Nytt grafikkort inför Battlefield 3

Permalänk

Nytt grafikkort inför Battlefield 3

Hej, reggade mig precis till sajten, suttit och läst igenom reglerna, hoppas jag inte missat något när jag postar här!

Kollade idag på "can i run it?" om min dator klarade av Battlefield 3, vilket jag verkar göra, på minimum. Dock klagade den på grafikkortet till största del och jag vill gärna spela så det flyter på.

Mina specs:

Grafikkort:

Radeon HD 4870

CPU:

Intel Core i5 750

Moderkort:

P55A-UD3

Nätagg:

Output watt 500w

Är det bara grafikkortet som behöver uppdateras? Kommer spela nyare spel såsom Skyrim, BF3 etc, så vill att det ska flyta på i framtiden med, så jag uppdaterar så det "räcker" ett tag. Dock får det inte sammanlagt bli dyrare än MAX 3000kr, men gärna billigare. Vad bör jag sikta på att köpa? Är rätt kass när det gäller datorer, så hoppas på kompetent hjälp här.

Permalänk
Medlem

Processorn borde orka med de senaste grafikkorten, så kanske ett HD6870 eller 6950?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

Kan det vara lika bra att uppdatera den samtidigt ändå?

Vilket av korten är bäst, och man får ut mest av?

Permalänk

Bump, ingen som kan hjälpa mig?

Permalänk

Satsa på ett ATI 6970 eller Geforce 570. Din andra komponenter klarar sig fint.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Satsa på ett ATI 6970 eller Geforce 570. Din andra komponenter klarar sig fint.

Är det bara prislappen som skiljer sig åt på dom korten?

Permalänk
Skrivet av Entepåse:

Är det bara prislappen som skiljer sig åt på dom korten?

Ja, prestandamässigt så ska dom prestera likvärdigt. Nvidia tenderar ha släppa bättre drivrutiner dock men för det mesta så är det en smaksak.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ja, prestandamässigt så ska dom prestera likvärdigt. Nvidia tenderar ha släppa bättre drivrutiner dock men för det mesta så är det en smaksak.

Efter ha kollat runt lite, så bestämde jag mig för 6970.

Bara för att försäkra mig nu:

Asus Radeon 6970 2048MB DirectCU II

http://www.inet.se/artikel/5409288/asus-radeon-6970-2048mb-di...

Det är det kortet jag ska ha?

Vill bara dubbelchecka, så jag inte står och beställer fel.

Permalänk
Medlem

Ja det blir bra. Fast skulle rekommendera ett grafikkort som bara tar upp 2 st platser på moderkortet ifall du vill köra crossfire vid ett senare tillfälle! Men ska du bara köra på ett kort så är nog Asus variant den bästa

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av RasmusC:

Ja det blir bra. Fast skulle rekommendera ett grafikkort som bara tar upp 2 st platser på moderkortet ifall du vill köra crossfire vid ett senare tillfälle! Men ska du bara köra på ett kort så är nog Asus variant den bästa

Då plånboken nog inte kommer tillåta något till grafikkort i framtiden, så spelar det nog ingen roll. Hade dock varit kul att köra crossfire, men men, man kan inte få allt här i världen.

Drar iväg beställningen nu. Jobbigt när man inte är så inläst, och ska försöka hitta saker som passar. Tack för hjälpen hur som!