Farma poäng för att stiga i rank

Permalänk
Medlem

Farma poäng för att stiga i rank

Man kan ju missbruka poängsystemet, dra ihop ett gäng och slänga en massa medpacks i en eld och sedan ställa sig i elden och låta poängen rulla in. När någon dör årterupplivar man dem bara med defilbratorn och får ännu mer poäng.
Är bara ett exempel, finns massor av exempel på hur man kan få hög poäng för meningslösa saker.
Tror ni många kommer ägna sig åt dylika saker för att snabbt stiga i rank och låsa upp nya vapen och dylikt?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

säkert finns det några som kommer upp till maxleveln på bara några dagar, var samma sak med bc2

Permalänk
Medlem

det kan man göra men jag kommer inte att göra det. Jag betalar inte 400kr för att stå i eld

Permalänk
Skrivet av muki91:

Jag betalar inte 400kr för att stå i eld

Dagens!

Ontopic, självklart kommer folk utnyttja detta. Vid ett flejm-tillfälle upptäckte jag att man tjänade 100 poäng på att döda sin team-mate.. ^^

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Mitt 1000'e inlägg

Skrivet av muki91:

det kan man göra men jag kommer inte att göra det. Jag betalar inte 400kr för att stå i eld

Det var bara ett exempel. Du kan ju joina en server med friendly fire på och skjuta ihjäl alla lagkamrater bara för att få poängen för att återuppliva dem. Även om de flesta inte kommer göra det så utstuderat så kommer nog många spela för att få hög poäng istället för att vinna. Spelar man för att vinna kan man såklart också få hög poäng men inte alls lika hög som om man farmar.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Det var bara ett exempel. Du kan ju joina en server med friendly fire på och skjuta ihjäl alla lagkamrater bara för att få poängen för att återuppliva dem. Även om de flesta inte kommer göra det så utstuderat så kommer nog många spela för att få hög poäng istället för att vinna. Spelar man för att vinna kan man såklart också få hög poäng men inte alls lika hög som om man farmar.

Men får man inte mer minus för att döda teammates i första hand?
Som i många andra spel med rang så är det helt upp till var och en. Om man vill ta glädjen ur ett helt spel genom att repetitivt göra samma enkla grej för att få mycket poäng så visst. Jag spelar spelet som det är gjort för att spelas och jag ser rangen som en bonus eller i alla fall en morot för att spela vidare

Edit: Grattis till tusende inlägget!

Permalänk
Medlem

Alltså, låt folk göra så. Tror inte Dice bryr sig. Kommer alltid finnas de som försöker göra sådant och tror knappast någon bryr sig egentligen. Man får ju inte unlocks tex.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Självklart kommer folk utnyttja allt som ger dem snabba poäng, så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Själv har jag inga problem med det om det inte stör mitt spelande. Låt folk göra vad dom vill säger jag.

Permalänk
Medlem

Eller så kan man lika gärna fuska som folk gjorde i betan med aimbot o döda allt på hela kartan med 1 skott o sitta o äta popcorn och få över 150 kills och över 15-20000 poäng varje game vad är meningen, spelet blir bara tråkigare när man maxat allt det är bara roligare att ha något att kämpa för medans man har kul o skjuter folk. Sen betala 400 kr också är spelet slut på 1 dag typ när allt är maxat kul eller ?

Permalänk
Avstängd

Var ju samma i BF2, folk tog en jeep och körde ut den i vattnet och sen reparerade dom den i 20 minuter.
Tycker man sånt är kul så måste man väl få göra det. Vill du inte spela på en server där halva laget håller på å fjanta sig så där så hitta några servrar med aktiva admins dom brukar lösa det problem rätt så snabbt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Skitsamma. Tråkigt att vissa får fördelar med att låsa upp saker så mycket tidigare än andra. Men det är ju bara lite vapentillbehör och gadgets, så skitsamma. Det är ju inte direkt enorma fördelar de kan få som till exempel att låsa upp värmesökande missiler mm. till heli/plan. De kan springa runt där med sina coola vapen med tuffa kikarsikten, det ger väl inte en jättefördel.

