BF3 vanliga eller Limited Edition?

Permalänk
Avstängd

BF3 vanliga eller Limited Edition?

Vad är egentligen skillnaden mellan vanliga Battlefield 3 och Special Edition på PC, förutom skillnaden i prislappen på nästan 200 kr?

Permalänk
Skrivet av Emmet45:

Vad är egentligen skillnaden mellan vanliga Battlefield 3 och Special Edition på PC, förutom skillnaden i prislappen på nästan 200 kr?

Special Edition ingår Back to Karkand en map-pack var du än bokar. (även Nya vapen, nya fordon m.m)
Du får lite extra grejjor beroende på vart du bokar. (Typ dogtags och specact kit)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Avstängd

Så det ingår med andra ord fler kartor (eller bara en?), vapen och fordon i Special Edition? Låter väldigt intressant

Permalänk
Medlem

För mig var det Back to Karkand som drog allt det andra ser jag som en bonus. Är fruktansvärt sugen på Back to Karkand
Så för mig var det inget svårt val att ta L E

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt, vad är det som är limited? Får alla som beställer limited edition, limited edition? Är det begränsad tid att köpa limited på eller begränsat antal?

mvh. Alex

Permalänk
Medlem

Limited Edition

* "Back to Karkand post-launch digital expansion pack at no extra charge. With Back to Karkand, players can wage all-out war on four of the most celebrated maps from Battlefield 2 including Strike at Karkand, Gulf of Oman and the Sharqi Peninsula, all stunningly re-created using the power of Frostbite 2."

* "Physical Warfare Pack --Storm the battlefield armed with a set of three exclusive weapons in the Physical Warfare Pack including: 1) the Type 88 light machine gun with bipod for deadly firepower and total zone control; 2) the SKS sniper rifle flash suppressor that provides increased stealth abilities for Recon soldiers; and 3) the lethal armor-piercing flechette ammo for the DAO-12 semi-automatic shotgun that will tear through anything in its path. Each weapon will be available for a limited time in-game, and will later become available to all players. Also unlocked is instant access to the highly versatile DAO-12 semi-automatic shotgun."

* "SPECACT Kit -- Players can expand their customizable options in Battlefield 3 with a set of eight unique multiplayer skins, one for each class in Battlefield 3."

* "Dog Tag Pack-- In Battlefield 3, dog tags serve as the player’s in-game signature, allowing gamers to customize their soldiers. Dog tags are displayed on screen every time a player takes down an enemy or claims an opponent’s dog tags. This pre-order exclusive item comes with five new, unique dog tags."

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Special Edition ingår Back to Karkand en map-pack var du än bokar. (även Nya vapen, nya fordon m.m)
Du får lite extra grejjor beroende på vart du bokar. (Typ dogtags och specact kit)

är det inte bara så att med nya vapen, fordon etc. får du dem bara med detsamma i special edition. medan i det vanliga får du levla dig till samma vapen som du får i spec ed?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | Asus P9X79 Deluxe | Intel i7-3820 | Corsair H100 | Vengeance 16GB | Gigabyte gtx780 | Corsair AX850W | Intel SSD 520 Series 240GB | Win7 64bit. Pro

Permalänk
Medlem

Back to karkand kan ALLA köpa senare om du nu råkar köpa vanliga versionen av spelet som dlc och vissa vapen/tillbehör låser man upp i spelet medans man lirar, dvs det som är med i phsyical warpack,

Specact kit kommer du troligen kunna köpa senare oxå som dlc, iaf kan man köpa sånt på bc2 fortfarande så...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

Gäller dessa skillnader mellan vanliga och Special Edition i både Single- och Multiplayer, eller måste man spela sig upp till dessa extra grejer i Multiplayer eftersom det är detta jag mest kommer köra?

Permalänk
Medlem

Har också tvekat men LE känns värt de extra pengarna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det du får med LE är det som han skrev ovanför, omgjorda bf2 banor men han glömde wake island, sen så det man får lite tidigare kan man låsa upp själv senare, som dao-12 låser man upp på rank 38? men man får den direkt med LE, och back to karkand kommer som DLC en månad efter release som man kan köpa. de med LE får det gratis. so that's it!

http://lmgtfy.com/?q=What%27s+the+difference+between+normal+b...

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

när jag kollade sist så var prisskillnaden typ 70 spänn... hur som helst kan jag inte motivera att betala så mkt extra för en enda bana, nån jävla måtta får det vara på allt dlc-trams.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

399kr för battlefield limited edition, känns som ett okej pris att betala för ett nytt spel. Då det finns många som kostar över 500kr vid release.
Har beställt mitt från game.se

Permalänk

Skit i pizzan och lägg det på LE istället... Värt det enligt mig då BF3 är mycket billigare jämfört med mw3 säkert kommer vara...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

när jag kollade sist så var prisskillnaden typ 70 spänn... hur som helst kan jag inte motivera att betala så mkt extra för en enda bana, nån jävla måtta får det vara på allt dlc-trams.

Ehm.. du missade tydligen lacrits inlägg så jag quotar det åt dig.

Skrivet av lacrits:

Limited Edition

* "Back to Karkand post-launch digital expansion pack at no extra charge. With Back to Karkand, players can wage all-out war on four of the most celebrated maps from Battlefield 2 including Strike at Karkand, Gulf of Oman and the Sharqi Peninsula, all stunningly re-created using the power of Frostbite 2."

* "Physical Warfare Pack --Storm the battlefield armed with a set of three exclusive weapons in the Physical Warfare Pack including: 1) the Type 88 light machine gun with bipod for deadly firepower and total zone control; 2) the SKS sniper rifle flash suppressor that provides increased stealth abilities for Recon soldiers; and 3) the lethal armor-piercing flechette ammo for the DAO-12 semi-automatic shotgun that will tear through anything in its path. Each weapon will be available for a limited time in-game, and will later become available to all players. Also unlocked is instant access to the highly versatile DAO-12 semi-automatic shotgun."

* "SPECACT Kit -- Players can expand their customizable options in Battlefield 3 with a set of eight unique multiplayer skins, one for each class in Battlefield 3."

* "Dog Tag Pack-- In Battlefield 3, dog tags serve as the player’s in-game signature, allowing gamers to customize their soldiers. Dog tags are displayed on screen every time a player takes down an enemy or claims an opponent’s dog tags. This pre-order exclusive item comes with five new, unique dog tags."

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Skrivet av femkantig:

när jag kollade sist så var prisskillnaden typ 70 spänn... hur som helst kan jag inte motivera att betala så mkt extra för en enda bana, nån jävla måtta får det vara på allt dlc-trams.

En bana? 4 banor grabben.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Limited Edition

* "Back to Karkand post-launch digital expansion pack at no extra charge. With Back to Karkand, players can wage all-out war on four of the most celebrated maps from Battlefield 2 including Strike at Karkand, Gulf of Oman and the Sharqi Peninsula, all stunningly re-created using the power of Frostbite 2."

* "Physical Warfare Pack --Storm the battlefield armed with a set of three exclusive weapons in the Physical Warfare Pack including: 1) the Type 88 light machine gun with bipod for deadly firepower and total zone control; 2) the SKS sniper rifle flash suppressor that provides increased stealth abilities for Recon soldiers; and 3) the lethal armor-piercing flechette ammo for the DAO-12 semi-automatic shotgun that will tear through anything in its path. Each weapon will be available for a limited time in-game, and will later become available to all players. Also unlocked is instant access to the highly versatile DAO-12 semi-automatic shotgun."

* "SPECACT Kit -- Players can expand their customizable options in Battlefield 3 with a set of eight unique multiplayer skins, one for each class in Battlefield 3."

* "Dog Tag Pack-- In Battlefield 3, dog tags serve as the player’s in-game signature, allowing gamers to customize their soldiers. Dog tags are displayed on screen every time a player takes down an enemy or claims an opponent’s dog tags. This pre-order exclusive item comes with five new, unique dog tags."

Men "Physical Warfare" ingår inte i alla limited edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

när jag kollade sist så var prisskillnaden typ 70 spänn... hur som helst kan jag inte motivera att betala så mkt extra för en enda bana, nån jävla måtta får det vara på allt dlc-trams.

Det är inte en enda bana herregud.....det är ett map-pack med 4-5 olika banor.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Det är inte en enda bana herregud.....det är ett map-pack med 4-5 olika banor.

^ Lätt som fan att jag köper battlefield 3 limited edition istället för 10 pizzor/ (valfri "onödig" sak)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

^ Lätt som fan att jag köper battlefield 3 limited edition istället för 10 pizzor/ (valfri "onödig" sak)

10 pizzor för de extra 70 kr som LE kostar mer än vanliga BF3? vilken pizzeria går du till?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Har just förbeställt Special Edition av Battlefield 3.. den med expansion pack, extra banor, specact kit och dog tags.. nice. På PC såklart, allt FPS ska köras med mus och tangentbord

Permalänk
Avstängd

Hoppas bara grafikkortet hänger med tillräckligt för spelet

Permalänk
Medlem

Observera att Limited edition endast innebär (inte så endast egentligen ) de omgjorda banorna.
Andra tilllägg beror på var man köper. Jag förhandsbokade på Origin för att få DAO och andra godsaker

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Dessutom, vad jag förstår kan du BARA få tag i Limited Edition om du förhandsbokar. Det har inte varit så tydligt. Efter release kommer bara "vanliga" BF3 säljas.

Permalänk
Medlem

Var är det billigast/bäst att förhandsboka? Blir antagligen vanliga men är lite osäker på var det är billigast.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Gäller samma sak på Xbox 360 / PS3 varianterna av spelet? (att det bara är några butiker som skickar med Physical Warfare Pack). Vet någon i så fall vilka butiker det är som skickar med det?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Avstängd

Jag köpte på Webhallen, för det var det enda stället jag hittade där det stod specifikt att expansion pack, extra banor, specact kit och dog tags ingår i den Special Edition de sålde, var väldigt otydligt på andra butiker och vissa hade Special Edition's där specact kit och dog tags inte ingick, så det gäller att kolla ordentligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _NsMs_:

Var är det billigast/bäst att förhandsboka? Blir antagligen vanliga men är lite osäker på var det är billigast.

Prisjakt.nu så hittar du billigaste alternativet

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Var är det billigast/bäst att förhandsboka? Blir antagligen vanliga men är lite osäker på var det är billigast.

På Gamestop kostar det 50 kr när man bokar, och 350 kr när man köper spelet. (I butik iaf)
Där får man Warfare packet också

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Gäller samma sak på Xbox 360 / PS3 varianterna av spelet? (att det bara är några butiker som skickar med Physical Warfare Pack). Vet någon i så fall vilka butiker det är som skickar med det?

I Sverige är det Gamestop, inga fler vad jag har förstått. Men för ovanlighetens skull så verkar de rätt billiga.