Permalänk

GPU-Z har fått fnatt

Tjena alla

Min gpuz har fått fnatt den säger att min cf är disabel idag men igår var den enabel. Har installerat om drivrutiner men den säger samma ändå. Kör jag 3d mark 11 där står det att jag har cf. Och i msi afterburner ser jag bägge korten jobba samtidigt.
I ccc har jag cf enabel i kryssat. Jag fick 8456p i 3d mark så båda korten jobbar. Ska jag bry mig om vad gpuz säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Nya ATI catalyst control center är ganska ommöblerat, jag gissar att den nya ordningen i flikar och liknande (ny kod) gör att GPU-Z inte hämtar informationen från CCC rätt.

GPU-Z läser fel är det högst troliga scenariot.

Permalänk
Medlem

* enable / disable

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nya ATI catalyst control center är ganska ommöblerat, jag gissar att den nya ordningen i flikar och liknande (ny kod) gör att GPU-Z inte hämtar informationen från CCC rätt.

GPU-Z läser fel är det högst troliga scenariot.

Jag kör med 11.9 drivaren med den borde den inte ha problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av rmd:

* enable / disable

O en engelska lärare tack så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Jag kör med 11.9 drivaren med den borde den inte ha problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är den nyaste officiella drivaren så jo det är just det som kan vara problemet. Drivrutinen (mer troligen just control center) är nyare än GPU-Z, därför får inte GPU-Z rätt instruktioner. Detta är den bästa och troligaste förklaringen på kort arm.

Permalänk

Bra då vet jag det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D