De enda upplåsningarna jag riktigt uppskattar är väl handgranat-gadgeten! Alltid bra med en extra. Kör man M16 behöver man inga kikarsikten, tycker siktet är fantastiskt.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Eller så spelar man och njuter av spelet. Jag tycker det går farligt fort att gå upp i rank, kom till level 48 under betan på 43 speltimmar. Hade ~550 SPM.
De spelarna som farmar för att gå upp i level? Låt de hålla på, så länge det inte är på en server jag spelar på. När det kommer till kritan kommer de ändå få smisk och måste fortfarande låsa upp alla tillbehör till vapnen genom att faktiskt spela.

Edit: Dessutom är startvapnen riktigt bra

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Startvapnen är mycket bra, ja! Lite skillnad mot BC2 där man hade den här 91-9A avtomat med 20 kulor i från start som engineer. Det krävdes ju hela magasinet i huvudet så fort det blev mer än 10 meter avstånd. Var rädd för att de skulle göra samma sak här, att man oavsätt sida skulle få springa runt med ett vapen bara. Men tack och lov så har USA och Ryssland inte samma vapen och som ryss kan man inte välja M16 t.ex.

Antagligen så kommer det ta mycket längre tid att gå upp i rank nu efter release. De skulle ju justera det där och jag har svårt att tänka mig att det går lika lätt nu. Kanske hade de räknat lite fel, eller så ville de att folk skulle kunna låsa upp mycket i betan för att testa och för att göra det roligare. Vad vet jag.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av muki91:

Jag betalar inte 400kr för att stå i eld

Haha, jag håller med. Vad ska man göra sen när man är högsta rank ? jag brukar alltid sluta spela när jag nått högsta ranken, man har ju då testat alla vapen... annat är det ju om man kör seriösa matcher

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Eller så spelar man och njuter av spelet. Jag tycker det går farligt fort att gå upp i rank, kom till level 48 under betan på 43 speltimmar. Hade ~550 SPM.
De spelarna som farmar för att gå upp i level? Låt de hålla på, så länge det inte är på en server jag spelar på. När det kommer till kritan kommer de ändå få smisk och måste fortfarande låsa upp alla tillbehör till vapnen genom att faktiskt spela.

Edit: Dessutom är startvapnen riktigt bra

Jag tror att det tar längre tid att gå upp i rang i fullversionen. Så var det väl i alla fall i bad company 2, tror jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andre_H:

Man kan ju missbruka poängsystemet, dra ihop ett gäng och slänga en massa medpacks i en eld och sedan ställa sig i elden och låta poängen rulla in.

kommer inte att hända
Dice lägger in så att medpacks förstörs om dom kastas i eld

haaahahahahahahahaha
plan B ? kom igen!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Var ju samma i BF2, folk tog en jeep och körde ut den i vattnet och sen reparerade dom den i 20 minuter.

även det kommer att fixas.
fordon som inte tål vatten går inte att reparera om dom står kvar i vattnet

slut på ideer :)?

låter som ni får gå den hårda vägen som alla andra.
använda riktiga skills för att få poäng.

då är det väl ingen ide att köpa spelet va?
fan vad trist!
inget fusk alls!!!!?????
dom måste SKOJA!?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Detta fenomen förekom även i BF2, där det kallades "statspadding" och det fanns servrar som bara var helt dedikerade till det.

Tycker att det är jävligt fult gjort, men å andra sidan så upptäcker man "statspadders" rätt så lätt om man tittar på deras statistics.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Startvapnen är mycket bra, ja! Lite skillnad mot BC2 där man hade den här 91-9A avtomat med 20 kulor i från start som engineer. Det krävdes ju hela magasinet i huvudet så fort det blev mer än 10 meter avstånd.

