Permalänk
Medlem

Pcmark vantage

Tjo

Har byggt ihop ny dator i helgen och överklockat till 4,3 Mhz. Men tycker jag får dåliga poäng.

Tänkte höra med er om detta är normala värden. Känns som det är något som inte stämmer.

http://3dmark.com/pcmv/469607?show_ads=true&page=%2Fpcmv%2F46...

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

"4,3 Mhz. Men tycker jag får dåliga poäng"

Humorn på topp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PCMark... Det är inte ofta man hör att någon använder det som benchmark på processor + grafikkort. Testa med 3DMark vantage istället?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

"4,3 Mhz. Men tycker jag får dåliga poäng"

Humorn på topp

skrev fel, menar förstås 4,3 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

PCMark... Det är inte ofta man hör att någon använder det som benchmark på processor + grafikkort. Testa med 3DMark vantage istället?

Ska testa 3DMark vantage istället. Återkommer med poäng.

Permalänk
Medlem

Har inte hållit på mycker med benchmark, men kan detta vara normalt för min dator?

http://3dmark.com/3dm11/1969829?show_ads=true&page=%2F3dm11%2...

Permalänk
Inaktiv

Your result has the following problem(s) and will not be shown for example on leaderboards:: Graphics driver is not approved.
Lulz.

Kör du SLI? Kan det vara så att drivrutinerna som inte stödjs är just de för SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Your result has the following problem(s) and will not be shown for example on leaderboards:: Graphics driver is not approved.
Lulz.

Kör du SLI? Kan det vara så att drivrutinerna som inte stödjs är just de för SLI?

Japp jag kör SLI, 2x 460 gtx.

Drivrutinerna är beta som dom släppte för att öka prestanda på bf3, det tråkiga är att det laggar på bf 3 på ultra. Testade först med senast godkända drivrutiner med fick samma resultat då.

Är osäker på physx iställningar, är nämligen första gången jag kör SLI. Finns rekommenderad, Geforce 460 1 , Geforece 460 2 eller cpu. Vet inte om detta kan påverka resultat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eswa:

Japp jag kör SLI, 2x 460 gtx.

Drivrutinerna är beta som dom släppte för att öka prestanda på bf3, det tråkiga är att det laggar på bf 3 på ultra. Testade först med senast godkända drivrutiner med fick samma resultat då.

Är osäker på physx iställningar, är nämligen första gången jag kör SLI. Finns rekommenderad, Geforce 460 1 , Geforece 460 2 eller cpu. Vet inte om detta kan påverka resultat.

Jag antar att det är poäng du jagar i testet, så du kanske ska kolla om någon annan driver är bättre i just testet.

VGA Driver Check:
Your VGA driver version: 8.17.12.8538 Display adapter driver up to date
Latest approved drivers: 8.17.12.8026

Så du verkar vara lite i framkant, men vet inte hur mkt det kan påverka.