Hur ska man styra jets i Battlefield 3 på bästa sätt?

Permalänk
Medlem

Hur ska man styra jets i Battlefield 3 på bästa sätt?

Jag har spelat enda sedan Battlefield 1942 även om det var en kortvarig period så blev jag kär i spelet, men jag har aldrig fattat hur man ska bli riktigt bra på att flyga dessa jets.

Jag har slängt ihop en liten video på hur jag flyger och försöker undvika missiler m.m. men det verkar inte fungera så bra och slutar med att jag blir ned skjuten. I klippet nedan kommer ni se en bit in när någon skjuter iväg en missil att vad jag än gör så träffar den.

Jag vill verkligen bli bättre så hjälp uppskattas. Finns det möjligtvis någon veteran som är duktig som kan dela med sig lite tips?
Ni får även lägga upp era filmsnuttar för att visa hur just du flyger.

http://watch?v=Y5AmSN_1F2M

EDIT: Ända är det ju inte utan enda.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

använd flares eller smoke

Permalänk
Medlem

Snurra mera:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rqgeezus:

använd flares eller smoke

Vilken knapp sitter det på? Tror inte ens jag låst upp det än.
Är det enda sättet att undvika inkommande missiler eller kan man manövrera bort dom.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vilken knapp sitter det på? Tror inte ens jag låst upp det än.
Är det enda sättet att undvika inkommande missiler eller kan man manövrera bort dom.

Kolla på Keybidings ;), jag har inte kommit så långt ännu

Permalänk
Avstängd

Skriver i tråden för att "bevaka" och själv se vad någon veteran säger.

Kör du med joystick?
Om du gör, vilken?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Skriver i tråden för att "bevaka" och själv se vad någon veteran säger.

Kör du med joystick?
Om du gör, vilken?

Som jag förståt det så fungerar inte joystick i betan men jag kan ha helt fel.

Jag har hursomhelst ingen blir att inhandla om det gör någon stor skillnad vet jag inte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jadu, det är inte lätt för tillfället. AA-vapnena som man har som engineer är alldeles för kraftfulla. Räcker med att du står tillsammans med en lagkamrat så plockar ni ner allt som finns. Tror inte det finns något vettigt sätt att undvika dessa för tillfället, speciellt när smoke/flares knappt fungerar, och tillägg då att du ej kan kolla bakåt när du flyger.

Permalänk
Medlem

För att undvika heatseekers behöver du bara göra skarpa svängar eller göra en loop. Om du flyger lågt blir det bara en större risk att massa engineers försöker skjuta ner dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Jadu, det är inte lätt för tillfället. AA-vapnena som man har som engineer är alldeles för kraftfulla. Räcker med att du står tillsammans med en lagkamrat så plockar ni ner allt som finns. Tror inte det finns något vettigt sätt att undvika dessa för tillfället, speciellt när smoke/flares knappt fungerar, och tillägg då att du ej kan kolla bakåt när du flyger.

Låter ju inget vidare det där, hoppas det blir bättre när retail släpps.

Skrivet av Philled:

För att undvika heatseekers behöver du bara göra skarpa svängar eller göra en loop. Om du flyger lågt blir det bara en större risk att massa engineers försöker skjuta ner dig.

Har provat det men det känns som att det inte spelar någon roll hur många loopar jag gör missilen träffar alltid. Som i videon när den träffar så nuddar den ju inte ens men ändå blir det en träff.

Det som jag märk fungerar ganska bra är att flyga ut lite från banan och flyga riktigt lågt vid träden.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Låter ju inget vidare det där, hoppas det blir bättre när retail släpps.

Har provat det men det känns som att det inte spelar någon roll hur många loopar jag gör missilen träffar alltid. Som i videon när den träffar så nuddar den ju inte ens men ändå blir det en träff.

Det som jag märk fungerar ganska bra är att flyga ut lite från banan och flyga riktigt lågt vid träden.

Om du ska loopa gäller det att time:a det rätt vilket är mycket svårare i bf3 är i bf2. Men jag finner det lättare att dra afterburners i en skarp sväng för då hänger inte heatseekers med.

Så skit i att loopa men testa skarpa svängar.

EDIT: Kan slänga upp en video imorgon.

Permalänk

Har också lite problem med att utnyttja Jets till fullo.

Helis är dock värst. Kan ej köra Helis utan att då och då köra 3rd Person view.

Jet är inte så svårt att styra men dock så är det jäkligt svårt för mig att undvika missiler samt antagligen det svåraste att kunna skjuta ner fiende plan.

Kommer dock ihåg när jag körde BF 1943 på konsol. Jäkligt lätt måste jag säga. Aningen svårare i BF3 men med kontroll blir det så mycket lättare.

