Antec Khüler H2O 920 vs i7 2600k stockkylare.

Permalänk
Medlem

Antec Khüler H2O 920 vs i7 2600k stockkylare.

Så... Jag bytte precis ut en (vad jag tror) är en ganska defekt vattenkylare. Då jag fick lite usla temps med den med + att den lät konstigt, den knäppte liksom. Min bror har en exakt likadan rigg och han har inte märkt några problem som helst. Jämfört med hans temperaturer låg min vatten temp nästan 20 grader över hans och mina idle core temps på cirkus 10 grader över hans.
Jag hade tänkt skicka tillbaka den till Inet.

Nu när jag satt tillbaka stockkylaren till i7 2600k, så märker jag extrema temperaturer på cpun. I biosen stod det 87°C.
Nu i windows idlar den 38-55 ganska inkonsistent. Hastigt upp, hastigt ned. Hoppar ganska ordentligt.. Provade köra OCCT en väldigt kort stund (typ 2 sec efter 1 min idle test, då graderna omedelbart hoppade till 97 grader.

Vad har hänt? Är verkligen i7 2600k kylaren så otroligt värdelös eller har jag sabbat något? Tänkte bara ha den tills jag fått tillbaka en ny Antec Khüler H2O 920 från Inet.

Tacksam för hjälp, orolig över min CPU!

PS. CPU:n är på stockspeeds (3.50ghz)

Permalänk
Medlem

har du applicerat rätt mängd kylpasta då ? sitter kylaren som den ska ?

Visa signatur

Nzxt H2 | intel core i5 2500k | Radeon HD 6970 2gb | CM slientpro 700w | msi p67-c45 | Corsair xms3 8gb 1600 | Ocz agility sata 3 60gb | Caviar green 2tb 7200rpm | Benq 24" Full HD

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att du antingen monterat den fel. Eller mer troligt att du inte hade på ny kylpasta när du ommonterade stockkylaren. Läs på lite om kylpasta skulle vara mitt tips

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem

Stockkylaren hade redan kylpasta applicerad, den var fruktansvärt lätt att montera. Klicka dit, klart. Jag tog bort kylpastan från den tidigare kylaren med hushållspapper, gnuggade noggrant

Tacocat > Någon länk till ett bra ställe att läsa på om kylpasta, kan vara bra att öka sina kunskaper

Permalänk
Skrivet av RowBan:

Stockkylaren hade redan kylpasta applicerad, den var fruktansvärt lätt att montera. Klicka dit, klart. Jag tog bort kylpastan från den tidigare kylaren med hushållspapper, gnuggade noggrant

Tacocat > Någon länk till ett bra ställe att läsa på om kylpasta, kan vara bra att öka sina kunskaper

Kolla här

Kylpasta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Tackar, ska läsa på lite imorgon!