Två skärmar, två grafikkort, två instanser av program samtidigt?

Permalänk
Medlem

Två skärmar, två grafikkort, två instanser av program samtidigt?

Som rubriken..
Går det att tex ha ett spel upp på ena skärmen samtidigt som jag har tex webbläsaren uppe på den andra utan att något av dom stängs ner när jag går över till den ena?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Fullskärms läge brukar släcka ner den ena skärmen har jag för mig.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Det beror på spelet, bf bc2 funkar att ha webbläsaren uppe.
Dock tar det nästan lika lång tid att växla till att webbläsaren aktiv som att minimera spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santair:

Fullskärms läge brukar släcka ner den ena skärmen har jag för mig.

Jo.. Jag körde med två skärmar förut för att jag ville kunna ha ett spel på ena och Spotify mm. på den andra. Men det gick ju inte eftersom när jag klickade upp tex Spotify på den andra skärmen så minimerades spelet.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat men jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad med två kort.

Permalänk
Medlem

Det går finfint! Har alltid alla temps/chat/musik på min andra skärm. Händer att man har webbläsaren uppe också

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Det fungerar utmärkt med spel som kan köras i fönsterläge eller "fake-fullscreen", t.ex. EVE; Lord of the Rings Online.
"Äkta" helskärmsläge ställer dock till det, du behöver minimera spelet för att komma åt innehållet på den andra skärmen.
Du kan dock ofta se den andra skärmen om du vill visa temperaturer, film eller liknande på den som ovan, det är dock inte aktivt på samma sätt, om du t.ex. vill klicka på något.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fiffy:

Jag har inte testat men jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad med två kort.

Precis vad jag tänkte. Troligen ingen skillnad i funktion om man har ett eller två grafikkort.

Windowed mode var ett bra tips ovan.

Ett bättre alternativ är väl att ha en laptop på sidan? Inget som gör att de stör varandra ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled