Apple räknar in 1 miljon förbokningar av Iphone 4S på ett enda dygn

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Snarare du som är sektmedlemmen som tvångsmässigt måste titta på vad andra köper för telefoner... Jag förstår inte hur man kan bli upprörd ens en gång av vad andra människor handlar för TELEFON? Sjuklig besatthet stämmer in på dig.

OT: Nyckelordet är "Som".

Nu var det ju det där om sjätte världskriget i alla trådar vad gällande Fruktprodukter igen...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kan 1 miljon amerikaner ha fel?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kan 1 miljon amerikaner ha fel?

50.456.002 amerikaner kan ha fel.
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_elect...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan 1 miljon amerikaner ha fel?

Vill minnas att där var en artikel i någon nyhetstidning för ett tag sedan om där hade sålts 700 000 iPhones i Sverige

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

OT: Nyckelordet är "Som".

Nu var det ju det där om sjätte världskriget i alla trådar vad gällande Fruktprodukter igen...

Du känner inte någonstans att du kanske är en del av orsaken till det..? Att inleda med att kalla ~700 000 svenskar (iPhoneägare) hjärntvättade känns kanske inte sådär konstruktivt.

Du förstår inte att folk reagerar när du kommer med personliga påhopp? Som jag tidigare skrev äger jag en iPhone 4 och är nöjd med den - jag är alltså tekniskt handikappad och hjärntvättad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Hah, på tal om ditt motto. Köpte mig en Steelseries Kinzu för 250kr och är mer nöjd med den än min Razer Imperator för 800kr! Hah, priset är fanimig inte allt! Men kanske fick en kortare e-p*nis?

Jag fick en ny Naos 5000 här om dagen (garantiärende) och använder fortfarande min Ikari...

Priset är verkligen inte allt. Som du kanske såg skrev jag inget om priset och jag fick heller inte en längre e-penis. Snarare kortare eftersom det verkar som att fler är Android användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Yikes, och jag som trodde Iphone var på väg att försvinna, man lär sig nått nytt varje dag.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Vad ska jag erkänna? att du fortfarande kan använda telefonen precis lika mycket, fast du kan inte låta den ligga en hel vecka i streck lika länge?

Erkänn att du aldrig bryr dig om standby tiden när du köper en mobil istället!

Och hur ofta är det Samsung specificerar "rätt" batteritid?
Apple är väldigt väldigt kända att skriva en batteritid som faktiskt stämmer överens med verkliga livet, det kommer du inte ifrån, för det vet både du och jag.

Att batteritiden borde bli bättre på alla sätt när det kommer en ny telefon modell som har lika högt pris som föregående modell.
Om det är nått jag bryr mig om så är det batteritid och då i synnerhet standbytid, jag vet inte vad du lever för liv men min mobil är för det mesta i standby. Inte fan spenderar jag flera timmar i samtal eller sitter och surfar en hel dag.! en telefon utan batteri kan man lika gärna slänga i närmsta sopkorg, är ju bara onödig vikt.

Det är skönt när man har så bra standbytid så man kan lämna telefonen utan laddaren när man sover och när man vaknar så har den bara dragit 1-2% men du kanske spenderar natten med att surfa över wifi? ja isåfall kan du ju hålla på i 9 timmar med NYA IPHONE. (inget illa menat men det är ungefär så folk verkar se på den) det är ungefär så länge jag brukar sova så jag kanske skulle skaffa en sån att ha som natt-underhållning ...

Samsungs specifikation utav batteritid skiter jag fullständigt i. däremot vet jag att dom satte i större batteri i Galaxy S2 än det var i Galaxy S tillsammans med lika snål hårdvara ger det en potentiell längre batteritid beroende av användning.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thunderstruck:

snacka om att folk e hjärntvättade -.-

Skrivet av opox:

Grymma siffror för en inte så grym telefon

Skrivet av ancient_ac:

Ofattbart hög siffra förbokningar för en knappt uppdaterad produkt o_O

Skrivet av ante9423:

Nog för att folk kan gilla iphone men de tkr ja inte den e värd, synd att flolk inte kan vakna "/

Skrivet av Rawet:

Håller med! människor är idioter!

