AMD släpper Catalyst 11.10 Preview 2 för Battlefield 3 och Rage

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Finns en anledning till detta också, men tipstack passar sig visst inte längre..

va? Jävla random kommentar.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk

Tog ner hela packet och under installationen varnade det för att skärmen kunde blinka och bli svart. Och det blev den.
Lät det vara under närmare 15-20 min, men sen tröttnade jag och startade om datorn. Är inte datorkunnig (och paranoid när det gäller sånt här) så jag väntade mig att det skulle vara något trubbel när den gick igång igen, men allt var installerat och jag testade lite spel för att se hur det gick. Sen in i BF 3-betan för kolla och det flöt banne mig på bättre än tidigare. Lirade lite Metro nere i tunnlarna där säkert fpsen är som högst vanligtvis också, men det jag verkligen ville se var om Caspian Border såg bättre ut (tidigare var marken för mig svart och såg rent förjäklig ut). Nu ser det betydligt bättre ut så man får tacka er för det fin, fina tipset.

Permalänk
Medlem

Härligt, kunde inte lira Rage tidigare för att det kraschade varje gång efter Mutant Bash TV. Nu har jag lirat i cirka 2 timmar utan en enda krasch.

Visa signatur

NZXT Phantom | Gigabyte 870a | Phenom II X4, 965BE 3,4GHz | Corsair XMS3 4GB | Radeon HD 6950 Double Dissipation |

Permalänk
Medlem

Även fast det inte skulle vara någon boost i BF3 betan från preview 1 till 2 så tycker jag att man fick en grymt mycket stabilare fps när det gäller kartan Caspian Border! Kör 1920, Ultra, 2xAA(med) och 16xAF.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av anders190:

Ska du köra BF3-betan eller Rage så är det CCC 11.10 Preview 2 som gäller, annars borde CCC 11.9 fungera utmärkt även den.

Filerna som ligger i C:\ATI och C:\AMD kan du bara ta bort då det är uppackade installationsfiler. Såvida du inte testar olika drivrutiner eller känner behov av att ha de kvar så har du ingen större nytta av dom. Jag brukar ta bort dom direkt efter drivrutinsuppdatering. Jag brukar bara installera rakt över mina befintliga drivrutiner, fungerar utmärkt för mig iallafall.

Okej skönt att höra att det inte är så jätteviktigt hur man gör

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Dem här drivisarna fixade så jag kunde lira i eyefinity det funkade inte innan!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

Jag tar tillbaka det jag sa:

"11.10 Preview 2 funkade utmärkt för mig. Hade Preview 1 förut och hade fortfarande flimmer i BF3-betan, nu är det inget flimmer samt att det inte laggar (om det inte är för servern) eftersom jag hade problem förut med att det laggade när jag zoomade in med sniperrifle scope av någon konstig anledning, men nu är allt bra."

Det flimrar fortfarande väldigt mycket, dock fortfarande bättre vad gäller zoomning med scope.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Sjukt instabila för mig, kraschar och håller på hela tiden

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Denna uppdatering fungerade gryyymt för mig. Löset alla "problem" med Rage.

BF3 säger jag ingenting om då jag inte har spelat det.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedChili:

Härligt, kunde inte lira Rage tidigare för att det kraschade varje gång efter Mutant Bash TV. Nu har jag lirat i cirka 2 timmar utan en enda krasch.

Jag hade också problem med med MBTV, med flera krasher. Kom igenom tillslut utan nya drivisar dock, men det var svettigt

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns en mod till Rage som gör att spelet inte ser Cel shade'at ut?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Ojj, AMD verkar pusha enormt på nya drivrutiner

Någon annan som märkt högre temperaturer sen 11.6-11.7 någon gång? (Då menar jag inte 1-2 grader, utan mer 7-15 grader )

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Bara jag som tycker Rage ser ut som skit?
Ser ut att som Doom 3 med ännu sämre grafik och samma vapen och monster med mindre modifieringar i princip.
spel är inte vad det har varit .. suck

Nu vet inte vad du kör på men med 8k textures är de riktigt snyggt enligt mig förutom vissa detalj texturer som syns först när man är riktigt nära men vem fan står å kollar 10 cm från vägen ? Det känns som en blandning mellan doom 3 och brink. Doom 3 är inte fult direkt. Men bra mycket snyggare är detta. Framför allt karaktärer är riktigt bra gjorda.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Hedersmedlem

Någon mer med 5850 i CF som får rent ut sagt riktig kass prestanda och ryckig upplevelse? Jag har bra mycket bättre prestanda med bara ett kort, även med dessa drivrutiner.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Fan hur svårt ska det va o fixa drivar tills innan spelet kommer ut. Jag blir fan förbannad när rinte en så simpel sak som crossfire inte fungerar!!!!
Vad är egentligen problemet får inte amd eller nvidia tillgång till spelen innan dem släpps !!!??????

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Skrivet av Mr bowen:

Fan hur svårt ska det va o fixa drivar tills innan spelet kommer ut. Jag blir fan förbannad när rinte en så simpel sak som crossfire inte fungerar!!!!
Vad är egentligen problemet får inte amd eller nvidia tillgång till spelen innan dem släpps !!!??????

Det är oacceptabelt.

Permalänk

När jag startar minecraft crashar drivrutinerna och skärmen blir svart i 2 sec sen kommer ett medelande att drivrutinerna har återställts efter fel:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

Fan hur svårt ska det va o fixa drivar tills innan spelet kommer ut. Jag blir fan förbannad när rinte en så simpel sak som crossfire inte fungerar!!!!
Vad är egentligen problemet får inte amd eller nvidia tillgång till spelen innan dem släpps !!!??????

Spelet har ju inte kommit ut ännu så vad är ditt problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av omega:

Spelet har ju inte kommit ut ännu så vad är ditt problem?

Ett av den HAR faktiskt släppts........så vad är DITT problem?

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Någon mer med 5850 i CF som får rent ut sagt riktig kass prestanda och ryckig upplevelse? Jag har bra mycket bättre prestanda med bara ett kort, även med dessa drivrutiner.

Samma problem fast med HD4850 men dom har ju dock sagt at CF inte funkar än...

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

På tal om värme, kör 6950 CF och då jag tidigare låg runt 85-90 grader på huvudkortet (och en tio lägre på det andra) i BF3 betan så går jag knappt över 80 med Preview 2 drivisarna så något har de i alla fall gjort.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Bara jag som tycker Rage ser ut som skit?
Ser ut att som Doom 3 med ännu sämre grafik och samma vapen och monster med mindre modifieringar i princip.
spel är inte vad det har varit .. suck

Hmmm, om det ser ut som Doom3 fast med sämre grafik och samma vapen och monster, så är väl spel precis vad de varit........det är ju det som är problemet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Texturerna är så jävla fula. Men det ser snyggt ut för det är nästan aldrig samma textur, samt att det är så många olika. Därav blir det snyggt ändå ^^

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazySwe:

Installera denna idag, får blue screen lite då och då när jag lirar andra spel. Riktigt irriterande.

samma här flöt riktigt bra i bf3,men skulle lira bo med polarna senare då börja det

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Någon mer med 5850 i CF som får ut bra prestanda?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Någon mer med 5850 i CF som får ut bra prestanda?

Trodde jag gjorde det men nu när jag kommit en bit in i spelet blir det bara värre.
Har haft 60fps överallt förutom området man bilar runt på vid Dead City. Och nu märker jag att jag sällan har 60fps i Subway samt allt runt omkring
Kör 1920x1200 4xAA 16xAF Cache:High utan config fil eller startkommandon.

Tips på hur jag kan öka min FPS?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9