Permalänk
Medlem

Vattenkylningspaket ~2,5k ?

Har planerat till mitt projekt att fixa vattenkylning.

Då jag inte har någon tidigare erfarenhet av vattenkylning men vill gärna lära mig så kan någon vänlig själ hjälpa mig sätta ihop ett vatten kylningspaket.

Det som jag mest vill ha är en 360 rad möjligtvis en 240 också, stor reservoar, vita slangar, kylmediet ska inte vara någon färg då jag vill att slangarna ska bara vara vita, sedan ett bra block till AM3/+, Helst EK då de verkar vara bäst ?

Sedan resten, pump osv, anslutningar får ni gärna hjälpa mig med.

Och budgeten vill jag hålla låg ~2,5-3k skulle väl vara optimalt

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

www.coolingstuff.se, dom verkar ha rätt bra priser och har dessutom färdiga kit

Och av omdömen att döma så är Arthur bra att kommunicera med, så han kan nog hjälpa dig!

Visa signatur

Burken | 4770K | Corsair H70 | MSI Z87 MPOWER | MSI GTX780ti | 16gb RAM | 120+256gb SSD | ZXR

NAS | E6700@2.0, 0.93v | 3tb WD RED

[Dell U2713HM] [Dell U2412M porträtt] [DALI Zensor 3] [Logitech G19] [Xbox 360]

Permalänk
Medlem

Köp från sidewindercomputers.com (USA) eller aquatuning.se (Tyskland) istället. Billigare och mycket större utbud.

Permalänk
Medlem

360 + 240 är väl lite overkill för CPU kylning och storleken på reservoaren har liten betydelse för tempen.
Jag tycker att indomo.se, coolingstuff.se och aquatuning.se har ungeför samma pris, den sistnämnda har som sagts störst utbud.

Plocka ihop delarna för sig. Pump, reservoar, radiator och cpu block. Tänk 2 nipplar per enhet, samt extra om du vill ha en drain och en fill line. Köp nipplar som matchar den slangtjocklek du vill ha. Kyla kan du göra med vanligt destilerat vatten samt någon antibakteriell tillsats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eirike93:

www.coolingstuff.se, dom verkar ha rätt bra priser och har dessutom färdiga kit

Och av omdömen att döma så är Arthur bra att kommunicera med, så han kan nog hjälpa dig!

Har redan pratat med Artur och han är villig att hjälpa, så man får väl hjälp därifrån med

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Har redan pratat med Artur och han är villig att hjälpa, så man får väl hjälp därifrån med

Han är mycket bra
kollar du min sign så finns det länk till mitt bygge. byt res. till någon du gillar och ta ett annat vattenblock till cpun så är du hemma!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Coolingstuff eller maila indomo, de hjälper gärna till också

Sen tycker jag du ska skippa "stor" res.. det spelar typ ingen roll och bygger du bra behöver du aldrig fylla på ändå.

Jag har en väldigt liten res för mitt system och det är inget jag lider av. har mycket bra temperaturer!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

http://www.watercoolinguk.co.uk/ Har det största utbudet jag sett, när det gäller EU sidor.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Han är mycket bra
kollar du min sign så finns det länk till mitt bygge. byt res. till någon du gillar och ta ett annat vattenblock till cpun så är du hemma!

/S

Okej, jag tänkte mig ett EK-vattenblock, tycker det såg bra ut.

Skrivet av ceogar:

Coolingstuff eller maila indomo, de hjälper gärna till också

Sen tycker jag du ska skippa "stor" res.. det spelar typ ingen roll och bygger du bra behöver du aldrig fylla på ändå.

Jag har en väldigt liten res för mitt system och det är inget jag lider av. har mycket bra temperaturer!

Anledningen till stor res är nog mest för utseendets skull, då det inte skiljer så fruktansvärt i pris så

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

http://www.watercoolinguk.co.uk/ Har det största utbudet jag sett, när det gäller EU sidor.

Jag är inte den som beställer från utlandet, även om det är i EU.

Så coolingstuff och indomo är väl dom jag tänkte mig att kunna beställa från!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Okej, jag tänkte mig ett EK-vattenblock, tycker det såg bra ut.

Anledningen till stor res är nog mest för utseendets skull, då det inte skiljer så fruktansvärt i pris så

Bara jag som tycker det är fulare?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Bara jag som tycker det är fulare?

Nej jag håller med dig.

Kör på xspc's pump/tank lösning som monteras i två 5,25" platser.
Minsta möjliga krångel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Nej jag håller med dig.

Kör på xspc's pump/tank lösning som monteras i två 5,25" platser.
Minsta möjliga krångel...

Detta är nu mitt egendesignade chassi, vilket är så att jag inte kommer kunna ha en pump/tank lösning som monteras i två 5,25" platser, eftersom jag kommer behöva dom enda 2 som jag kommer fixa, eftersom jag kommer ha en 360 rad i fronten så kommer jag inte kunna ha en tank där med. Blir lite tight

Kan försöka fixa en bild sedan på hur jag skulle vilja ha det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har några tips på hur man skulle kunna dra slangarna för att få det bäst på påfyllning och tappning

Även att få slangarna snyggt böjda men inte för mycket

5,25tums platserna är failade så dem ska göras om eller tas bort då dem är ivägen för 360raden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För påfyllning skulle jag säga. Om du ska ha en 240 rad i taket, en Y-splitter som sitter mellan 240 Rad och Res. http://www.watercoolinguk.co.uk/p/PrimoChill-38Inch-38Inch-Y-... en sån typ.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Blir nog bara en 360 rad i fronten, 240 raden behövs nog inte förns jag skaffat nytt grafikkort och block

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur