Snyggaste i Paris, BF3 eller MW?

Permalänk
Medlem

Snyggaste i Paris, BF3 eller MW?

Snyggaste i Paris, BF3 eller MW3?

BF3
http://www.youtube.com/watch?v=4bLV7rYs_9Q&hd=1

MW3
http://www.youtube.com/watch?v=8BL8kG2zH94&hd=1

Vem har gjort den snyggaste Paris-miljön?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd

Vad förväntar du dig för svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

Vad förväntar du dig för svar?

/thread

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Moderator
Moderator

BF3-videon är inspelad på PC och MW3-videon på XBOX, svårt att bedömma då <_<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

tror inte cod motorn skiljer sig mycket på xbox o pc..

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

BF3-videon är inspelad på PC och MW3-videon på XBOX, svårt att bedömma då <_<

tråkigt nog så är nog inte mw3 mycket snyggare på en pc heller...

Permalänk
Medlem

28 för BF3 mot 0 för MW3

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av maximusnick:

tror inte cod motorn skiljer sig mycket på xbox o pc..

Tillräckligt mycket för att inte vara en OK jämförelse, och det är inte ens samma upplösningar

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

BF3-videon är inspelad på PC och MW3-videon på XBOX, svårt att bedömma då <_<

Fortfarande portat från konsol. Kommer inte vara någon större skillnad mellan de två systemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

Vad förväntar du dig för svar?

Ingen aning.

Visst, BF3 har fallande husgavlar och sådant, men det har ju inget med hur man återskapar Paris att göra.

Jag slog främst av är ljussättningen! BF3 har tack var högre kontrast än annan känsla, men jag vet inte om alla gillar det, eller om det ens har med Paris i sig att göra. De kanske kan höja kontrasten ganska enkelt på MW3 också? Visst, jag tycker BF3 är snyggare, men det är väl inte självklart. De är ju trots allt ganska lika.

Så, jag har ingen aning vad jag förväntar mig för svar.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Skrivet av sAAb:

Visst, jag tycker BF3 är snyggare, men det är väl inte självklart. De är ju trots allt ganska lika.

Så, jag har ingen aning vad jag förväntar mig för svar.

De är inte lika, BF3 är en ny motor som ser riktigt bra ut. Tyvärr men mw3 är inte alls lika snyggt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

wow. mw3 känns som det är gjort 1999.

BF3 helt klart

Permalänk
Medlem

MW3 kör på en 4 (?) år gammal motor, dem har inte uppdaterat mycket, och, visst, det ser bra ut, men det är en droppe i havet jämfört med BF3.

Activision måste lära sig utvecklas...anledningen till att MW3 kommer sälja jävel, är just för att Apple fortfarande finns. Dem har sin skara användare som köper produkten varesig den är bra eller inte

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Activision måste lära sig utvecklas...anledningen till att MW3 kommer sälja jävel, är just för att Apple fortfarande finns. Dem har sin skara användare som köper produkten varesig den är bra eller inte

Indeed tråkigt men sant!
Visst är det ett kul spel det förnekar jag inte! Men de förkännar inte att få säljrekord varje år, namnet är de som säljer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av id_hunter:

Fortfarande portat från konsol. Kommer inte vara någon större skillnad mellan de två systemen.

Jag har själv tidigare COD-spel även på konsol och redan i dem är det signifikant skillnad mellan PC och konsol-version. Att det inte blir natt och dag är självklart men det är som sagt alla gånger tillräckligt stor skillnad för att vara signifikant.

Edit: Se bildlänk http://www.gamesaktuell.de/screenshots/original/2010/11/CoDve...
Vid närmare eftertanke så kanske det inte är så långt från natt och dag ändå ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

BF3 spöar MW3 i vilket fall tror inte MW3 kommer kunna konkurrera särskilt med BF3 ändå

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Activision måste lära sig utvecklas...anledningen till att MW3 kommer sälja jävel, är just för att Apple fortfarande finns. Dem har sin skara användare som köper produkten varesig den är bra eller inte

Alltså, vad har Apple med MW3 och dess försäljning att göra? Utveckla gärna för mig som är oinvigd.

För övrigt är det ett jäkla tjat om vilket som är bäst. BF3 må vara snyggare, nyare och fräschare - men det hindrar inte mig från att vilja spela BÅDA. MW3 lär vara en skön underhållning ett par timmar oavsett. Otroligt vad alla måste jämföra dem emellan och bestämma sig för att den ena är bättre än den andra.

Spela båda istället.

Permalänk
Medlem

Det som slog MIG först, det var skillnaden på ljudet.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av sean.wiklund:

Alltså, vad har Apple med MW3 och dess försäljning att göra? Utveckla gärna för mig som är oinvigd.

För övrigt är det ett jäkla tjat om vilket som är bäst. BF3 må vara snyggare, nyare och fräschare - men det hindrar inte mig från att vilja spela BÅDA. MW3 lär vara en skön underhållning ett par timmar oavsett. Otroligt vad alla måste jämföra dem emellan och bestämma sig för att den ena är bättre än den andra.

Spela båda istället.

Jag tror att han menade att det är av samma anledning som både cod och apple säljer, inte att det är tack vare apple som cod säljer

Permalänk
Medlem

Fattar inte heller varför man skulle vara korkad för att man tycker mw är roligare än bf, här på swec är man en neandertalare och mindre värd människa i samma stund som man har en apple-produkt och spelar mw.....

Permalänk
Medlem

HAHAAH whitewalls i CoD eller?
CoD saknar ju allt nu: känsla+grafik.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av sean.wiklund:

Alltså, vad har Apple med MW3 och dess försäljning att göra? Utveckla gärna för mig som är oinvigd.

Tror att han gör en jämförelse mellan COD och Apple, alltså att båda säljs på grund av namnet och inte innehållet.

edit: såg att det redan skrivits ovan

Permalänk
Medlem

Älskar BF serien och även betan av trean. Men ibland bara ibland när man läser på saker som "MW3 är skit" "man är korkad om man tycker det är roligare" ETC.

Så vill jag bara därför säga att MW3 är bättre, konstigt mjaa kanske. Men dessa nötter som påstår sådana saker om någon som helst produkt inte bara spel får ta och växa upp. Precis som du tycker BF är roligare tycker någon annan att MW3 är roligare du har inte mer rätt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Ja, alltså, jag har spelat MW1 och 2 och egentligen 2:an sedan det kom ut. Jag kommer helt klart att lira även MW3. Trailern på länken nedan har säkert de flesta sett och oavsett vad som kan tänkas vara bättre, så får jag ändå gåshud av den och jag vill verkligen spela igenom MW3 också. Kan väl tillägga att jag då redan även har betalat för en förhandsbokning av BF3. The more, the merrier (ju fler, ju roligare).

http://www.gametrailers.com/video/debut-trailer-call-of/71415...

EDIT: Jag menar, vem vill inte ta kål på Makarov, en gång för alla?

Permalänk
Medlem

Båda spelen kommer nog vara väldigt underhållande. Sen om det ena har bättre grafik kommer nog inte öka känslan i spelet.. Sen är det ju två helt olika spel med. BF är mer taktiskt spel än MW.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Mini|RadeonHD 7970 DCUII|Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz|Asus MAXIMUS V GENE-VZ| |Custom Vattenloop | G.Skill Ripjaws 16GB @1600Mhz | Corsair 1200i|
| 2x Samsung 830 Series 256GB @Raid0 + 2TB Extern |

Permalänk
Skrivet av Englund!:

Fattar inte heller varför man skulle vara korkad för att man tycker mw är roligare än bf, här på swec är man en neandertalare och mindre värd människa i samma stund som man har en apple-produkt och spelar mw.....

Ingen har väl sagt korkad om man tycker de är roligare eller?
Handlar mer om utseéndet, och det skiljer många divisioner mellan BF3 och MW3 så jag kan till en viss del förstå folks poäng. Kan tycka MW serien kan vara kul ibland då och då, men gillar BF serien mycket mer

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Jämförelsen är inte rättvis eftersom det är konsoll vs pc, vilket har påpekats innan. Om du frågar vilken video av dessa som tillfredsställer mina sinnen mest, så är det DICEs tolkning av Parismiljö. Modern Warfare 3 ser tyvärr väldigt endimensionellt ut.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sean.wiklund:

EDIT: Jag menar, vem vill inte ta kål på Makarov, en gång för alla?

8.11.11 Då gör jag det

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 all day. inget snack! gillar alla bf spel. kanske bara för att det är svenskar bakom spelet eller så är det alla nätter man satt med polare och lirade bf vietnam runt år 2005! heelt sjukt. heroes 3 bfme1-2 samt bf vietnam dygnet runt i princip

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

MW3 kör på en 4 (?) år gammal motor, dem har inte uppdaterat mycket, och, visst, det ser bra ut, men det är en droppe i havet jämfört med BF3.

Activision måste lära sig utvecklas...anledningen till att MW3 kommer sälja jävel, är just för att Apple fortfarande finns. Dem har sin skara användare som köper produkten varesig den är bra eller inte

Äldre än så. IW Engine (CoD 2) är från 2005, och ska vi vara ännu petigare så är den motorn en modifikation på id Tech 3 (som användes i första CoD) och den motorn är från 1999. Och den motorn är en "uppgradering" av id Tech 2 (1997) som är en uppgradering av Quake Engine (1996).

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10