Grafikkorts fläkten snurrar inte!!!!RAdeon 3600hd

Permalänk
Medlem

Grafikkorts fläkten snurrar inte!!!!RAdeon 3600hd

Mitt radeon 3600hd's fläkt snurrar inte, testade och ta bort allt damm men funkar fortfarande inte. HJÄLP! har ingen övrig fläkt i datorn då den är relativt gammal och har inte möjlighet att köpa ny!!

Permalänk
Skrivet av dmz_707:

Mitt radeon 3600hd's fläkt snurrar inte, testade och ta bort allt damm men funkar fortfarande inte. HJÄLP! har ingen övrig fläkt i datorn då den är relativt gammal och har inte möjlighet att köpa ny!!

Den kanske inte får ström från grafikkortet, så testa med att koppla den till nätagget direket eller till något annat som ger 12v, kolla sladderna de är kanske skadade eller löddet har gått av

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeytooth:

Den kanske inte får ström från grafikkortet, så testa med att koppla den till nätagget direket eller till något annat som ger 12v, kolla sladderna de är kanske skadade eller löddet har gått av

vad är löd?

Permalänk
Medlem

går dessutom inga kablar ifrån grafikkortet.

Permalänk
Inaktiv

Om alla sladdar sitter som de ska, och allt ser rätt ut i drivrutinerna, så är det nog ganska kört isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Om alla sladdar sitter som de ska, och allt ser rätt ut i drivrutinerna, så är det nog ganska kört isf.

Finns inga sladdar, det är bara grafikkortet som man tryckte in i en pci-e grej och sen installera med skivan som medföljde den och så!

Permalänk

Har du installerat kortet själv? Om inte och fläkten har fungerat tidigare men plötsligt slutat så är fläkten trasig.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fläkten har troligen/säkerligen dött.

Du kan skruva på en sådanhär tex http://www.inet.se/artikel/5321304/arctic-cooling-accelero-s2...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Har du installerat kortet själv? Om inte och fläkten har fungerat tidigare men plötsligt slutat så är fläkten trasig.

den har funkat förut ja, så antar att fläkten är pajj då..

Permalänk
Skrivet av dmz_707:

den har funkat förut ja, så antar att fläkten är pajj då..

Ladda upp en bild på grafikkortet eller länka den grafikkortet du har? Hur kan den inte ha några sladdar?

Permalänk
Skrivet av dmz_707:

den har funkat förut ja, så antar att fläkten är pajj då..

Har du en sån http://images.bit-tech.net/content_images/2008/01/ati_radeon_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeytooth:

Ladda upp en bild på grafikkortet eller länka den grafikkortet du har? Hur kan den inte ha några sladdar?

Står ju ganska tydligt i rubriken ni som frågar vad grafikkortet heter haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmz_707:

Står ju ganska tydligt i rubriken ni som frågar vad grafikkortet heter haha

Vilken trevlig attityd du har när folk försöker hjälpa dig trots bristfällig information...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av dmz_707:

Står ju ganska tydligt i rubriken ni som frågar vad grafikkortet heter haha

Ja du har skrivit vilken gpu som du har, dock finns det olika tillverkare på grafikkort som oftast gör egna lösningar på kylare. Därför undrar vi vilket grafikkort du har.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av dmz_707:

Står ju ganska tydligt i rubriken ni som frågar vad grafikkortet heter haha

om det är exakt den du har så finns det faktiskt en fläkt kabel så försök att koppla fläkten till något 9v batteri eller något och kolla om fläkten funkar, jag tror inte att en fläkt plötsligt slutar fungera från ingenstans, så kolla om kabeln är i bra skick!!!

Permalänk
Medlem

Ahaaaaaaaa, det är en ATI Radeon 3600HD, sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmz_707:

Ahaaaaaaaa, det är en ATI Radeon 3600HD, sorry

vilket märke är det som gjort grafikkortet är det sapphire eller ?

har ett sånt liggandes som har 512 mb ddr2
kortet klarar faktiskt av left 4 dead 2 och gta iv fint på min burk ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeytooth:

om det är exakt den du har så finns det faktiskt en fläkt kabel så försök att koppla fläkten till något 9v batteri eller något och kolla om fläkten funkar, jag tror inte att en fläkt plötsligt slutar fungera från ingenstans, så kolla om kabeln är i bra skick!!!

Det går en kabel från grafikkortet typ till fläkten men den är helt intakt och den går inte dra ut och jag vill inte ta i med våld heller.

Permalänk
Skrivet av dmz_707:

Det går en kabel från grafikkortet typ till fläkten men den är helt intakt och den går inte dra ut och jag vill inte ta i med våld heller.

klipp kabeln på MITTEN och sen koppla fläkten till någon strömkälla och kolla om den funkar,om det funkar så betyder det att ditt grafikkort inte länge pallar driva fläkten, så du få koppla fläkten direkt till nätagget,
http://www.youtube.com/watch?v=aMor75_dl0w