Permalänk
Medlem

SSD kompatibel Antec DF-10?

Hej, jag är ägare utav ett Antec DF-10, det står att det är SSD compatibel och att det har en 2.5" plats, men vart kan denna exklusiva plats för just detta chassi finnas? För om SSD compatibel betyder att man kan mounta en ssd på en 3.5" sedan sätta den i en av 3.5" platserna är ju alla chassin SSD compatibel. Någon som vet hur man hittar en sådan plats som är gjord för ssds?
Inet länk till chassit: http://www.inet.se/artikel/6900291/antec-dark-fleet-df-10-sva...

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att du fick med 4st gummipluppar så du monterar en SSD i botten framför nätdelen som en av SSD platserna i mitt DF-85?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Det kan inte vara så att du fick med 4st gummipluppar så du monterar en SSD i botten framför nätdelen som en av SSD platserna i mitt DF-85?

Det kan det mycket väl vara, tackar Jag kommer ihåg att jag fick med 4 st gummipluppar ja. Precis det svar jag letat efter. Tackar som fan.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Det kan det mycket väl vara, tackar Jag kommer ihåg att jag fick med 4 st gummipluppar ja. Precis det svar jag letat efter. Tackar som fan.

Varsegod Kul att man kan hjälpa till ibland, dem fyller en funktion mer än att vara distanser från botten, för dem dämpar vibrationer från disken om man skulle använt en mekanisk disk

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.