jag har läst har bara Medium grafikinställningar och så i sig. Precis som alla andra betor jatg sett så är långt ifrån de flesta grafikinställningar aktiva. Vilket leder till att man på samma inställningar i retail inte kommer få samma prestanda.

Verkar som de flesta yngre datoranvändare inte inser skillnaden mellan Alpha, beta, demo och retail.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Hm ett 6970 skulle varit nice att ha

får mitt xfx 6970 i dag;)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

Föstrå inte alla som säger att allt flyter i Ultra då de grafikinstäningarna i princip inte finns. Betan som jag har läst har bara Medium grafikinställningar och så i sig.

Men det går ju att välja ultra som egen inställning samt en custom men du menar att detta är på låtsas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Nice, kör med ett ny införskaffat 6870 och allt flyter på i 1080p@ultra, har inte haft möjlighet att testa nån annan bana än metro dock, synd bara att spelet inte så bra (imo) så att bundla med BF3 skulle inte få mig att välja det paketet om jag vill ha CF-setup.

Och jag kör på en Pentium 3 733 MHz och ett Voodoo 2 och det flyter som fan i 1080p@Ultra!!! Alltså kom igen, vad innebär flyt för dig om jag får fråga, hur många FPS ligger du på? Och kör du verkligen i 1080p??? För MIG flyter det med allt på Ultra@1080p dock utan AA för annars sjunker FPS:en till ca. 55 som lägst vilket nästan är ospelbart, och då kör jag med ett överklockat 5970 som har två GPU:s. Jag ligger mellan ca. 80-180 FPS. Jag vet att alla har olika krav, men alla ser ändå likadant och ser skillnaden mellan flyt och hack. Jag lovar, prova att sänka grafiken till det absolut lägsta, DÅ kommer du garanterat uppleva flyt och det är så det ska vara för bästa spelkänsla.

Med detta sagt, ETT 6870 räcker absolut inte för att maxa BF3@1080p. Det är ju bara att ta en titt på SweClockers egna test.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Och jag kör på en Pentium 3 733 MHz och ett Voodoo 2 och det flyter som fan i 1080p@Ultra!!! Alltså kom igen, vad innebär flyt för dig om jag får fråga, hur många FPS ligger du på? Och kör du verkligen i 1080p??? För MIG flyter det med allt på Ultra@1080p dock utan AA för annars sjunker FPS:en till ca. 55 som lägst vilket nästan är ospelbart, och då kör jag med ett överklockat 5970 som har två GPU:s. Jag ligger mellan ca. 80-180 FPS. Jag vet att alla har olika krav, men alla ser ändå likadant och ser skillnaden mellan flyt och hack. Jag lovar, prova att sänka grafiken till det absolut lägsta, DÅ kommer du garanterat uppleva flyt och det är så det ska vara för bästa spelkänsla.

Med detta sagt, ETT 6870 räcker absolut inte för att maxa BF3@1080p. Det är ju bara att ta en titt på SweClockers egna test.

Men det är ju standard att alla säger dom säger det flyter till 100% och allt är frid och fröjd.
Alla vet ju att för att kunna köra BF3 MAXXAT måste man ha Nvidia 580 i SLI, och detta säger t o m tillverkarna själva!
Så alla ser olika på flyt i deras vardag.
Men jag håller med dig Porraz, för att få det flyta med din dator/GPU så måste man sänka något som i detta fall köra utan AA, jag kör Ultra med sänkt något till High och maxxar inte AA helt, eftersom JAG får flyt med dessa inställningar.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

får mitt xfx 6970 i dag;)

Hoppas inget i din dator i sign flaskhalsar detta grafikkort då

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Fan vad glad jag är som fick tag på mitt 6970 förra veckan..

Är det catalyst 11.10 Preview som kommer att rekommenderas för BF3 vid själva huvudreleasen också, eller bara nu i betan?

Svar ja!
Det kommer garanterat komma nya tills BF3 släpps men just nu är 11.10 Preview som gäller

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyschan:

Kör med 2 st nyligen införskaffade Gainward 570. Ligger aldrig under 80 fps Allt på ultra kanske borde tilläggas.

Skickades från m.sweclockers.com

Upplösning? Maxad AA? ALLT på Ultra?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Svar ja!
Det kommer garanterat komma nya tills BF3 släpps men just nu är 11.10 Preview som gäller

dock är 11.10 sjukligt buggog. andra spel, tex COD gick oftast inte att spela för mig, datorn fick allt från blåskärm till gud vet vad. Tog bort och installerade 11.9 o nu funkar allt som det ska. Märker heller ingen skillnad i BF3...

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Skrivet av PangarN:

tror ni kan köra allt på ultra med 2x 6870 när riktiga versionen kommer ?

Tänk såhär. Två 6870 i CF skalar cirka 15% bättre än ett GTX580 om jag inte har fel. Med drivrutiner som fortfarande inte är optimerade till BF3 så kan man också förvänta sig av prestandaökningar. Två 6870's borde ge 55-60FPS på 1920×1080. Det är så jag kör också. Fabriksöverklockade Gigabyte kort.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

dock är 11.10 sjukligt buggog. andra spel, tex COD gick oftast inte att spela för mig, datorn fick allt från blåskärm till gud vet vad. Tog bort och installerade 11.9 o nu funkar allt som det ska. Märker heller ingen skillnad i BF3...

Ska jag vara ärlig så hade jag 11.6 till mina 5850 kort och kunde lira BF3 utan problem

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Men det går ju att välja ultra som egen inställning samt en custom men du menar att detta är på låtsas?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur svårt är det att förstå att menyerna och valen finns där, men att de inte gör någonting, eftersom DICE avaktiverat dom i betan?

Permalänk
Avstängd

hatar battlelog som en extern hemsida så att säga.. Var kan de inte bara bygga in det i spelet? :S Detta kanske har varit uppe flera gånger förut, men innebär detta att man måste ha internetuppkoppling för att kunna köra singleplayer? Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Upplösning? Maxad AA? ALLT på Ultra?

1050p om det heter så? Allt på Ultra och AA på Medium.

Grafikkorten är ännu inte överklockade, så det finns lite till att ge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av M1NT:

hatar battlelog som en extern hemsida så att säga.. Var kan de inte bara bygga in det i spelet? :S Detta kanske har varit uppe flera gånger förut, men innebär detta att man måste ha internetuppkoppling för att kunna köra singleplayer? Vad tror ni?

Snarare tusen gånger

Kommer det verkligen vara med på slutprodukten då? Ett bra sätt att strypa betan när den inte längre är valid.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Hur svårt är det att förstå att menyerna och valen finns där, men att de inte gör någonting, eftersom DICE avaktiverat dom i betan?

Låter ytterst otroligt, eftersom Sweclockers tester gav lägre fps i ultra än i medium. Har du någon källa på det du säger?

Edit: Jag har fel, Sweclockers har avaktiverat AA och sänkt AF på medium testerna, vilket skulle kunna förklara skillnaden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sound Shower:

Hur svårt är det att förstå att menyerna och valen finns där, men att de inte gör någonting, eftersom DICE avaktiverat dom i betan?

Äe, det är inte så svårt att förstå... om det kommer från en tillförlitlig källa. Din fetstil räcker inte så långt för att övertyga.
Folk säger si och folk säger så. Den enda källan som varit upp verkar vara att sweclockers iaf testat på 4 olika grafikinställningar.
Har du någon annan källa som säger något annat så välkomnas den varmt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sound Shower:

Hur svårt är det att förstå att menyerna och valen finns där, men att de inte gör någonting, eftersom DICE avaktiverat dom i betan?

Kan vara svårt för vissa då valen faktiskt finns där, speciellt då man märker skillnad mellan low och ultra!

Därtill så har tidigare betatester av diverse spel ofta haft låsta settings, vilket då BF3 inte har.

Permalänk
Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Hur svårt är det att förstå att menyerna och valen finns där, men att de inte gör någonting, eftersom DICE avaktiverat dom i betan?

Jag såg nu att många har ifrågasatt dig nu, men det hindrar mig inte från att också göra det. Det är jävligt svårt att förstå då man faktiskt upplever skillnad i prestanda i dom olika intsällningarna. VARFÖR skulle dom stänga av det? Till vilken nytta? För att kunna säga på lanceringsdagen: HAHAAA, ni trodde att det era datorer skulle duga va? Knappast för att dom inte är klara och fortfarande jobbar med grafiken så här sent, bara några veckor innan lancering. Det dom filar på nu är bla. buggar. Jag säger inte att det INTE är så, men det låter ytterst osannolikt, så snälla ange källa för att få tyst på oss.

Skulle detta stämma, att Ultra vore lika med Medium, då är jag fan i mig extremt imponerad då det ser riktigt jäkla snyggt ut nu. Hur kommer Ultra se ut då???

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Hehe inga problem. Jag får se. Är BF3 betan DX9?

Betan är DX11 om du har ett kort som fixar det, annars DX10.. 9 vet jag inte, o andra sidan kan ingen ha ett sådant kort längre

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Jag såg nu att många har ifrågasatt dig nu, men det hindrar mig inte från att också göra det. Det är jävligt svårt att förstå då man faktiskt upplever skillnad i prestanda i dom olika intsällningarna. VARFÖR skulle dom stänga av det? Till vilken nytta? För att kunna säga på lanceringsdagen: HAHAAA, ni trodde att det era datorer skulle duga va? Knappast för att dom inte är klara och fortfarande jobbar med grafiken så här sent, bara några veckor innan lancering. Det dom filar på nu är bla. buggar. Jag säger inte att det INTE är så, men det låter ytterst osannolikt, så snälla ange källa för att få tyst på oss.

Skulle detta stämma, att Ultra vore lika med Medium, då är jag fan i mig extremt imponerad då det ser riktigt jäkla snyggt ut nu. Hur kommer Ultra se ut då???

Den build som nu är Open Beta är så vitt jag hört och läst från folk inom spelbranchen/media från E3 ungefär. Vilket är mer än ett par veckor. Den beta som är nu är väl mest för att kolla nätkod snarare än grafikbuggar som troligtvis var mycket värre i alphan.
Sedan gällande grafikinställningarna är jag skeptisk till att de har alla högupplösta texturer med eller alla art assets i där. Dvs med mer högupplösta texturer kommer grafikminnet och korten få jobba lite ytterligare. Jag säger inte stt spelet är fult. Men anser att det kanske inte har alla funktioner aktiva även om menyvalet kanske finns där.

Syftar på hur vissa personer som har ett 6850 eller motsvarande kort säger att det flyter fint i Ultra settings. När Dice själva säger att man behöver bättre för att köra medium eller högre.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Gäller detta bara 6870? som bästa grafikkort?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Den build som nu är Open Beta är så vitt jag hört och läst från folk inom spelbranchen/media från E3 ungefär. Vilket är mer än ett par veckor. Den beta som är nu är väl mest för att kolla nätkod snarare än grafikbuggar som troligtvis var mycket värre i alphan.
Sedan gällande grafikinställningarna är jag skeptisk till att de har alla högupplösta texturer med eller alla art assets i där. Dvs med mer högupplösta texturer kommer grafikminnet och korten få jobba lite ytterligare. Jag säger inte stt spelet är fult. Men anser att det kanske inte har alla funktioner aktiva även om menyvalet kanske finns där.

Syftar på hur vissa personer som har ett 6850 eller motsvarande kort säger att det flyter fint i Ultra settings. När Dice själva säger att man behöver bättre för att köra medium eller högre.

Ja, dessa personer "tycker" att det flyter, men så är ju inte fallet. Om du har provat spelet så vet du att detta är skitsnack. Sen har jag upptäckt att av någon anledning så verkar FPS mätaren (fraps i mitt fall) visa helt fel, fast BARA i detta spel. I vilket spel som helst som jag spelat, när fraps visar 40, så flyter det, och 40 FPS är ju en ganska känd gräns. I BF3 märkte jag att snarare 70 FPS krävs för att jag ska uppleva flyt. Då kanske dessa personer stirrar sig blinda på siffrorna och tycker att 40-50 FPS är skitbra.
Jag har inte kollat in varje tetalj i BF3, men jag tycker att texturerna ser riktigt bra ut. Får ta och kolla noga när jag kommer hem idag, på jakt efter fula texturer:) Men en annan sak: Jag vet enligt en polare som lirade alphan att all fysik inte var påslagen, tex. lampor gick inte att skjuta sönder vilken går i betan, fast inte alla. I metro banan när man går in i tunnlarna så finns det avlånga skitstarka lampor i marken intill väggarna. Dom går inte att skjuta sönder, det kanske går i slutgiltiga versionen. Det kan jag förstå, men texturer och liknande vettefan... Aja, det visar sig.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

6850??? Tänkte de med nu egentligen..? "Vi bundlar det nya stora spelet med ett kasst grafikkort så vi blir av med de!
Chefen: "JAAAA vilken bra ide!"

Dagens LOL.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

6850??? Tänkte de med nu egentligen..? "Vi bundlar det nya stora spelet med ett kasst grafikkort så vi blir av med de!
Chefen: "JAAAA vilken bra ide!"

Dagens LOL.

"huvudsakligen Radeon HD 6870", inte någonstans på sidan står det 6850, 6870 är ett helt acceptabelt kort, det står även varför dom inte bundlar med 6900 serien, varför gnäller du?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av Chenz:

Låter ytterst otroligt, eftersom Sweclockers tester gav lägre fps i ultra än i medium. Har du någon källa på det du säger?

Edit: Jag har fel, Sweclockers har avaktiverat AA och sänkt AF på medium testerna, vilket skulle kunna förklara skillnaden.

Skrivet av Söderbäck:

Äe, det är inte så svårt att förstå... om det kommer från en tillförlitlig källa. Din fetstil räcker inte så långt för att övertyga.
Folk säger si och folk säger så. Den enda källan som varit upp verkar vara att sweclockers iaf testat på 4 olika grafikinställningar.
Har du någon annan källa som säger något annat så välkomnas den varmt.

Skrivet av Porraz:

Jag såg nu att många har ifrågasatt dig nu, men det hindrar mig inte från att också göra det. Det är jävligt svårt att förstå då man faktiskt upplever skillnad i prestanda i dom olika intsällningarna. VARFÖR skulle dom stänga av det? Till vilken nytta? För att kunna säga på lanceringsdagen: HAHAAA, ni trodde att det era datorer skulle duga va? Knappast för att dom inte är klara och fortfarande jobbar med grafiken så här sent, bara några veckor innan lancering. Det dom filar på nu är bla. buggar. Jag säger inte att det INTE är så, men det låter ytterst osannolikt, så snälla ange källa för att få tyst på oss.

Skulle detta stämma, att Ultra vore lika med Medium, då är jag fan i mig extremt imponerad då det ser riktigt jäkla snyggt ut nu. Hur kommer Ultra se ut då???

"DICE promises an "Ultra" graphics mode for the final version that is currently not implemented in the Beta"
http://www.pcgameshardware.com/aid,846884/Battlefield-3-Beta-...

"Performance-wise, I whacked everything up to Ultra [edit – apparently Ultra isn’t actually implemented yet, although the game doesn’t say as much itself and lets you select the option, so presumably I was actually running on something lower)"
http://www.rockpapershotgun.com/2011/09/27/knee-jerk-thoughts...

Varsågod. Jag googlade.

Det är förresten Ultra som är avaktiverat. INTE high som vissa av er verkar tro. High är högsta i betan.

Permalänk
Medlem

Aj vad ruttet att jag köpte ett 6870 förra veckan, skulle väntat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Och jag kör på en Pentium 3 733 MHz och ett Voodoo 2 och det flyter som fan i 1080p@Ultra!!! Alltså kom igen, vad innebär flyt för dig om jag får fråga, hur många FPS ligger du på? Och kör du verkligen i 1080p??? För MIG flyter det med allt på Ultra@1080p dock utan AA för annars sjunker FPS:en till ca. 55 som lägst vilket nästan är ospelbart, och då kör jag med ett överklockat 5970 som har två GPU:s. Jag ligger mellan ca. 80-180 FPS. Jag vet att alla har olika krav, men alla ser ändå likadant och ser skillnaden mellan flyt och hack. Jag lovar, prova att sänka grafiken till det absolut lägsta, DÅ kommer du garanterat uppleva flyt och det är så det ska vara för bästa spelkänsla.

Med detta sagt, ETT 6870 räcker absolut inte för att maxa BF3@1080p. Det är ju bara att ta en titt på SweClockers egna test.

Sweet att du fortfarande sitter på Voodoo2

Kör just nu på 1080p res med ultra men tagit bort AA för det gör inte spelet snyggare (imo).
Mina FPS (enligt fraps) är på banan Caspian Border 45+ vilket i mina ögon och händer är fullt flyt!
Testade förut att spela i 1280x720 (720P) bara för få större HUD och gå ner på LOW för se om man fick bort allt jävla glans på stenarna som är så inåt helvete störande och fult! (gick för övrigt inte att bli av med ).
Allt över 30fps för mig är fullt spelbart, känner ingen skillnad när jag körde på 720p@low mot för 1080p@"ultra"...
Tycker synd om din plånbok om du har såna krav på fps...

Antar tt du inte spelar mycket konsol då många spel är ca cappad på 30fps eller 60fps.
"Electronic Arts and DICE has confirmed that the PlayStation 3 version of Battlefield 3 will run at 720p and will be capped at 30 frames per second."

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Måste fråga: Ska jag köpa 580 tsm med BF3 - alltså ett 580 för 3.7 ungefär.(slippa alla problem med CF, värme osv.)

Eller: 6870 CF + Bf3 (ungefär 3.5k). Bättre prestanda, mer problem?

580 Blir Direct CU2 och 6870 blir någon XFX-historia.

Tack för svar!