Battlefield 3 Jet - Joystick?

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Jet - Joystick?

Halloj alla på SweClockers.

Jag har testat Battlefield 3 betan och diggar det stort, verkligen ett spel som jag ska ha. Jag är dock rätt så kass på jet flygplanen, jag kan köra ganska bra men har väldigt svårt att få in hit markers. Jag undrar om en joystick skulle underlätta i jetplanen? Och isåfall vad tros om den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649015#info

mvh. Alex

Permalänk
Medlem

Tycker du ska satsa på det här.. du kan ju bli flygsimsbiten på kuppen!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=762960

Nämen skämt åsido.. En bra jojje, alternative till Thrustmaster du länkat, också till hyffsat pris:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=365393

Jag skulle inte föreslå en Force Feedback till att börja med. Dom billiga brukar vara skit och tror inte någon vet ännu hur FF kommer funka (om alls från början) i BF3 när det släpps.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Tycker du ska satsa på det här.. du kan ju bli flygsimsbiten på kuppen!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=762960

Nämen skämt åsido.. En bra jojje, alternative till Thrustmaster du länkat, också till hyffsat pris:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=365393

Jag skulle inte föreslå en Force Feedback till att börja med. Dom billiga brukar vara skit och tror inte någon vet ännu hur FF kommer funka (om alls från början) i BF3 när det släpps.

Jag som aldrig har kört med joystick och inte vet något om dem, vad är Force Feedback?

Permalänk
Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aalexjd:

Jag som aldrig har kört med joystick och inte vet något om dem, vad är Force Feedback?

Jag kan inget om joysticks heller, men man kan ju gissa att det är samma som på ratt.
ForceFeedback = att det är motorer som ger motstånd när du svänger hårt osv. Väldigt skönt i bilspel.
En snabb sökning på google

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ernor_86:

Hört mycket om den, räcker en sådan bra för kunna flyga Jet i Battlefield 3 och skjuta ner folk?

Permalänk
Medlem

Funkar skitbra med en Xbox 360 dosa till både JET och HELI.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Äger ett PS3 men det är inget alternativ att köra med PS3 kontrollen, vill inte heller köra med Xbox kontroll

Permalänk
Medlem

Logitechs Extreme 3d pro är grym, har en själv. Kommer själv använda den till BF3.

Permalänk
Medlem

Så är det bättre/lättare att köra jets med joystick än med en mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

Så är det bättre/lättare att köra jets med joystick än med en mus?

Ren teoretiskt bör det vara bättre, så länge de integrerat det i spelet på ett bra sätt.

Detta pågrund av att du slipper dra i musen, för att sedan lyfta den, och dra igen och sedan fortsätta så, vi en skarp sväng tex.
Själv upplever jag det även lättare när man väl vant sig

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Ren teoretiskt bör det vara bättre, så länge de integrerat det i spelet på ett bra sätt.

Detta pågrund av att du slipper dra i musen, för att sedan lyfta den, och dra igen och sedan fortsätta så, vi en skarp sväng tex.
Själv upplever jag det även lättare när man väl vant sig

Okey, får bli att jag skaffar en då, vad har du får någon? Finns det någon du rekommenderar?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har de inte gått ut med ett officiellt uttalande om att Battlefield 3 kommer ha stöd för joystick, så om jag var du skulle jag ta reda på lite mer, kommer också införskaffa en joystick om det är så att spelet kommer att stödja det.

Denna såg ganska nice ut, anpassad till PS3 också; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487749

Dock är jag osäker på om den har force feedback, står inget på tillverkarens hemsida vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Vad jag vet har de inte gått ut med ett officiellt uttalande om att Battlefield 3 kommer ha stöd för joystick, så om jag var du skulle jag ta reda på lite mer, kommer också införskaffa en joystick om det är så att spelet kommer att stödja det.

Denna såg ganska nice ut, anpassad till PS3 också; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487749

Dock är jag osäker på om den har force feedback, står inget på tillverkarens hemsida vad jag kan se.

När jag spelade betan var jag inne i keybindings och där fanns binds till joystick, samt jag har kompisar som körde med det under betan

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

När jag spelade betan var jag inne i keybindings och där fanns binds till joystick, samt jag har kompisar som körde med det under betan

Så pass, spelade Caspian Border endast ett kort tag och blev inte mycket mer då man inte kunde välja squad osv, blev BC2 då istället. Om det du säger stämmer så är det bra nyheter, frågan är hur bra supporten för joystick kommer att vara. I vilket fall, lås oss veta vilken joystick du bestämmer dig för.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aalexjd:

Äger ett PS3 men det är inget alternativ att köra med PS3 kontrollen, vill inte heller köra med Xbox kontroll

Själv så har jag funderat på att köpa den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487749 funkar till både PC och PS3.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

tycker inte att min saitek x52 funkar så bra bara svårt att binda. tycker inte ens att det går att binda

Permalänk
Medlem

Nu blev det klurigt, vill inte gå över 700spänn helst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

Okey, får bli att jag skaffar en då, vad har du får någon? Finns det någon du rekommenderar?

Jag har en Logitech Extreme 3D Pro. Funkar bra, inte haft några problem. Stödplattan skulle dock kunna vara aningen större. Om man är aggresiv och drar hårt i grejerna kan det hända att den lyfter lite.

