Problem med mitt nya antivirus! hjälp!

Permalänk
Medlem

Problem med mitt nya antivirus! hjälp!

Idag så installerade jag ett nytt antivirus program ifrån comhem, eftersom mitt gamla northon löpte ut!
jag kan varken spela bfc2 eller bf3 betan, jag har stängt av brandväggen men det står fortfarande kan inte ansluta till ea, har försökt och låsa upp portar också men det funkar inte! vad ska jag göra ?

Permalänk
Avstängd

Kortfattat, ta bort ditt nya antivirus och installera AVG free istället.
Fungerar alldeles utmärkt för att vara ett gratisprogram sålänge du använder din dator som vilken gamer som helst.
Surf, nerladdning, gaming osv.

Om du är en sådan som är av åsikten att gratis-antivirus är värdelösa dock så finns det i princip bara 2 betalprogram som är "enkla" att använda och administrera samtidigt som dem är riktigt bra, NOD32 samt Kaspersky.

Andra antivirus kan vara svåra att hantera samt ta upp lite väl mycket arbetsminne.
Om du har någon av följande program dock:
Panda Antivirus, Norton, Norman
Rekommenderar jag att -försöka- få bort dem från datorn omedelbart. Detta då dem är helt värdelösa, innehåller bloatware i sig själva, samt äter mer minne än ett riktigt virus.

Permalänk
Medlem

Norton i sig är ett virus. Krävs dessutom ett removal tool för att få bort helt. Det är tom så att vissa Anti-Virus har denna removal funktion av Norton i sig.

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegic:

Idag så installerade jag ett nytt antivirus program ifrån comhem, eftersom mitt gamla northon löpte ut!
jag kan varken spela bfc2 eller bf3 betan, jag har stängt av brandväggen men det står fortfarande kan inte ansluta till ea, har försökt och låsa upp portar också men det funkar inte! vad ska jag göra ?

Du avinstallerade väl Norton först? Vad har Comhem för antinvirus? Är det F-secure som Telia så förstår jag att det inte fungerar och då skulle jag råda dig att avinstallera det också. Finns så många bra gratisalternativ numera som t.ex Microsoft Security Essentials, Avast och AVG (och i den ordningen enligt mig).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du avinstallerade väl Norton först? Vad har Comhem för antinvirus? Är det F-secure som Telia så förstår jag att det inte fungerar och då skulle jag råda dig att avinstallera det också. Finns så många bra gratisalternativ numera som t.ex Microsoft Security Essentials, Avast och AVG (och i den ordningen enligt mig).

ja jag avinstallerade norton först, det är comhem f-secure

Permalänk
Medlem

Nu har ´jag laddat ner avg, måste jag öppna några portar eller avaktivera brandväggen innan jag spelar ?

Permalänk
Medlem

det står unable to log in, när jag försöker komma in på bfc2

Permalänk
Medlem

Nu tog jag bort avg också, körde helt utan virus skydd, men det funkar endå inte att spela, det står fortfarande unable to log in,

Permalänk
Inaktiv

Då kan vi ju stryka antivirus iaf.

Permalänk
Medlem

kan det vara portarna ?

Permalänk
Inaktiv

Kör du med router så prövar du att koppla modemet direkt till datorn.

Permalänk
Medlem

`jag kör med kabel ifrån modemet direkt till datorn

Permalänk
Medlem

Det kan mycket möjligt fortfarande vara antivirusprogrammen som ligger och spökar. Använd dig av Norton removal tool för att få bort hela Norton. Finns även ett liknande program till F-Secure som jag råder dig att köra.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegic:

`jag kör med kabel ifrån modemet direkt till datorn

Två saker du kan testa:
1) Återställ brandväggen: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Restore-Windows-F...
2a) Nollställ TCP-stacken med hjälp av FixIT: http://support.microsoft.com/kb/299357
2b) Nollställ TCP-stacken med följande kommando:

netsh int ip reset

och

netsh winsock reset

Edit:

Skrivet av Jegic:

det står unable to log in, när jag försöker komma in på bfc2

Såg inte detta. Har du möjlighet att lägga upp en skrämdump? Om du nu kommer åt internet men inte BFC2 så kanske det är dina användaruppgifter det är fel på?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

vad är skrämdump ?

Permalänk
Medlem

för när jag vill spela bf3 betan så står det faild to ping closest serves, please try again if this happens frequently , check your firewall setting, men jag har stängt av brandväggen men det står fortfarande samma sak

Permalänk
Medlem

Tryck på printscreen så tar du en skärmdump...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Två saker du kan testa:
1) Återställ brandväggen: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Restore-Windows-F...
2a) Nollställ TCP-stacken med hjälp av FixIT: http://support.microsoft.com/kb/299357
2b) Nollställ TCP-stacken med följande kommando:

netsh int ip reset

och

netsh winsock reset

Edit:

Såg inte detta. Har du möjlighet att lägga upp en skrämdump? Om du nu kommer åt internet men inte BFC2 så kanske det är dina användaruppgifter det är fel på?

vad är skärmdump? print screen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Två saker du kan testa:
1) Återställ brandväggen: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Restore-Windows-F...
2a) Nollställ TCP-stacken med hjälp av FixIT: http://support.microsoft.com/kb/299357
2b) Nollställ TCP-stacken med följande kommando:

netsh int ip reset

och

netsh winsock reset

Edit:

Såg inte detta. Har du möjlighet att lägga upp en skrämdump? Om du nu kommer åt internet men inte BFC2 så kanske det är dina användaruppgifter det är fel på?

vad vill du ha printscreen på

Permalänk
Medlem

jag får inte url från bilen, så kan ej lägga in printscreen

Permalänk
Medlem

print screen, in i Paint, Ctrl-V, spara bilden, ladda upp på Tinypic.com eller nåt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

orkar inte mer, det vägrar ju funka vad jag än gör ?