6990 skalar ner min upplösning, varför?

Permalänk

6990 skalar ner min upplösning, varför?

Hej, fick ett nytt asus 6990 idag. När jag installerat alla drivrutiner och ändrat skrivbordet till 1080 så var den ändå nedskalad, skärmen hade svarta ramar på kanske 4 cm på varje sida. Gick in i catalyst kontroll cencter och ändra under/overscale till 0%, då den tidigare var på mellan 15% och 0% alltså kanske 7%.
Så skrivbordet gick till sig, men sedan då jag gick in i tex Crysis Warhead och ändrade till 1080 så blev de högre upplösning men den använde ändå bara ca 70% av skärmen. Har någon en förklaring samt lösning till detta?
Btw så verkar det som att den ändrat upplösning till alla mina spel, tex CSS va på lägsta efter jag installerat nya grafikkortet men då ändrade jag till 1080 och de gick fint. Men crysis och 3d mark använder bara en mindre del av skärmen, varför?

Mvh Jonatan

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Löste det nu, har svaret fixat och klart.
Jag använde mig av HDMI ---> DVI sladd, bytte för att testa om de blev skillnad med DVI ---> DVI och då gick de till sig hur bra som helst.
Borde sitta nått med inställningarna i CATALYST control center för tidigare idag när jag körde med gtx 570 var det inga problem.

Tråden kan låsas

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Najs, berätta om vad du tycker om kortet senare.

Om de e tyst osv

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Hej, fick ett nytt asus 6990 idag. När jag installerat alla drivrutiner och ändrat skrivbordet till 1080 så var den ändå nedskalad, skärmen hade svarta ramar på kanske 4 cm på varje sida. Gick in i catalyst kontroll cencter och ändra under/overscale till 0%, då den tidigare var på mellan 15% och 0% alltså kanske 7%.
Så skrivbordet gick till sig, men sedan då jag gick in i tex Crysis Warhead och ändrade till 1080 så blev de högre upplösning men den använde ändå bara ca 70% av skärmen. Har någon en förklaring samt lösning till detta?
Btw så verkar det som att den ändrat upplösning till alla mina spel, tex CSS va på lägsta efter jag installerat nya grafikkortet men då ändrade jag till 1080 och de gick fint. Men crysis och 3d mark använder bara en mindre del av skärmen, varför?

Mvh Jonatan

När du använder dig utav HDMI så måste du gå in på CCC > Mina digitala platta bildskärmar > Skalningsalternativ > ändra till 0% Översvep

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

När du använder dig utav HDMI så måste du gå in på CCC > Mina digitala platta bildskärmar > Skalningsalternativ > ändra till 0% Översvep

De gjorde jag, och det funkade bara för skrivbordet, men när jag startade spelen så va dom helt skalade banana style!

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Måste göras för alla grafiklägen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

Kan fortsätta lite då jag själv hade problemet för ett par månader sedan o la ner mycket tid på att lösa det. Varför blir det såhär då? En liten skitsak som orsakar problem då man inte har en aning om var man ska leta.