Jag tycker att den bössan är riktigt bra och rolig att spela med.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tror helt ärligt att det är lättare att levla genom att bara spela. Är ju inte svårt att få streaks i bf3 direkt. Jag låg på 44 när betan lade av. Dock är jag sjukskriven så jag hade ganska mycket tid att spela. Tror det är rätt lagom för Svensson.

Btw det är ju dedikerade servrar. Tror admins kommer spela lika mycket som bara gamers. Så det lärä väl märkas om folk spelar fult. Lär ju säkert komma levling servrar som i alla andra spel. Där folk kan exploita bäst de vill.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andre_H:

Du kan ju joina en server med friendly fire på och skjuta ihjäl alla lagkamrater bara för att få poängen för att återuppliva dem.

funkar enbart engång sen blir man bannad.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

kommer inte att hända
Dice lägger in så att medpacks förstörs om dom kastas i eld

haaahahahahahahahaha
plan B ? kom igen!

varför lägga medpacksen i elden när dom går att lägga brevid?
men borde ju i vilket fall gå att göra så att man bara får poäng för att heala folk som tagit skada av fiendens vapen.

samt borde inte vara så klurigt att slänga in lite kontroller i statistiken som automatiskt rapporterar om folk som har onormalt hög poäng/minut vid många speltillfällen.

edit: stör mig förövrigt inte så mkt på statspaddare så länge dom inte lirar på min server å bara står och drygar sig nånstans istället för att hjälpa till i striderna. för min del kan dom få en knapp som gör om till högsta rank, det berör inte mig direkt. tror knappast att vapnena man kan låsa upp är så speciellt mycket bättre ändå (förrutom .44 magnum då som verkar vara lite väl bra har jag hört )

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

kommer inte att hända
Dice lägger in så att medpacks förstörs om dom kastas i eld

haaahahahahahahahaha
plan B ? kom igen!

Skrivet av pg_ice:

även det kommer att fixas.
fordon som inte tål vatten går inte att reparera om dom står kvar i vattnet

slut på ideer :)?

låter som ni får gå den hårda vägen som alla andra.
använda riktiga skills för att få poäng.

då är det väl ingen ide att köpa spelet va?
fan vad trist!
inget fusk alls!!!!?????
dom måste SKOJA!?

Skrivet av pg_ice:

funkar enbart engång sen blir man bannad.

Källa på dessa påståenden?

Det låter för övrigt på dig som att du förutsätter att samtliga som postat i tråden är ute efter att fuska/exploita/grinda på detta vis, läs vad folk har skrivit.
Det är en diskussion kring hur folk kan tänkas gå till väga samt vad som hände i BC2.

Personligen ska jag spela spelet som det är tänkt att det ska spelas och levla i min egen takt. Skulle vara skittråkigt att låsa upp saker på detta sätt. Men bara för det tror jag inte att folk inte kommer att finna ett sätt att göra det på.

Jag hoppas bara att det inte blir så att dom dödar teammates, skulle vara sjukt enerverande att bli skjuten gång på gång..

Permalänk

farmade i 2042, var ganska sinnessjukt med två killar med ammo, vi flög runt i en helikopter ingenjörer släppte ut turrets som sprängdes för att de var för hög höjd att slänga dem på. fick ammopoäng, grupppoäng, dessutom hade vi gunners som döda saker och fick assist poäng för d, var inte en runda då vi låg under 3000 poäng , oftare runt 10k+

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Startvapnen är mycket bra, ja! Lite skillnad mot BC2 där man hade den här 91-9A avtomat med 20 kulor i från start som engineer. Det krävdes ju hela magasinet i huvudet så fort det blev mer än 10 meter avstånd. Var rädd för att de skulle göra samma sak här, att man oavsätt sida skulle få springa runt med ett vapen bara. Men tack och lov så har USA och Ryssland inte samma vapen och som ryss kan man inte välja M16 t.ex.

Antagligen så kommer det ta mycket längre tid att gå upp i rank nu efter release. De skulle ju justera det där och jag har svårt att tänka mig att det går lika lätt nu. Kanske hade de räknat lite fel, eller så ville de att folk skulle kunna låsa upp mycket i betan för att testa och för att göra det roligare. Vad vet jag.

Du vet väl om att det var det antagligen bästa automatvapnet i hela spelet? Det tog stenhårt med magnum, så du gjorde nog något fel.

Permalänk
Medlem

De som tror de blir kan bli max-rank i BF3 på ett par dagar kan ju börja tänka om, det tar bara 100 timmar per kit att låsa upp. Så 400h för att låsa upp allt, tror det tar mer tid att få max-rank däröver. Det kommer inte gå lika snabbt som i betan, utan mycket långsammare. Du tjänar nog mer på att spela vanligt än att försöka farma poäng med kompisar. Å andra sidan så kan du tjäna achievements på att farma, men anser det som fusk. Ska man förtjäna ett archievement så ska man fan göra det rent tycker jag.

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

kommer inte att hända
Dice lägger in så att medpacks förstörs om dom kastas i eld

haaahahahahahahahaha
plan B ? kom igen!

Skrivet av pg_ice:

även det kommer att fixas.
fordon som inte tål vatten går inte att reparera om dom står kvar i vattnet

slut på ideer :)?

låter som ni får gå den hårda vägen som alla andra.
använda riktiga skills för att få poäng.

då är det väl ingen ide att köpa spelet va?
fan vad trist!
inget fusk alls!!!!?????
dom måste SKOJA!?

Vadå ta den hårda vägen, sa någon av dom att dom har tagit den lätta vägen... snälla läs innan du hoppar på en massa oskyldigt folk...

Jag kan du säga redan nu att fusk kommer finnas och att dice/serveransvarige inte kommer kunna hålla reda på alla BF3 spelare.

Skrivet av pg_ice:

funkar enbart engång sen blir man bannad.

Nu vet jag inte om dice hostar allt själv men om dom inte gör det så beror det ju helt på vilken server man använder

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

De som tror de blir kan bli max-rank i BF3 på ett par dagar kan ju börja tänka om, det tar bara 100 timmar per kit att låsa upp. Så 400h för att låsa upp allt, tror det tar mer tid att få max-rank däröver. Det kommer inte gå lika snabbt som i betan, utan mycket långsammare.

Detta är goda nyheter

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Tur då att vilken rank man har i spelet inte är samma sak som skill. Kan väl känna att man sjuter sig själv lite i foten om man försöker sig på olika "tekniker" för att ranka upp snabbare än tänkt. Man gör bara spelet kortare / mer monotont för sig själv. Hela andledningen med sånna här system är att det ska bli roligare i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinespark:

Tur då att vilken rank man har i spelet inte är samma sak som skill. Kan väl känna att man sjuter sig själv lite i foten om man försöker sig på olika "tekniker" för att ranka upp snabbare än tänkt. Man gör bara spelet kortare / mer monotont för sig själv. Hela andledningen med sånna här system är att det ska bli roligare i längden.

Eller så kan de skippa hela poängsystemet och låta folk välja vilka vapen och uppgraderingar de vill, att justera poängsystemet för att belöna dem som spelar rätt kommer aldrig funka ändå. Om folk spelade fel bara för att ranka snabbare redan i battlefield 2 och bad company, tänk då hur många som kommer spela fel i battlefield 3 där det finns så mycket mer upplåsbara saker. Folk irriterar sig ju på folk som spelar för att få hög k/d men de är ju bra mycket bättre för laget att få hög k/d än att bara jaga poäng och skita i spelet. Man blir lixom belönad för att griefa, är inte det dumt?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401