För mig är det dock inget problem eftersom jag är ganska mjuk i mina rörelser

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Köp ett PS3, kör med kontroll. Är väl ungefär vad flygplanet och känslan är designad efter Någon mer än jag som kört? Tycker det är värdlös känsla, inte alls som BF2. Jävla konsoler...

Jovisst, du kan göra snygga saker i luften, men jag saknar dedär med att dra musen åt vänster, lyfta, sätta ner den, vänster, lyfta, sätta ner, vänster osvosv som en jävla galning för att bakna lätt till vänster

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

Hört mycket om den, räcker en sådan bra för kunna flyga Jet i Battlefield 3 och skjuta ner folk?

Ja, ser inte mycket anledning till att ha något mer avancerat för BF3. Har flugit massor i olika simulatorer genom åren och där kan det vara värt att lägga flera tusen på joytsticks, pedaler etc. Men i BF3 är kontrollerna så pass förenklade att det räcker med en enklare joystick. Spelade själv med denna joystick i betan och det funkade bra.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Saitek X52 Pro, med throttle och deras pedaler. Kan säga dig att BF3 hittade inget av dem förutom trottlen. Som För övrig inte gick att spela med ikopplad. Tvivlar på att det fins någe vidare joystick stöd i release. Gick inte ens att mappa något på dem. Försökte gå runt detta med software men då Fick bf3 för sig att mina pedaler var min mus. Även om det går att strafa med pedaler så var det kanske inte den roligaste upplevelsen.

Tvivlar inte alls på att det är lättare med flygspak dock. Det kan jag lova dig att det är enklare. Fråga vem som helst som spelar flygsim. Köp en billig dock om du bara ska ha det till BF3.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Tyvärr så hade inte BF3 betan riktig joystick support, var helt omöjligt för mej att konfigurera min Cybrog EVO. Och det är inte säkert att det kommer finnas riktig joystick support vid release...

GameSpy: Battlefield 3 Beta Interview

Citat:

GameSpy: The beta didn't work well with joysticks or control pads. What level of support for these devices will the game ship with? Will pilots be able to fly with a stick or pad?

Lars: It's something we're looking into. It looks like we will be able to ship with joystick support, but I've been on the road for quite some time so I can't guarantee it. But yes, if it doesn't turn up at launch, it will definitely be a high priority as soon as possible after shipping. The work being done to support joysticks is more or less the same as control pads, if you get one, you get the other. It's something we're aware of now that we've brought back the jets. It's on the list.

Citat:

GameSpy: A lot of the oldschool, hardcore Battlefield players are asking for an advanced flight model option for choppers and jets – any chance you'll consider this requests?

Lars: For now we're leaving them the way they are, and will let the game live for a little while, then start the communication with the community to see where we stand.

Visa signatur

Foxconn QuantumForce Bloodrage | Core i7 920(D0) @ 3.8 | 3x2GB Corsair Dominator 1866 | Gainward GeForce GTX780 | Samsung 840 250GB | 2xWestern Digital Caviar GreenPower 1TB | Plextor PX-B940SA | Tagan BZ 900W | Corsair H70 | Zalman GT1000 | Samsung Syncmaster T260 | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Hoppas men som även jag sagt tidigare. Tror inte att man ska hoppas på för mycket med joysticks. Som det fungerade i betan. så ger det inte mycket hopp tyvärr.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pete®gun:

Tyvärr så hade inte BF3 betan riktig joystick support, var helt omöjligt för mej att konfigurera min Cybrog EVO. Och det är inte säkert att det kommer finnas riktig joystick support vid release...

GameSpy: Battlefield 3 Beta Interview

Hmm okey, några utav mina polare kunde köra med sina utan problem iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

tycker inte att min saitek x52 funkar så bra bara svårt att binda. tycker inte ens att det går att binda

Det är inte svårt å sätta upp x52:an med Saiteks egen mjukvara, SST..
http://www.saitek.com/manuals/SST_Manual_En.pdf

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Det är inte svårt å sätta upp x52:an med Saiteks egen mjukvara, SST..
http://www.saitek.com/manuals/SST_Manual_En.pdf

Tackaaar ;D

Permalänk
Medlem

Sprang på en Logitech Wingman Extreme 3D för 20.- och en Saitek Cyber för 10.- i återvinningsbutiken på orten. Tydligen är inte Joystickar det hetaste på pcmarknaden idag och folk slänger iväg nästan helt oanvända saker
Fick dock komplement köpa en gameport/usb konverter för 25.- på ebay men det var det värt.
Så släng ett öga i lokala loppis butiken innan ni skickar beställningar...

mvh
Lazarov

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazarov:

Sprang på en Logitech Wingman Extreme 3D för 20.- och en Saitek Cyber för 10.- i återvinningsbutiken på orten. Tydligen är inte Joystickar det hetaste på pcmarknaden idag och folk slänger iväg nästan helt oanvända saker
Fick dock komplement köpa en gameport/usb konverter för 25.- på ebay men det var det värt.
Så släng ett öga i lokala loppis butiken innan ni skickar beställningar...

mvh
Lazarov

Tackar, hade inte ens tänkt på det. Får se om man hittar något när man är iväg med frugan nästa gången då, hade tänkt lira med tangentbordet annars. Förstår inte hur folk kan lira med musen istället för tangentbordet, standardbindsen för det är till och med dom jag brukade köra i äldre spel (Codename Eagle)