Omröstning - Kan du tänka dig att köpa ett ACE nätagregat?

Permalänk
Hjälpsam

Omröstning - Kan du tänka dig att köpa ett ACE nätagregat?

Det är många känslor och åsikter om Ace of Sweden och deras nätaggregat efter en tidigare totalt misslyckad variant, Ace Raw Deal som tog några säkringar i Sweclabbet.

Bakgrundsinfo;
2010-05-24 http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...
2010-05-25 http://www.sweclockers.com/nyhet/12070-butiker-plockar-bort-a...
2010-05-26 http://www.sweclockers.com/nyhet/12084-ace-of-sweden-svarar-p...
2011-03-10 http://www.sweclockers.com/nyhet/13643-elsakerhetsverket-stop...

Den stora frågan är om de kan vara värda en andra chans eller inte?

De vanligaste argumenten är;
- Aldrig, har de gjort bort sig en gång så är de körda
- Kanske, om swec ger en bra recension
- Antagligen om jag litar på OEM tillverkaren och vet vad som är under huven och priset är rätt

Vad anser du?

Bättre titel.
Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Kan tänka mig ett Ace om SweC testat. Är tämligen pragmatiskt lagd numera. Är priset rätt i förhållande till kvalitet och prestanda, varför inte?

*Svor någon i kyrkan? *

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vid rätt pris och om testerna säger att det ok!

Permalänk
Medlem

Om de testar det kan man väll köpa men det finns nog bättre nätaggregat för de priserna.

Kan man lika gärna köpa direkt från FPS.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Medlem

Ace har säkert redan kontaktat swec om att de gärna skickar ett ex. eller kommer iaf göra det för att visa att de bättrat sig. Men jag kommer inte ändra mig eller rekommendera dem. När de varit så fula tidigare får de stå sitt kast.

Permalänk
Medlem

Ace köper alla FSP andrasortering, som tillverkas på måndagar

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Köper inte oavsett. Om nättagget pajar vill jag inte ha strul med reklameringen.

Permalänk
Medlem

Ace kääns för mig som den nigerianska prinsen som behöver min kreditskortsinformation för att kunna ge mig <nånting fantstiskt></nånting fantstiskt>

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Efter att ha sett oberoende ingående recensioner som är korrekt utförda och där de plockar isär aggregatet och anger hur det är uppbyggt och av vilka delar (och det naturligtvis presterar tillfredsställande) och om det ligger bra i pris, kan jag tänka mig att köpa. I annat fall finns det många säkrare kort att köpa.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Nej aldrig Ace, jag är nöjd med Be Quiet nätagg.

Permalänk
Hjälpsam

Intressant 51 absolut emot, 51 för under rätt förutsättningar (swec test eller rätt OEM och vid rät pris).

Swec är numera 50/50 i frågan med andra ord.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Nej, jag ser alltid till att köpa produkter jag vet klarar uppgiften med marginal så ett märke som började sin bana med att sälja ATX-kompatibla fyrverkeripjäser känns inte aktuellt. Även om flera kompetenta recensenter skulle ge ett ACE agg bra betyg så skulle det ändå inte vara tillräckligt mycket billigare än ett likvärdigt agg från en mycket mer pålitlig tillverkare för att jag skulle bry mig.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd

Jag har en ace mus som jag köpte efter skandalen så jag hatar inte ace men nät agg är för viktigt för att snåla på så även om FSP gör ett bra agg till ace så kommer jag inte att köpa det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Om nätagget är okej och testat så skulle jag kunna tänka mig att köpa till någon vanlig hemmadator eller liknande, men aldrig till min egna dator. För övrigt så känns deras senaste (FSP byggda) inte ens som något som jag skulle köpa till en hemmadator, jag menar... 70% effektivitet och 2 stycken 12V linor? :s

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, det handlar inte nu om produkten utan om företagets och dennes attityd och beteende. De har visat att de är ruttna och de förtjänar inte mina pengar.