*Suckar* nu börjas det igen.:( När folk säger negativa saker då är det tydligen ok, men om jag säger något positivt så blir jag blockad från Swec. en tid.:/ Men men, jag antar att det är någon "jämnställd" anda eller agenda som jag har missat!:(:/

Skrivet av m0rk:

Eller så är de bara inte intresserade av Android

Detta svar känns som närmare sanningen!:D;)

Skrivet av Brusarn:

Holy shit, undrar hur mycket Apple tjänar per telefon? Dom har nog dragit in rejält med stålar redan

Det förtjänar dom.:) Dom har ju trots allt fört mänskligheten närmare varandra (för att nämna en sak) med Face time och iSight mer än vad Microsoft någonsin har gjort. Dock så verkar det som att folk utför och säljer (inte alltid lagliga beroende på land?) vissa sexuella tjänster via MSN och liknande rent ut sagt skit.:/ En tjejs rädsla är ju - i princip sedan msn dök upp i var mans (porrgubbes?) dator - sedan dess att få frasen/frågan:

-"Hej!:D Har du cam"?

Det känns som att msn är förknippat med mer negativa saker, medan Apple's produkter är förknippade med alltifrån effektivitet till kontakt med nära och kära (Viber någon?) över landsgränser, d.v.s. bara positiva saker!:)^^

Hur ofta har ni läst i tidningen att:

"Stort tillslag mot Hassan Nilssons iMac:

*Konversationer
*Inbjudningar
*Camfilmer
*Chattkonversationer med sexuellt innehåll

vi har hela storyn. Läs sid. 1, 2, 3, 4 och 10".

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

:>

Skrivet av m0rk:

Vill minnas att där var en artikel i någon nyhetstidning för ett tag sedan om där hade sålts 700 000 iPhones i Sverige

Förvånar mig inte att så många svenskar köpt iPhone då jag misstänker att flera av dessa köper iPhone "bara för att alla andra har" eller som någon statuspryl men inte har bra koll på dess användningsområden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

:>

Förvånar mig inte att så många svenskar köpt iPhone då jag misstänker att flera av dessa köper iPhone "bara för att alla andra har" eller som någon statuspryl men inte har bra koll på dess användningsområden.

och androididioterna fortsätter strömma in med sina fördomar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

och androididioterna fortsätter strömma in med sina fördomar....

True that

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

själv sitter man med en sony ericsson g900.. nöjd med den förutom det JÄ**A lagget som finns i exakt alla sony ericsson telefoner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

:>

Förvånar mig inte att så många svenskar köpt iPhone då jag misstänker att flera av dessa köper iPhone "bara för att alla andra har" eller som någon statuspryl men inte har bra koll på dess användningsområden.

Så enkelt är det inte kära forumkollega!:)

Det kan förvisso vara en del av sanningen, men vi måste även betänka att Apple gjorde "tekniken bakom telefonen" tillgänglig för alla. iPhone drar till sig en skara medborgare (som inte hänger på Swec. och är "datornördar"?) som kände att allt "just works out of the box", d.v.s. det var bara att sätta på telefonen och gå ut och surfa på internet!:)

B.l.a. har jag ett gäng kvinnliga vänner som ofta sliter sitt hår över när den stationära och/eller internet inte fungerar, och som med en lättnads suck går ifrån datorn och går ut på internet via iPhone:n istället!:) Jämfört med tidigare då de snällt fick gå över till en väninna och låna hennes dator/internetanslutning. Många tjejer har en vaaag aning om att man (på äldre och andra telefonmodeller) förvisso kan ställa in internet och surf på mobiltelefonen, men som inte hade vare sig intresse eller lust att "set the whole thing up and running" för att bara gå ut lite snabbt och kolla ett mail.:)

Så detta är den främsta anledningen.:)^^

My humble EnKrona!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Skulle knappast kalla mig apple hatare.

Men jag skulle aldrig köpa en iPhone igen.
Köpte en 3GS när den kom. Tyckte att man kände sig inlåst, gick inte å få den personlig på något sätt.
Sålde den efter 2 veckor.

Hart kört Htc Hero och Htc Desire sen dess.

Hade en iPod nano gen1 som jag älskade. Tyvärr så åkte den i asvalten efter 5 år.

Itunes för windows är dock ett stort skämt!

Skulle gärna äga en MBP 13", men tyvärr sätter budgeten stop för det för tilllfället.

Kanske lite sent svar (men du lär ju läsa det eftersom jag citerade dig), men hade du Jailbreak på din 3GS?

Nästa gång du kommer över en iphone så det förta du ska göra är att lägga in en jailbreak! Och du kommer att få en helt annan uppfattning. Det är det första jag gör när jag får en iphone, och jag började med 2g:en! Skulle inte Jailbreak finnas, skulle inte jag vara iphoneägare.

Faktum är att det är inte en "låst" telefon om man fixar det. Det är en mycket trevlig telefon!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Att batteritiden borde bli bättre på alla sätt när det kommer en ny telefon modell som har lika högt pris som föregående modell.
Om det är nått jag bryr mig om så är det batteritid och då i synnerhet standbytid, jag vet inte vad du lever för liv men min mobil är för det mesta i standby. Inte fan spenderar jag flera timmar i samtal eller sitter och surfar en hel dag.! en telefon utan batteri kan man lika gärna slänga i närmsta sopkorg, är ju bara onödig vikt.

Det är skönt när man har så bra standbytid så man kan lämna telefonen utan laddaren när man sover och när man vaknar så har den bara dragit 1-2% men du kanske spenderar natten med att surfa över wifi? ja isåfall kan du ju hålla på i 9 timmar med NYA IPHONE. (inget illa menat men det är ungefär så folk verkar se på den) det är ungefär så länge jag brukar sova så jag kanske skulle skaffa en sån att ha som natt-underhållning ...

Samsungs specifikation utav batteritid skiter jag fullständigt i. däremot vet jag att dom satte i större batteri i Galaxy S2 än det var i Galaxy S tillsammans med lika snål hårdvara ger det en potentiell längre batteritid beroende av användning.

Men sluta! Alla moderna "Smartphones" kräver att man laddar dom, för att man sitter o surfar (läser swecklockers på arbetstid, såklart) på jobb, eller spelar ett spel på bussen, eller kollar en film på bussen, eller man bara sitter o pillar för att det är kul,! det går inte att komma undan det! Så som du skriver verkar det som att antingen sitter du på en gammal 3210, eller så är det som du skrev, du använder din mobil att prata i, men då kommer ju nästa fråga, varför har du en mobil med alla dom möjligheterna som går att få, om du bara ringer med den?

Alla nya mobiler ska laddas på natten för att vara 100% på morgonen! Behöver man inte göra det, så använder man inte sin mobil fullt ut, och vad ska man då med den?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Så enkelt är det inte kära forumkollega!:)

Det kan förvisso vara en del av sanningen, men vi måste även betänka att Apple gjorde "tekniken bakom telefonen" tillgänglig för alla. iPhone drar till sig en skara medborgare (som inte hänger på Swec. och är "datornördar"?) som kände att allt "just works out of the box", d.v.s. det var bara att sätta på telefonen och gå ut och surfa på internet!:)

B.l.a. har jag ett gäng kvinnliga vänner som ofta sliter sitt hår över när den stationära och/eller internet inte fungerar, och som med en lättnads suck går ifrån datorn och går ut på internet via iPhone:n istället!:) Jämfört med tidigare då de snällt fick gå över till en väninna och låna hennes dator/internetanslutning. Många tjejer har en vaaag aning om att man (på äldre och andra telefonmodeller) förvisso kan ställa in internet och surf på mobiltelefonen, men som inte hade vare sig intresse eller lust att "set the whole thing up and running" för att bara gå ut lite snabbt och kolla ett mail.:)

Så detta är den främsta anledningen.:)^^

My humble EnKrona!:)^^

Förvisso är det lätt att dra alla över en kam vilket jag gjorde, kära forumkollega ^_^

Helt rätt att iPhone är något alla kan använda och helt enkelt "bara fungerar". Men lite synd att den skaran tror att iPhonen är den enda telefonen i hela världen som kan leverera sådan användarvänlighet. Android är ju inte direkt något som kräver hackerkunskaper (som Symbian)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av kungkryss:

Då ska du inte jobba i IT-branschen eftersom folk uppenbarligen väljer 4S framför 4. Kvar står du med öppen mun och ingenting förstår... Världen måste vara en skrämmande plats för dig?

Varför skall jag inte jobba i IT-branschen? Vi pratar om mobiltelefoner. Irrationella beslut är ingenting man bör förstå, utan snarare acceptera. Med tanke på att ditt svar är högst irrationellt så är det inte konstigt att du förstår andras irrationella beslut.

Eller för att skriva det på ett vis så att du förstår: "Men, du borde nog inte jobba inom mejeribranschen."

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lösbonde:

Varför skall jag inte jobba i IT-branschen? Vi pratar om mobiltelefoner. Irrationella beslut är ingenting man bör förstå, utan snarare acceptera. Med tanke på att ditt svar är högst irrationellt så är det inte konstigt att du förstår andras irrationella beslut.

Eller för att skriva det på ett vis så att du förstår: "Men, du borde nog inte jobba inom mejeribranschen."

Därför att du har minst sagt bristande insikt i konsumenters önskemål, du förstår inte vad kunden vill ha.

Jag vet inte varifrån du fått "irrationella beslut" ifrån och om sådana ska förstås eller ej, men även där har du fel. Sluta rationalisera att du inte förstår saker. Eller för att parafrasera dig; att acceptera att vi inte förstår. Härlig attityd Men vad föranledde att du tog upp detta? Ta det någon annanstans och håll dig till ämnet.

Mejeribranschen? Analogin vore korrekt om det var jag som inte förstod varför Arla säljer så mycket mjölk.

Sluta vara en tomte och kom tillbaka när du gått om skolan.

Permalänk
Skrivet av kungkryss:

Därför att du har minst sagt bristande insikt i konsumenters önskemål, du förstår inte vad kunden vill ha.

Jag vet inte varifrån du fått "irrationella beslut" ifrån och om sådana ska förstås eller ej, men även där har du fel. Sluta rationalisera att du inte förstår saker. Eller för att parafrasera dig; att acceptera att vi inte förstår. Härlig attityd Men vad föranledde att du tog upp detta? Ta det någon annanstans och håll dig till ämnet.

Mejeribranschen? Analogin vore korrekt om det var jag som inte förstod varför Arla säljer så mycket mjölk.

Sluta vara en tomte och kom tillbaka när du gått om skolan.

Du förstod fortfarande inte poängen? Du pratar om IT-branschen inte mobilbranschen. Därav kopplingen till mejeribranschen.

Och som redan tagits upp x antal i tråden så är en apple konsument mindre benägen att titta på den faktiska prestandan, och gå mer efter det varumärke som apple ger - Vilket stämmer för i princip alla varumärken med ett högt värde.

Om du kollar in på valfritt Iphone 4 forum så är det absolut vanligaste klagomålet batteritiden, inte brist på prestanda.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Avstängd

Tycker det är väldigt intressant att folk säger saker som: "Ofattbart hög siffra förbokningar för en knappt uppdaterad produkt", "Då ska du inte jobba i IT-branschen eftersom folk uppenbarligen väljer 4S framför 4. Kvar står du med öppen mun och ingenting förstår"... Det enda de hakat upp sig på är att den inte heter iPhone 5 som media hypade det till trots att Apple gjorde hints till namnet iPhone 4S redan i Juni på deras WWDC mässa, det har gjort att de missat alla nyheter med den, det är mycket som skiljer 4 från 4S, men stå där paralyserade av namnet bara, det är ni som står med öppen mun och ingenting förstår...

Sedan är dessa rätt intressant

Skrivet av m0rk:

Vill minnas att där var en artikel i någon nyhetstidning för ett tag sedan om där hade sålts 700 000 iPhones i Sverige

Skrivet av Mocka:

:>
Förvånar mig inte att så många svenskar köpt iPhone då jag misstänker att flera av dessa köper iPhone "bara för att alla andra har" eller som någon statuspryl men inte har bra koll på dess användningsområden.

Den som hängt med har kunnat se att iPhone säljer väldigt mycket till företag och däribland kommuner och landsting som ett hjälpmedel (gäller både iPhone och iPad) pga att den är 100ggr mer pedagogisk och lättanvänd än Android och apputvecklare älskar den pga enkelheten, nästan alla kommuner i Sverige använder den och fler blir det, vi inför den under 2012 här, app under utveckling för våra behov, möterna blir mycket mer miljövänliga, inte en massa papper som ska kopieras och skickas till alla, vi spar c:a 1milj/år

http://www.netpublicator.com/en/ipad/distribution-apps

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)