Battlefield 3 beta, rörelse-lagg

Permalänk

Battlefield 3 beta, rörelse-lagg

Hej!

Hann inte skapa videon och posta på battlelog-forumet innan betan var slut. Tänkte höra om någon här känner igen detta problem, eller om det är något med min konfiguration. Förutom rörelseproblemen kunde jag knappt arma MCOMS. Det gick upp och ner, som om jag släppte E. Samma sak med vapen. Bytte från det ena till det andra men kom bara halvvägs, sedan byttes det tillbaka. Så kunde det vara 10 gånger i rad.

Specs i första delen - Operation Metro:

  • Antec PowerSupply (PSU) 650W EarthWatts

  • Antec Performance One P183 (Ej PSU)

  • Asus - Socket 1366 - ATX Intel X58 (P6T Deluxe V2)

  • Corsair XMS3 6144MB DDR3 PC3-10666 1333MHz (9-9-9-24) (3x2048MB) (TR3X6G1333C9)

  • Intel Core i7 920 2,66GHz / 8MB / 4,8GT/s Socket 1366 (Boxed)

  • Noctua NH-U12P SE1366 CPU-Kylare - Socket 1366

  • Samsung SpinPoint F1 1TB (7200RPM / 32MB Cache / SATA II / NCQ)

  • Sony Optiarc Intern SATA DVD±RW 24x AD-5240S

  • GigaByte ATI Radeon HD 4850 512MB (GV-R485ZL-512H)

  • Samsung LCD-TV LE32B530

  • Samsung SyncMaster 2433

  • Logitech Corded Mouse M500

  • Logitech MX3200 Cordless Keyboard

Specs i andra delen (uppgraderingar av datorn), Caspian Border:

  • Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz

  • Intel® SSD 320 Series 160GB 2,5", 25nm, SATA 3 Gb/s (SATA2.0), 270MB/165MB/s read/write, bulk (OEM)

  • Logitech Gaming Keyboard G510

Det intressanta var att jag även testade på min bärbara:
http://www.webhallen.com/hardvara/129679-sony_vaio_vpcf13z8e-...

...och fick exakt samma resultat. Det var då jag började misstänka Internet. ComHem ftw!

  • Cisco EPC2434

  • Large 25/1

För övrigt hade jag alltid senaste drivrutinerna. Under Caspian Border med nya grafikkortet körde jag med beta-drivisarna från Nvidia.

Surt att jag inte hann fixa det här när betan rullade så jag kunde testa mer. Undrar ändå om någon har en idé om vad det skulle kunna vara så jag kan fixa det innan release.

Tack på förhand!

//Reach

Permalänk
Medlem

Upplevde samma sak. Oftast var mitt fel faktiskt server lagg, som om man inte var i sync med server. När dom öppnade upp Caspian Borders för alla var det såhär på varje server. Tror inte det är din dator eller nått utan helt enkelt otur och spelat på servers med lagg!

Så detta är nog tyvärr inget du kan göra nått åt faktiskt!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Var det så på alla server's du spelade på? För isåfall kan det vara ett fåtal server's som du inte hade bra uppkoppling till.
Jag fick så på ett par servers, men det var ytterst få.

Schlopp

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk
Skrivet av Smerof:

Upplevde samma sak. Oftast var mitt fel faktiskt server lagg, som om man inte var i sync med server. När dom öppnade upp Caspian Borders för alla var det såhär på varje server. Tror inte det är din dator eller nått utan helt enkelt otur och spelat på servers med lagg!

Så detta är nog tyvärr inget du kan göra nått åt faktiskt!

Hoppas verkligen på det. För det var verkligen så gott som oftast ospelbart som du ser

Skrivet av Schlopp:

Var det så på alla server's du spelade på? För isåfall kan det vara ett fåtal server's som du inte hade bra uppkoppling till.
Jag fick så på ett par servers, men det var ytterst få.

Schlopp

Skulle vilja säga att det var exakt tvärt om. De flesta servrar var så. Ibland kom jag in på en norsk eller svensk server och då var det bättre. Dock i perioder och inte alltid.

Permalänk
Medlem

Även jag hade det så på vissa servers, men dom flesta flöt det på felfritt. Tror alla svenska servrar funka prima medans NL servrarna gav mig det problemet, spelade på NL med en polare från wow. Vet dock inte om han upplevde problemet på dom svenska servrarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Gjorde samma för mig ibland också men tippar på att det var serverlagg så du behöver nog inte oroa dig.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Det måste vara serverlagg eller dålig uppkoppling. jag fick samma problem på kanske var 10de server jag spelade på...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Alright. Kanske bara ska ha tålamod tills det släpps. Det kliar dock lite grann eftersom det verkar som om ni hade problemet ibland, och jag för det mesta. Nåväl, det visar sig

Permalänk
Medlem

Har som sagt var inget ett göra med din dator utan med latency, specifikt kallas fenomenet rubberbanding. När CB släpptes fanns det problemet på nästan alla servrar med mycket spelare men gick man in på en server med 20-30 inne så var det helt borta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Har som sagt var inget ett göra med din dator utan med latency, specifikt kallas fenomenet rubberbanding. När CB släpptes fanns det problemet på nästan alla servrar med mycket spelare men gick man in på en server med 20-30 inne så var det helt borta!

True that. Det enda problemet var att hitta en CB server med 20-30 pers på.

Permalänk
Medlem

hade samma problem jag också, men iofs. så är inte min lina att räkna med prec.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Hade också så på 2 servrar, bara bytte till en annan server så var det borta.