Permalänk

Jag flyger med mus och tangentbord, byter från mus till pil tangenter om jag blir jagad för att kunna svänga snabbare

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Använder jets för att ta mig snabbare dit jag ska, de känns helt meningslösa atm.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Alltså.. uppenbarligen kan inte jets användas för att skjuta mark units :S

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Skrivet av Ludde551:

Alltså.. uppenbarligen kan inte jets användas för att skjuta mark units :S

Du kan låsa upp Guided Missile som man kan låsa på mark fordon.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

http://www.youtube.com/watch?v=chSdKgv7D54

Jag flyger med mus och tangentbord, byter från mus till pil tangenter om jag blir jagad för att kunna svänga snabbare

riktigt snyggt flyget dom hade inte chans

Skrivet av BergHa:

Använder jets för att ta mig snabbare dit jag ska

hatar taxi ***** som du

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

http://www.youtube.com/watch?v=chSdKgv7D54

Jag flyger med mus och tangentbord, byter från mus till pil tangenter om jag blir jagad för att kunna svänga snabbare

Måste du också dra i musen som fan för att kunna svänga eller hur gör du? Jag får slut med musmatta när jag försöker jaga någon.

Tackam för svar

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philled:

Om du ska loopa gäller det att time:a det rätt vilket är mycket svårare i bf3 är i bf2. Men jag finner det lättare att dra afterburners i en skarp sväng för då hänger inte heatseekers med.

Så skit i att loopa men testa skarpa svängar.

EDIT: Kan slänga upp en video imorgon.

Ska testa. Tack!

Skrivet av CountBerenguer:

Har också lite problem med att utnyttja Jets till fullo.

Helis är dock värst. Kan ej köra Helis utan att då och då köra 3rd Person view.

Jet är inte så svårt att styra men dock så är det jäkligt svårt för mig att undvika missiler samt antagligen det svåraste att kunna skjuta ner fiende plan.

Kommer dock ihåg när jag körde BF 1943 på konsol. Jäkligt lätt måste jag säga. Aningen svårare i BF3 men med kontroll blir det så mycket lättare.

Har inte ens fått prova den i BF3. Står alltid ett gäng nötter och hoppar runt vid spawn.

Skrivet av Pinguulol:

http://www.youtube.com/watch?v=chSdKgv7D54

Jag flyger med mus och tangentbord, byter från mus till pil tangenter om jag blir jagad för att kunna svänga snabbare

Smart, det måste ändå underlätta en hel del än att sitta med musen och dra som en idiot haha.

Skrivet av BergEr:

Använder jets för att ta mig snabbare dit jag ska, de känns helt meningslösa atm.

Kraschar du med dom när du kommit dit du ska eller?

Skrivet av Ludde551:

Alltså.. uppenbarligen kan inte jets användas för att skjuta mark units :S

Jag sprängde en pansarvagn i videon det är ju lättare än att förstöra jets imo.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag sprängde en pansarvagn i videon det är ju lättare än att förstöra jets imo.

Vilken sekund :D?.. Kanske beror på att man inte låst upp missiler ännu då..

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av BareHipster:

Skriver i tråden för att "bevaka" och själv se vad någon veteran säger.

Kör du med joystick?
Om du gör, vilken?

du vet att du kan bevaka utan att behöva skriva? tryck på ''Verktyg'' i början av tråden sen ''Bevaka denna tråd''

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Vilken sekund :D?.. Kanske beror på att man inte låst upp missiler ännu då..

0:21

Sprängde två till innan jag började spela in som inte var så pass skadade som denna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

du vet att du kan bevaka utan att behöva skriva? tryck på ''Verktyg'' i början av tråden sen ''Bevaka denna tråd''

Dock inte möjligt att få den i kategorin "mina trådar", som är den enda kategorin jag kollar i.

Men annars tack för tipset.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Måste man låsa upp afterburnern?? Utan så flyger ju jetsen sjukt långsamt och svänger ännu långsammare. Visste inte heller att kulsprutan på planen kunde skada armor vehicles, eller låser man upp en annan kulspruta allt eftersom?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Kraschar du med dom när du kommit dit du ska eller?

Hoppar ut och drar fallskärmen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Måste man låsa upp afterburnern?? Utan så flyger ju jetsen sjukt långsamt och svänger ännu långsammare. Visste inte heller att kulsprutan på planen kunde skada armor vehicles, eller låser man upp en annan kulspruta allt eftersom?

SHIFT-knappen. Men planen flyger fortfarande långsamt, inget du kan göra åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

0:21

Sprängde två till innan jag började spela in som inte var så pass skadade som denna.

De måste haft JÄVLIGT LITE liv.. jag har flygit från 1000 (feet, elr vad det är) och sedan sprayat kulsprutan på gubbar/pansar.. ingen dör, det är helt omöjligt!!! Antingen är det en bugg elr så är det sjukt :<

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

De måste haft JÄVLIGT LITE liv.. jag har flygit från 1000 (feet, elr vad det är) och sedan sprayat kulsprutan på gubbar/pansar.. ingen dör, det är helt omöjligt!!! Antingen är det en bugg elr så är det sjukt :<

Man får vända ett par gånger, oftast tar man inte ner dom på första svepet men det går.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

jag använder WASD + piltangenterna. tycker att det är ganska enkelt tillskillnad från musen som är helt värdelös att flyga med

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

jag använder WASD + piltangenterna. tycker att det är ganska enkelt tillskillnad från musen som är helt värdelös att flyga med

IDD

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz