Permalänk
Avstängd

Tjutande PSU

Hej!

Har lagt märke till att min PSU har börjat tjuta/knastra på senaste tid!
Framförallt när jag spelar men även när jag scrollar i browsern eller flyttar musen.
Testat att köra stresstest för både CPU och GPU, CPU-test gav inget men när körde med FurMark så börja psu:n tjuta och ha sig rejält!
Tänkte då att det kanske kunde vara min GPU, så jag testade med två andra men ljudet försvann ej!

Är det någon annan som har eller haft liknande problem och såfall hittat någon lösning?

Spec:
* Asus p7p55d, Intel p55, 1156 atx
* i5-760 2.8ghz
* Gigabyte gtx460 oc 1g
* Corsair tx 650w

Permalänk
Medlem

sista jag hade miss ljud var det en kondensator i agget som var på väg att ge upp
fick miss ljud när jag stress testa datorn.
kan du så kolla agget så inte den är på gång att gå annars kalla att alla sladdar sitter som dom ska kan vara lite glapp som spökar om du har tur.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Hjälper nog lite med Vertical Sync

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hjälper nog lite med Vertical Sync

Varför skulle det göra det?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Har likadant nätagg som du och mitt tjuter med. Inte lika ofta/mycket som vad det verkar för dig däremot; mitt tjuter vid hög belastning(ett fåtal loadingscreens till spel) och vid uppstart av datorn.

Har hört att man kan lämna in coil whine som det heter på garantin. Det kommer inte försvinna av sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Har likadant nätagg som du och mitt tjuter med. Inte lika ofta/mycket som vad det verkar för dig däremot; mitt tjuter vid hög belastning(ett fåtal loadingscreens till spel) och vid uppstart av datorn.

Har hört att man kan lämna in coil whine som det heter på garantin. Det kommer inte försvinna av sig själv.

Har haft coil whine på ett antal GPUer men inte PSUer än. Tack å lov för de