kasta allt med vatten att göra och köra på luft?

Permalänk
Medlem

kasta allt med vatten att göra och köra på luft?

Hej!

De är så att jag har hållt på med min h50/h60 rätt långe nu och börjar tröttna på skiten då de inte tycks funka. Frågan är om jag skall beställa en luft kylare och se om de blir bättre eller om jag skall hålla på att greja fram och tillbaka med denna skiten??

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Cooler master hyper 212 plus. Cheers for epicness and cheapness! Den är i alla fall väldigt bra för en billig peng. Vet nu inte hur mycket du kan betala

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Vill du ha en bättre luftkylare så är Noctuas topmodeller något att ta en titt på, de är även tystare än H50/H60.

Jag är toknöjd med min, underbara temperaturer och knäpptyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Cooler master hyper 212 plus. Cheers for epicness and cheapness! Den är i alla fall väldigt bra för en billig peng. Vet nu inte hur mycket du kan betala

är väldigt trött på alla dessa h50 h60 h70 h80 h100 dom suger ganska hårt så jag betalat väl vad de kostar antar jag xD

Skrivet av Nikkop:

Vill du ha en bättre luftkylare så är Noctuas topmodeller något att ta en titt på, de är även tystare än H50/H60.

Jag är toknöjd med min, underbara temperaturer och knäpptyst.

kollat på dessa med och funderar på om jag har plats för en sådan

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

NH-D14 och TR Silver Arrow är ju de kylarna som presterar i klass med H60, så det är väl det du ska satsa på då
Och jag tycker du borde satsa på luft, men det är ju mitt tycke och smak.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

NH-D14 och TR Silver Arrow är ju de kylarna som presterar i klass med H60, så det är väl det du ska satsa på då
Och jag tycker du borde satsa på luft, men det är ju mitt tycke och smak.

kan säga att jag är jävligt sugen!! har dock slängt ut ca 1500 kr på skiten jag har nu och jag tänkte nog fan ge upp nu. tror jag skall lita på luften!!

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

kan säga att jag är jävligt sugen!! har dock slängt ut ca 1500 kr på skiten jag har nu och jag tänkte nog fan ge upp nu. tror jag skall lita på luften!!

Kan du inte skicka tillbaka grejjerna om de inte funkar som de ska?`
Luft eliminerar ju en jäkla massa problem faktiskt, och om de färdiga paketen inte ens slår hederlig luftkylning så finns det enligt mig ingen anledning att köpa det

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Kan du inte skicka tillbaka grejjerna om de inte funkar som de ska?`
Luft eliminerar ju en jäkla massa problem faktiskt, och om de färdiga paketen inte ens slår hederlig luftkylning så finns det enligt mig ingen anledning att köpa det

kan inte lämna tillbaka skiten för jag har grejat med de men skall nog sätta de i min 775 socket men vill ha något bra som håller och gör sitt jobb inte någon skit grej som blir för varm!!

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

kan inte lämna tillbaka skiten för jag har grejat med de men skall nog sätta de i min 775 socket men vill ha något bra som håller och gör sitt jobb inte någon skit grej som blir för varm!!

kanske därför dem inte funkar som dem ska ? -.-

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

kan inte lämna tillbaka skiten för jag har grejat med de men skall nog sätta de i min 775 socket men vill ha något bra som håller och gör sitt jobb inte någon skit grej som blir för varm!!

Du har "meckat" med det och sen klagar när de går sönder? Om du vill avråda andra från att köpa en, enligt mig, sjukt bra produkt så kan du väl säga vad och hur de gått sönder istället?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Du har "meckat" med det och sen klagar när de går sönder? Om du vill avråda andra från att köpa en, enligt mig, sjukt bra produkt så kan du väl säga vad och hur de gått sönder istället?

den är inte paj men den kyler dåligt hade bättre temps med min stock kylare :S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

NH-D14 och TR Silver Arrow är ju de kylarna som presterar i klass med H60

Haha nej... H60 är skit.

Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

den är inte paj men den kyler dåligt hade bättre temps med min stock kylare :S

Skrivet av Zabuza:

Haha nej... H60 är skit.

Får någon konstig känsla av att ni inte direkt har skills på att sätta in nya kylare i datorn?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Får någon konstig känsla av att ni inte direkt har skills på att sätta in nya kylare i datorn?

Exakt min tanke

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

kolla på prolimatech's grejjer, de vet vad de gör

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Det verkar som att många har problem med dessa kylarna pågrund av fel monteringar och inställningar i bios .. det har varit rätt många trådar där fel som att folk satt pump kontakten fel.
jag tror inte dessa kylare utpresterar noctuas top kylare men de är allafall mindre och med tillköpta fläktar kan man få fin prestanda!

