Permalänk
Medlem

Tankar om LG 42" LED-TV 42LV355N

Era tankar om denna? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649364

Finns det ett bättre alternativ för 5 000SEK eller mindre? Maxstorlek 42".

Har inga särskilda krav men min gamla TV krascha så jag har fått ett tillgodokvitto på Komplett, så med andra ord måste TVn kunna köpas där.

Permalänk
Medlem

Skulle bara säga att jag köpte TVn och är helnöjd, så ifall någon annan undrar i framtiden - så vet ni!

Permalänk
Medlem

Kul att du är nöjd :).

Permalänk
Medlem

Hur är bilden vid snabba rörelser? Ibland kan det ju vara låg fps och dyka fram kusliga hack, är färgerna bra och fin skarp bild?

Funderar också på den :]

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Skulle bara säga att jag köpte TVn och är helnöjd, så ifall någon annan undrar i framtiden - så vet ni!

Du har ju haft TVn ett tag är du fortfarande nöjd med den? Funderar på att skaffa den. Hur är färgen och svärtan? Är betraktningsvinklarna bra?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Du har ju haft TVn ett tag är du fortfarande nöjd med den? Funderar på att skaffa den. Hur är färgen och svärtan? Är betraktningsvinklarna bra?

Enligt mig och jämfört med tidigare TV-apparater så är jag helnöjd och JAG upplever samtliga punkter du nämner som bra. Men jag är å andra sidan ingen bildophile ifall du förstår vad jag menar. Men jag rekommenderar den och tycker personligen att det är en jättebra TV!

Ursäkta för mitt luddiga svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Enligt mig och jämfört med tidigare TV-apparater så är jag helnöjd och JAG upplever samtliga punkter du nämner som bra. Men jag är å andra sidan ingen bildophile ifall du förstår vad jag menar. Men jag rekommenderar den och tycker personligen att det är en jättebra TV!

Ursäkta för mitt luddiga svar!

Har den någon funktion för att få "100"hz eller liknande som brukar vara bra i sport?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag har kollat runt lite på denna TV också, och som jag har förstått det har den en uppdateringsfrekvens på 200hz

Visa signatur

Dator: Fractal Desgin Define R2 - 550W - Asus Z97-A - i5 4690k 3,5 Ghz - GTX 970 DCII - 8GB 1600Mhz Vengeance - EVO 850 250GB - WD 1TB - 22x DVD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Enligt mig och jämfört med tidigare TV-apparater så är jag helnöjd och JAG upplever samtliga punkter du nämner som bra. Men jag är å andra sidan ingen bildophile ifall du förstår vad jag menar. Men jag rekommenderar den och tycker personligen att det är en jättebra TV!

Ursäkta för mitt luddiga svar!

Köpte en liknande modell lv 340n och har märkt att röda färger är lila. Har du sätt något liknande?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Är denna något att ha? måste väl iaf vara värd priset?

verkar inte finnas någon vassare i samma prisklass iaf, men sen är jag ingen expert heller

nån som har något ledande ord att lägga?