AMD gör vattenkylning för FX-serien "Bulldozer"

Permalänk
Medlem

volymeffekt på priset?

Man kan ju hoppas att en större volym gör att de kan pressa priserna en del och att det lockar fler att köpa AMD om den fungerar bra.
Antar att det är väldigt få läsare på en site om överklockning som kör med den medföljande kylaren :). Kör själv med en min gamla trotjänare: Scythe ninja. Jag klockar dock inte så mycket längre eftersom jag blivit gammal (30+) och uppskattar låg ljudnivå mer nu än för ett par år sedan.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Infon om TDP-värdena när det gäller AMD Bulldozer kontra Intel Sandy Bridge har varit känd länge nu.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

93 grader ser så kallt eller ljummet ut med sin gröna färg.
Men fan, 37 grader till så är så varmt att det röda börjat lysa gult.

haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

93 grader ser så kallt eller ljummet ut med sin gröna färg.
Men fan, 37 grader till så är så varmt att det röda börjat lysa gult.

haha

fast nu är det ju watt det handlar om.

haha

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk

Min cpu drar 130 watt och jag kyler med en sån här och ligger på 40C víd 600MHz OC idle och 70 load

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt
Min Corsair H100 får duga till den första Bulldoozern.
När det blir dax för nästa BD, så får jag se om jag behöver köpa en till vätskekylare, beroende på vilken burk den ska sitta i.
Fördelen med de nyare Corsair H100, H60, & H80 är att de passar direkt på AMDs orginalsockel.
AMDs egna Vätskekylare behöver specialfäste, som H50 & H70....Dumt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Nu får dom väl ge sig med dessa kylare, finns väl 25st + att välja på?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Vet inte om nån nämnt detta redan men en rumänsk site som säger sig ha benchat bulldozer säger att vid 4.8 GHz så drar den 268W, och när det gäller benches blir man grymt besviken. Testet känns väl hyffsat seriöst iaf, och det pekar på att buldozer blir sämre än väntat. Kanske var för tidigt att göra sig av med min i920.

Jag hoppas dock att det är bluff.

http://lab501.ro/procesoare-chipseturi/amd-fx-8150-bulldozer-...

Edit: Nevermind såg att det redan tagit upp

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av celerity:

själv har jag alltid undrat hur man underhåller såna "stängda" vattenkylningspaket, systemet måste ju dräneras med jämna mellanrum för att förebygga algbildning etc.

Inga Alger = en massa "roliga" kemikalier ! Och eftersom systemet är slutet så finnes det inget syre heller. Hmm, undrar vad som skulle hända om jag tömde ut vätskan i ett glas och gav det till min fd svärmor ?

Det som lovar gott är att AMD satsar på en sådan här lösning. Det borde innebära att man får riktigt bra överklocknings egenskaper. Sen är det en fråga om pris. För att BD skall räknas som lyckad så måste den vara lika överklockningsbar som 2500K/2600K

12 oktober är lansering, dvs i detta fallet så börjar leverera från fabrik den 12. Sen tar några dagar innan för transport och affärerna har fått upp den hyllorna/websidan. Frågan är hur tillgången kommer att vara. Hoppas verkligen att det inte blir brist på dem.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Den ser EXAKT ut som min Antec Kühler H2O 920. Kan nästan lova att de är samma fast med eget klistermärke.

Ja antagligen, eftersom det bara finns en handfull av tillverkare som gör just dom blocken till alla slutna vattenkylnings paketen. Lyft på antecs märke så ser du att antec just gjort så som du säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator?