Permalänk

Lustigt problem!

Tjo, nu är det så att min dator har ett lite smålustigt problem som jag inte blir klok på.

När BF3 hade öppen beta kunde jag bara spela i ca 1 timme, sen dog datorn tvärt, bara slocknade.

För att sedan kunna starta den igen måste jag slå av strömbrytaren på nätdelen sen slå på igen.

Det enda jag gjort är att uppgradera moderkortet och minnena, och det är då problemet kommit.

Är det så att nätdelen är för klen?(Var ett nödköp när den förra gick åt helvete(inga komponenter kvarstår sedan det))

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Avstängd

AXP är rätt mycket skräp, så det är mycket möjligt att det är det som är boven.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Byt ut nätagget. Även om det kanske inte är boven i just detta dramat. Det känns dock som det så.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte det är boven då jag råkade ut för nästan samma sak men min dator vaknade ur sömnläget när jag tryckte på powerknappen igen så jag tror det finns en bugg som gör detta. Byt dock AXP agget för allas bästa!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Tror inte det är boven då jag råkade ut för nästan samma sak men min dator vaknade ur sömnläget när jag tryckte på powerknappen igen så jag tror det finns en bugg som gör detta. Byt dock AXP agget för allas bästa!

Det är total strömförlust som sker. Sleep har jag stängt av överallt.

Men tack då, ska byta nätdelen mot en XFX 750W Black edition då:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3