Men går inte med på att stock kylaren utpresterar någon av dessa kylare .. isåfall är fet reklamations fel eller att man har gjort fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Men går inte med på att stock kylaren utpresterar någon av dessa kylare .. isåfall är fet reklamations fel eller att man har gjort fel!

Precis. Om stock kylaren kyler bättre än en h60 så har du monterat fel alternativt är produkten sönder och då får du lämna tillbaka den.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

En gång öpnade jag cassi lukan

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Inte så smart att köpa noctua eller silver arrow om man ska uppgradera
http://www.sweclockers.com/nyhet/14569-problem-med-stora-kyla...

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Riktig vattenkylning or gtfo. Måste skaffa mig ett EK block sen så är det bara att köra vidare Du borde också skaffa riktig vattenloop

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

En gång öpnade jag cassi lukan

ÅH NEJ! Va hände?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

ÅH NEJ! Va hände?

Det fanns masa sladar där inne vet ej vad jag skulle göra

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabuza:

Haha nej... H60 är skit.

Skrivet av Rydisen:

Får någon konstig känsla av att ni inte direkt har skills på att sätta in nya kylare i datorn?

Skrivet av Zcorc:

Exakt min tanke

Skrivet av adrian_cool69:

kolla på prolimatech's grejjer, de vet vad de gör

Skrivet av MrTowle:

Det verkar som att många har problem med dessa kylarna pågrund av fel monteringar och inställningar i bios .. det har varit rätt många trådar där fel som att folk satt pump kontakten fel.
jag tror inte dessa kylare utpresterar noctuas top kylare men de är allafall mindre och med tillköpta fläktar kan man få fin prestanda!

Men går inte med på att stock kylaren utpresterar någon av dessa kylare .. isåfall är fet reklamations fel eller att man har gjort fel!

Skrivet av JesperDa:

Precis. Om stock kylaren kyler bättre än en h60 så har du monterat fel alternativt är produkten sönder och då får du lämna tillbaka den.

Skrivet av cappe:

En gång öpnade jag cassi lukan

Skrivet av Devil May Cry:

Inte så smart att köpa noctua eller silver arrow om man ska uppgradera
http://www.sweclockers.com/nyhet/14569-problem-med-stora-kyla...

Skrivet av Nirr1:

Riktig vattenkylning or gtfo. Måste skaffa mig ett EK block sen så är det bara att köra vidare Du borde också skaffa riktig vattenloop

Skrivet av Zcorc:

ÅH NEJ! Va hände?

alltså tror ni inte jag kan sätta dit en enkel grej på baksidan av mitt moderkort? tror ni att jag drar åt skruvarna så hårt att de bara blir sämre?? har ni inga vettiga svar på vad jag frågar så behöver ni inte skriva något!!!

tycker denna h60 verkar dålig och undrar om de finns ett bättre alternativ av kylare som inte har NÅGOT med vatten att göra?

Edit: när jag monterade den så hade jag manualen brevid för att jag ville vara helt 100% på att den skulle sitta riktigt

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Det fanns masa sladar där inne vet ej vad jag skulle göra

OT: Gjorde du en tråd på sweclockers och sa att världen sög?

OnT: Du vill ha ett vettigt svar, mitt vettiga svar är
1: Du har fått ett måndags exemplar av din kylare(liten sannolikhet
2: Du har monterat kylaren fel och istället för att fråga någon här på forumet om du har gjort något fel så förutsätter du att du har gjort 100% rätt och övergår till att klaga på en väldigt bra produkt.

Ledsen om min ton är hård men det är så här du framställer dig i denna tråd.

EDIT: Du kan väl också förklara vad du menar med "Meckat med den"?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

alltså tror ni inte jag kan sätta dit en enkel grej på baksidan av mitt moderkort? tror ni att jag drar åt skruvarna så hårt att de bara blir sämre?? har ni inga vettiga svar på vad jag frågar så behöver ni inte skriva något!!!

tycker denna h60 verkar dålig och undrar om de finns ett bättre alternativ av kylare som inte har NÅGOT med vatten att göra?

Edit: när jag monterade den så hade jag manualen brevid för att jag ville vara helt 100% på att den skulle sitta riktigt

Om en H60 som alla andra får bra temperaturer med presterar sämre än stockkylaren så är något fel. Kan vi komma överens om det? Och i så fall finns det två möjligheter. 1. Du har gjort något fel när du har satt dit den så att den inte kyler ordentligt.
2. Något är fel på själva kitet, det betyder att du borde skicka tillbaka den.

För övrigt, köp TR Silver arrow eller noctua NH-D14 om du ändå vill skippa H60.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Om en H60 som alla andra får bra temperaturer med presterar sämre än stockkylaren så är något fel. Kan vi komma överens om det? Och i så fall finns det två möjligheter. 1. Du har gjort något fel när du har satt dit den så att den inte kyler ordentligt.
2. Något är fel på själva kitet, det betyder att du borde skicka tillbaka den.

För övrigt, köp TR Silver arrow eller noctua NH-D14 om du ändå vill skippa H60.

har liksom haft på rätt mängd kylarpasta (okokt riskorgjorde även rent med T-röd) och har även kopplat den rätt och den får ändå dåliga temps, skall ge den 3 dagar så pastan sätter sej så skall jag se vad som händer efter de.

Edit: även 43-45 grader i idle är juh inte "normalt"!!

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

alltså tror ni inte jag kan sätta dit en enkel grej på baksidan av mitt moderkort? tror ni att jag drar åt skruvarna så hårt att de bara blir sämre?? har ni inga vettiga svar på vad jag frågar så behöver ni inte skriva något!!!

tycker denna h60 verkar dålig och undrar om de finns ett bättre alternativ av kylare som inte har NÅGOT med vatten att göra?

Edit: när jag monterade den så hade jag manualen brevid för att jag ville vara helt 100% på att den skulle sitta riktigt

Varför citerar du mig som ett "icke vettigt svar" när jag uppmanar dig om att inte skaffa en stor kylare om du tänkt uppgradera.
På vilket sätt är det inte vettigt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

alltså tror ni inte jag kan sätta dit en enkel grej på baksidan av mitt moderkort? tror ni att jag drar åt skruvarna så hårt att de bara blir sämre?? har ni inga vettiga svar på vad jag frågar så behöver ni inte skriva något!!!

tycker denna h60 verkar dålig och undrar om de finns ett bättre alternativ av kylare som inte har NÅGOT med vatten att göra?

Edit: när jag monterade den så hade jag manualen brevid för att jag ville vara helt 100% på att den skulle sitta riktigt

Det jag försöker säga är att det t, ex verkar som att många får ett ljud som låter som en kaffekokare när dom inte ger pumpen fullt 12V (power fan) och sätter den på cpu fan.

Du ger ju inte heller så mycket grunder till varför den är dålig och om man är ute efter en vattenkylare kanske detta skrämmer bort en person bara för att nån har gjort ett användare fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

har liksom haft på rätt mängd kylarpasta (okokt riskorgjorde även rent med T-röd) och har även kopplat den rätt och den får ändå dåliga temps, skall ge den 3 dagar så pastan sätter sej så skall jag se vad som händer efter de.

Edit: även 43-45 grader i idle är juh inte "normalt"!!

Har du stoppat in örat och hört så att pumpen är igång och allt?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

OT: Gjorde du en tråd på sweclockers och sa att världen sög?

OnT: Du vill ha ett vettigt svar, mitt vettiga svar är
1: Du har fått ett måndags exemplar av din kylare(liten sannolikhet
2: Du har monterat kylaren fel och istället för att fråga någon här på forumet om du har gjort något fel så förutsätter du att du har gjort 100% rätt och övergår till att klaga på en väldigt bra produkt.

Ledsen om min ton är hård men det är så här du framställer dig i denna tråd.

EDIT: Du kan väl också förklara vad du menar med "Meckat med den"?

bytt slangar satt dit en res+ en till pump (h50ins)

Skrivet av Devil May Cry:

Varför citerar du mig som ett "icke vettigt svar" när jag uppmanar dig om att inte skaffa en stor kylare om du tänkt uppgradera.
På vilket sätt är det inte vettigt.

du strök med sorry..

Skrivet av MrTowle:

Det jag försöker säga är att det t, ex verkar som att många får ett ljud som låter som en kaffekokare när dom inte ger pumpen fullt 12V (power fan) och sätter den på cpu fan.

Du ger ju inte heller så mycket grunder till varför den är dålig och om man är ute efter en vattenkylare kanske detta skrämmer bort en person bara för att nån har gjort ett användare fel.

den är på p-fan och snurrar i 4.4k (som den skall). jag var jätte nöjd med min h50 till den gav upp. efter jag bytt (cpu blocket till h60 så fick jag dåliga temps) och då kolla jag bakom koppar platan då satt de liten damtuss där som jag tog bort men nu verkar de vara fel igen någonstans efter jag gjort den "original" igen ?? :S (alltså h60 rad+ h60 pumpen)

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14