Söker klockvänligt 6970, Gigabyte windforce, låst spänning??

Permalänk
Medlem

Söker klockvänligt 6970, Gigabyte windforce, låst spänning??

Hej!

Dags att uppgradera datorn inför bf3 med ett 6970! Kommer att klocka det i framtiden och vill ha ett tyst och kallt kort så referensdesign är inget att fundera på. Hade i princip bestämt mig för Gigabyte med Windworce kylare https://www.inet.se/artikel/5409166/gigabyte-radeon-hd6970-2048mb-oc tills jag hörde ett rykte om att man inte kan justera volten på detta kort (!?)
Kan någon bekräfta detta? Har kollat runt endel men hittar inte mkt om just detta.... Har inte heller några större erfarenheter om överklockning men att kunna öka spänningen till kortet låter som en nyckelbit för ett snabbare kort.. kan man låsta upp detta på något vis i så fall? Eller finns det annars något annat kort som klockar bättre?
Tacksam för hjälp om någon kunnig sitter på svaret där ute

Visa signatur

ASUS M4a89gtd PRO USB3 - AMD Phenom II x6 1090T - Gigabyte 6970 Windforce - OCZ Agility 120 gb - FractalDesign Newton R3 600W - Antec Kühler H2O - FractalDesign Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niiils:

Hej!

Dags att uppgradera datorn inför bf3 med ett 6970! Kommer att klocka det i framtiden och vill ha ett tyst och kallt kort så referensdesign är inget att fundera på. Hade i princip bestämt mig för Gigabyte med Windworce kylare https://www.inet.se/artikel/5409166/gigabyte-radeon-hd6970-2048mb-oc tills jag hörde ett rykte om att man inte kan justera volten på detta kort (!?)
Kan någon bekräfta detta? Har kollat runt endel men hittar inte mkt om just detta.... Har inte heller några större erfarenheter om överklockning men att kunna öka spänningen till kortet låter som en nyckelbit för ett snabbare kort.. kan man låsta upp detta på något vis i så fall? Eller finns det annars något annat kort som klockar bättre?
Tacksam för hjälp om någon kunnig sitter på svaret där ute

kunde höja volten på mid gigabyte windworce 6950 det rullar på 950mhz, tror väl de ska gå och höja volterna på 6970:it med och är grymt nöjd kan jag säga! helt ljudlös och ligger vid ca 63 grader vid 2 timmars spelande av crysis 2 dx11 på max så rekomendera kortet