Optimala luftsetupen på Define R2

Permalänk
Medlem

Optimala luftsetupen på Define R2

Tjena tjena allihopa Nu ör det så att ja ska uppgradera min burk och byta lite komponenter .. Jag tänker köpa asus gtx 560 ti sli och cm hyper 212 + för cpun, då är min fråga vilken som är den bästa lyft setupen ? just nu sitter det 4 fläktar i chassit, 3 orginal (2 120 mm och 1 140 mm) och 1 antec led fläkt.
Jag har ett inblås i fram, ett inblås på sidan och sen ett uttblås bak och ett utblås upp. Behöver jag mer fläktar eller räcker det med att bara flytta runt dom lite ? Hur skulle ni gjort ?

/Fille

Permalänk
Medlem

Jag kör två insug fram, ett utblås sidan (bara pga SLI) ett insug botten och ett utblås bak. Eftersom du bara har ett kort så skulle jag nog rekommendera två insug fram och en i bottnen och ett utsug bak (sätt gärna bästa fläkten som utsug) detta blir den mest ljudlösa setupen när du täcker sidan och top med dem där plattorna

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Jag kör två insug fram, ett utblås sidan (bara pga SLI) ett insug botten och ett utblås bak. Eftersom du bara har ett kort så skulle jag nog rekommendera två insug fram och en i bottnen och ett utsug bak (sätt gärna bästa fläkten som utsug) detta blir den mest ljudlösa setupen när du täcker sidan och top med dem där plattorna

jA har ett kort nu men tänkte köpa sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille959:

jA har ett kort nu men tänkte köpa sli

Kör min setup då Utsuget på sidan är mycket viktigt vid SLI så köp en bra fläkt och gärna en fläktkontroller om du inte vill köra med nån mjukvarustyrning dvs för att man måste/bör ha nått som verkligen drar ut varmluften som ligger mellan korten vid spelande/bench. Jag kör med en Scythe slipsteam 140mm dock tycker jag den låter för mycket faktiskt och det är vid 1300 rpm (den går upp till 1700) :(. Det var ett exempel på vad man borde ha som utsug där enligt mig

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Kör min setup då Utsuget på sidan är mycket viktigt vid SLI så köp en bra fläkt och gärna en fläktkontroller om du inte vill köra med nån mjukvarustyrning dvs för att man måste/bör ha nått som verkligen drar ut varmluften som ligger mellan korten vid spelande/bench. Jag kör med en Scythe slipsteam 140mm dock tycker jag den låter för mycket faktiskt och det är vid 1300 rpm (den går upp till 1700) :(. Det var ett exempel på vad man borde ha som utsug där enligt mig

ok tack du btw jag är lite noobig (faktiskt lite för mycket ) när det gäller fläktkontroller osv. Just nu har jag alla fläktar kopplade till moderkortet där det finns 2 kontakter och där har ja förgrenat en kontakt så den har tre. Ja har ju fracatls egna fläktkontroller men den sitter ju ibak :/ men ja ska ju byta moderkort också till asus p8z68-v pro hur många kontakter finns det där ? elle ska man ansluta till nätagget :S ? somsagt ja är noobig när det gäller fläktar

Permalänk
Medlem

asus p8z68-v pro ser ut att ha 2 cpu + 4 vanliga alla med styrning. Men för att göra det lätt så fundera på att köpa någon av dem som listas här. Ta nån 3.5" eller 5.25" enhet så behöver du inte joxa med en massa program. Det är inte rocket science och du är la inte noob alls ^^ ingen var pro från början

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

asus p8z68-v pro ser ut att ha 2 cpu + 4 vanliga alla med styrning. Men för att göra det lätt så fundera på att köpa någon av dem som listas här. Ta nån 3.5" eller 5.25" enhet så behöver du inte joxa med en massa program. Det är inte rocket science och du är la inte noob alls ^^ ingen var pro från början

Haha jo det stämmer ju men du ja har ju r2an som sagt hur går det med dörren osv men fläktkontrollern ? och vad vinner du på egentligen ? för där jag tänker köpa (misco.se ) så verkar det inte finnas nåra fläktkontroller :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille959:

Haha jo det stämmer ju men du ja har ju r2an som sagt hur går det med dörren osv men fläktkontrollern ? och vad vinner du på egentligen ? för där jag tänker köpa (misco.se ) så verkar det inte finnas nåra fläktkontroller :/

Sant, det är svårt att få in en pga dörren. Men buren har flera hål så du kan faktiskt sätta den längre in. Kanske ser lite konstigt ut men det funkar och hur ofta har man dörren uppe liksom?

Nä det ser ut som att Misco inte har några, men du klarar dig fint med mjukvaru styrning bara jag som tycker det är bökigt (typ man glömer vrida upp fläktarna så måste man tabba ner spelet osv osv)

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Sant, det är svårt att få in en pga dörren. Men buren har flera hål så du kan faktiskt sätta den längre in. Kanske ser lite konstigt ut men det funkar och hur ofta har man dörren uppe liksom?

Nä det ser ut som att Misco inte har några, men du klarar dig fint med mjukvaru styrning bara jag som tycker det är bökigt (typ man glömer vrida upp fläktarna så måste man tabba ner spelet osv osv)

Ok tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Sant, det är svårt att få in en pga dörren. Men buren har flera hål så du kan faktiskt sätta den längre in. Kanske ser lite konstigt ut men det funkar och hur ofta har man dörren uppe liksom?

Nä det ser ut som att Misco inte har några, men du klarar dig fint med mjukvaru styrning bara jag som tycker det är bökigt (typ man glömer vrida upp fläktarna så måste man tabba ner spelet osv osv)

Du bara en fråga till, ja tänkte på att köpa en shythe Gt till hyper 212+ hur gör jag med fläkt sladdarna då ? för cpu brukar väl ha 4 pin menas andra har 3 pin :S

Permalänk
Medlem

Någon annan som kan svara ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Sant, det är svårt att få in en pga dörren. Men buren har flera hål så du kan faktiskt sätta den längre in. Kanske ser lite konstigt ut men det funkar och hur ofta har man dörren uppe liksom?

Nä det ser ut som att Misco inte har några, men du klarar dig fint med mjukvaru styrning bara jag som tycker det är bökigt (typ man glömer vrida upp fläktarna så måste man tabba ner spelet osv osv)

eller går det kanske sätta en 3 pin i 4 pin ? :S