Permalänk
Medlem

Nej jag är med åvanstående.

Som dom har bettet sig mot sina kunder ska man inte bete sig. Spelar ingen roll om det är ett missförstånd eller inte det är deras JOBB att se till att allt är rätt och testat innan det släppts. Och med tanke på att detta var inte bara ett nättagg häller tyder det på att det inte var ett litet misstag häller där man hade skrivit en liten miss som inte hade hunnits snappats upp än.

Kan även informera att jag inte tänker köpa några andra av deras produkter häller även om det så är att dom aldrig har blivit anklagade för att vara dåliga. Dom är fortfarande av ett företag som i mina ögon inte bryr sig ett skit om sina kunder och jag skulle inte vara trygg av att göra ett köp hos dem.

Visa signatur

Fractual Design Define XL - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Phenom II X6 1055T @ 3.5GHz - Antec Hühler H2O 920 - G.Skill 16GB 1600MHz Ripjaws Gaming - XFX Radeon HD 6950 CF - Fractual Design Newton R2, 1000W - Eyefinity

Permalänk
Medlem

Corsair har ju en hel radda med nätagg i alla prisklasser.
Sedan fick dom ett spel med nya CX serien som inte var 80+.
Dom underskattade dock kunderna, men släppte snabbt en V2 med 80+
Corsair ökar nu på sitt sortiment med kylare, chassien, SSD, högtalare mm.
Men, dom failade inte med nätaggen i början, och backade snabbt med aggen utan 80+.
Jag har fått ett bra förtroende för Corsair från början, och då är det lätt att fortsätta köpa deras produkter.
Tyvärr så har ACE bränt sitt varumärke på alla sätt.
Dom borde ha gått supportkursen hos Fractal Design tex.
Ingen behöver ACEs produkter längre, för dom har inget unikt.
Jag säger till alla att inte snåla på nätagget, ett dåligt & billigt nätagg förstör lätt datorn, då blir det ett dyrt nätagg.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Det är inte bara en fråga om kvalitet och prestanda, Det är till stor del en fråga om hur ACE har hanterat sina kunder. För mig spelar det ingen roll om de har ett agg som är lika bra som Corsairs bästa, till ett bra pris, jag ger hellre mina pengar till ett företag jag inte anser behandla sina kunder illa.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

FSP aggregat har jag själv, och det är grymt. Men jag vågar mig inte på ACE efter vad som hände. Jag hoppas bara att detta, om det blir strul med dessa aggregat också, inte drar ned FSPs status som en välrenommerad tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Nej, det handlar inte nu om produkten utan om företagets och dennes attityd och beteende. De har visat att de är ruttna och de förtjänar inte mina pengar.

Håller med.

Eftersom vi outsiders inte vet om det är en företagskultur eller styrelse som är ondsint, bojkottar vi helt enkelt hela varumärket. Det finns gott om konkurrens så jag förstår inte varför man ska ge ett företag som detta en andra chans.

Permalänk
Medlem

Om man vill ha ett FSP så kan man ju köpa det direkt, utan att riskera nått som ACE har tagit i
FSP klingar inte heller riktikt rent i mina öron, har bränt ett par sådana i tidernas begynnelse.
Jag har 2st ACE som kom med i två lådor som jag köpte för några hundringar styck. På kartongen stod det 500W men på nätagget stod det 480W, kollade in genom fläktgallret och det hade en glassäkring där iallafall....om det inte var en atrapp.
ACEs lådor för några hundringar är det inget fel på med eller utan nätagg, tyvärr så klingar inte märket kvalité.
Det verkar som om de nätagg som följer med lådorna är av ett annat fabrikat.
Om man medvetet märker kartong och innehåll olika så är man inte seriös.
Det går inte att reperera den skadan.
Det är lätt att klistra på en dekal med de rätta uppgifterna åvanpå de felaktiga uppgifterna.
det kan ju iallafall lindra fallet.
Men nu är ju inte Sweclockersmedlemmar målgruppen för dessa produkter.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...