5970 3D uppspelning till TV?

Permalänk
Medlem

5970 3D uppspelning till TV?

Då jag inte brukar titta på 3D filmer men nu tagit tummen ur ars*et så är jag nyfiken på om det går att spela upp en 3D film från min HTPC via HDMI till TVn och fortfarande få filmen i 3D.

Grejar 5000 seriens HDMI anslutning detta?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Då jag inte brukar titta på 3D filmer men nu tagit tummen ur ars*et så är jag nyfiken på om det går att spela upp en 3D film från min HTPC via HDMI till TVn och fortfarande få filmen i 3D.

Grejar 5000 seriens HDMI anslutning detta?

Ja då det ska gå. 5000 seriern har 3D stöd så. Du måste ha en 1.4 HDMI kabel (Vet ej om det går med 1.3? 1.4 är iallafall officelt använt till 3D) Och självklart en tv med 3D i och din tv märkes 3D glassögon (samt tillbehör, tex min philips 3D tv med glasögon har jag en 3D sändare ifrån TV eftersom min TV är aktiv 3D så, passiva 3D TV har inbyggd sändare i TVn) Själv har jag Nvidia's kort så jag har ju 3D inbyggt så att säga i mitt grafikkort och Nvidia 3D vision kommer med min drivrutiner. Nvidia har varit i leken med 3D längre än AMD. Så AMD's 3D kräver en tredje parts program eller vad man säger. Tex IZ3D kostar pengar vilket kostar pengar men du har ett AMD kort i 5000 seriern så det kostar 50% mindre för dig, så det blir inte alls mycket. Sen så har du DDD vilket också kostar pengar. Sen så vad jag har förståt så är det svårare att få igång AMD's 3D. På Nvidia så fungerar typ allt på en gång och så men i AMD måste man själv ställa in inställningar osv, detta vet jag tyvärr inte hur man gör så hoppas någon annan här på Sweclockers kan hjälpa dig med det.

Och för en spelare att spela upp 3D i rekommenderar jag Cyberlink PowerDVD 11 Den spelar upp 3D filmer och kan konvertera vanliga filmer och sånt till 3D. Blir självklart inte lika bra som filmer som är gjorda för 3D men fungerar ganska okej ändå.

Hoppas det löser sig för dig

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Ja då det ska gå. 5000 seriern har 3D stöd så. Du måste ha en 1.4 HDMI kabel (Vet ej om det går med 1.3? 1.4 är iallafall officelt använt till 3D) Och självklart en tv med 3D i och din tv märkes 3D glassögon (samt tillbehör, tex min philips 3D tv med glasögon har jag en 3D sändare ifrån TV eftersom min TV är aktiv 3D så, passiva 3D TV har inbyggd sändare i TVn) Själv har jag Nvidia's kort så jag har ju 3D inbyggt så att säga i mitt grafikkort och Nvidia 3D vision kommer med min drivrutiner. Nvidia har varit i leken med 3D längre än AMD. Så AMD's 3D kräver en tredje parts program eller vad man säger. Tex IZ3D kostar pengar vilket kostar pengar men du har ett AMD kort i 5000 seriern så det kostar 50% mindre för dig, så det blir inte alls mycket. Sen så har du DDD vilket också kostar pengar. Sen så vad jag har förståt så är det svårare att få igång AMD's 3D. På Nvidia så fungerar typ allt på en gång och så men i AMD måste man själv ställa in inställningar osv, detta vet jag tyvärr inte hur man gör så hoppas någon annan här på Sweclockers kan hjälpa dig med det.

Och för en spelare att spela upp 3D i rekommenderar jag Cyberlink PowerDVD 11 Den spelar upp 3D filmer och kan konvertera vanliga filmer och sånt till 3D. Blir självklart inte lika bra som filmer som är gjorda för 3D men fungerar ganska okej ändå.

Hoppas det löser sig för dig

Tusen tack för svar!
Blir m.a.o smidigare att bara stoppa in ett billigt Nvidia kort istället, som har 3D stöd självfallet.

Visste inte att man var tvungen att ha mjukvara vid sidan av som dessutom kostar pengar, till AMD kortet.
Är inte väldigt insatt i just 3D prylarna

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Tusen tack för svar!
Blir m.a.o smidigare att bara stoppa in ett billigt Nvidia kort istället, som har 3D stöd självfallet.

Visste inte att man var tvungen att ha mjukvara vid sidan av som dessutom kostar pengar, till AMD kortet.
Är inte väldigt insatt i just 3D prylarna

Inga problem Jo som jag fattat det så är det så. Hade ett 6950 som jag tänkte testa med 3D till Tvn med men vid det tillfället så hade jag inte köpt 3D glasögon än men testade att tex starta Bad Company 2 och då var det så att man va tvungen att själv flytta bilderna så dom går ihop på rätt sätt eller så. Kunde jag inte göra för jag hade inte glasögonen ju

Men skaffade ett Nvidia istället. Jag har inte hunnit testa det för mig själv redigt än men för Nvidia. Asså jag har beställt en 3D 120hz dator skärm som jag ska använda (Med nvidias egna 3D glasögon och kit) Och det kallas 3D vision vilket ingår i Nvidia's grafik drivrutiner. Och jag kan faktiskt inte svara till 100% om 3D vision fungerar till en vanlig TV? Men Nvidia har också en annan program vara som heter 3DTV play som är till för vanliga TV apparater med 3D i då självklart. Tyvärr så kostar den program varan också pengar (Om det nu inte är så att 3DTV play ingår precis som 3D vision gör? kan tyvärr inte svara på det).

Borde kanske sagt det tidigare. Har gett dig lite info men är kanske bäst att någon som verkligen har testat det här med 3D till en vanlig 3D tv kan svara för dom vet ju lite mer då.

Edit: Nvidia's 3DTV play som typ kostar pengar finns det en trial på som du iallafall kan testa gratis i ca 2 veckor tro jag det va. Samma för AMD's 3D (Vet att DDD iallafall har gratis trial)

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Tack igen för svar!
Kanske värt att testa iaf innan man hinkar ut ATI kortet för ett Nvidia kort.

Får ta och prova lite nu i veckan och se vad som händer. Kan ju skriva här i tråden med resultat, om det ev. kanske är till hjälp för någon annan i framtiden

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Yepp gör så. Finns trial på deras sidor

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar