Permalänk

NZXT Phantom eller R3

Tjena ,
jag undrar vilket av dom här chassina som är bäst till mitt bygge. Kommer att ha http://www.inet.se/kundvagn/visa/984530/2011-10-12 i lådan.

Permalänk
Medlem

Bäst? Är det tystast eller bäst kylning? Chassina är ju bra på olika saker, så det ärä upp till dig att avgöra R3 kommer inte ha problem med den riggen i alla fall.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Bäst? Är det tystast eller bäst kylning? Chassina är ju bra på olika saker, så det ärä upp till dig att avgöra R3 kommer inte ha problem med den riggen i alla fall.

ah förlåt . Jag stör mig inte så mycket på ljud så bäst kylning eftersom jag tänker köra sli senare .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perfektioon:

ah förlåt . Jag stör mig inte så mycket på ljud så bäst kylning eftersom jag tänker köra sli senare .

Phantom är väl valet i så fall Du kan ju även titta på Arc, ser ut som ett mycket fint chassi enligt mig.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag hade själv kört på ett "mellanting"
Fractal Design ARC.
Gott om plats, finns många fläktplatser, och ser enligt mig bättre ut än Phantom.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har precis avslutat ett bygge i ett Phantom chassi, har sedan tidigare erfarenhet av Fractal XL. Tyckte Fractal var bättre/enklare att bygga i, R3´an kanske inte blir så mycket enklare att bygga i än Phantom. Luft genom stömningen är dock bättre i NZXT, medans Fractal har bättre dämpning. Fick även en känsla av att kvaliten var något högre med Fractals chassi.

Håller med Rydisen, det är två chassin som är bra på olika saker.

Personligen hade jag nog kört med Fractal och bytat ut original fläktarna till Scythe GT eller Noctua.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk

Beslut ångest igen ...

Permalänk
Medlem

Har personligen bara byggt i Phantom utav dem två lådorna och måste säga att det helt klart är en bra låda även om den är lite plastiga på vissa ställen.

Permalänk
Medlem

Har själv ett Phantom.. ångrar mig lite pga av den väldigt plastiga fronten och toppen. Skulle nog vilja byta mot ett R3 faktiskt...
Väldigt skönt att bygga i dock.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perfektioon:

Tjena ,
jag undrar vilket av dom här chassina som är bäst till mitt bygge. Kommer att ha http://www.inet.se/kundvagn/visa/984530/2011-10-12 i lådan.

Jag tycker inte ens att du ska fundera på R3'n.
Har ett sådant chassi och bara utrymmet bakom moderkortsplåten är det minsta som finns! Du får pressa på sidoplåten och sen trycker kablarna ut en liten buckla..
Jag har ändå ett Fractal Design Newton 650w(modulärt) i ett Fractal Design Define R3 chassi, tycker att det ska passa perfekt men kablarna får knappt plats bakom moderkortsplåten men det positiva är ett 8-pins kontakten räckte.

Som sagt, vill du dra det snyggt och kunna organisera kablarna eller bara ha bra med plats så ta INTE R3'n.
Min kompis har ett NZXT Phantom och det är mycket bättre i kabeldragningen, kylningen vet jag inte men han kör en klockat i5 och det var bra temps han fick.

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera FD´s Arc... ett helt underbart chassi att bygga i och sjukt mycket plats.
Att priset är lågt är ju bara en fördel.

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |