Översvämningar i Thailand orsakar allvarliga störningar för Western Digital

Permalänk
Melding Plague

Översvämningar i Thailand orsakar allvarliga störningar för Western Digital

Våldsamma översvämningar i Thailand tvingar Western Digital att tillfälligt stoppa fabriker i landet, vilket påverkar så mycket som 60 procent av företagets totala tillverkningskapacitet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jodå, köpte en western green 2 tb ist för en samsung senast, den tuffar på fint. Förhoppningsvis kommer inte detta drabba mig nämnvärt i framtiden, då får det bli samsung.

Tagit bort citat av raderat inlägg
Permalänk

Ja se Western Digital, klarar inte lite vatten.

Ok allvarligt nu. Först och främst är det tråkigt för människorna som bor där. Hoppas att de inte är drabbade för hårt. Sedan: Det är nog inte bara WD som är drabbat. Nikon, Delta electronics, Corsair, Samsung, Kingston mm har fabriker där. Hoppas att det inte blir för många störningar.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Det var synd. Mindre konkurrens är dåligt. Hoppas det ordnar sig snart

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk

Allt jag har och säga är mindre pengar till copyswede.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Oh heliga makaroner, 54 miljoner diskar på ett kvartal är inte illa ...

Permalänk

Säkert Seagate som öppnat där för att sabotera.

See what I did there?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Ok allvarligt nu. Först och främst är det tråkigt för människorna som bor där. Hoppas att de inte är drabbade för hårt.

Att hoppas är gratis... http://www.theatlantic.com/infocus/2011/10/worst-flooding-in-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke_92:

Allt jag har och säga är mindre pengar till copyswede.

På vilket sätt? Det är inte bara WD som tillverkar externa hårddiskar, you know

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Ja se Western Digital, klarar inte lite vatten.

Ok allvarligt nu. Först och främst är det tråkigt för människorna som bor där. Hoppas att de inte är drabbade för hårt. Sedan: Det är nog inte bara WD som är drabbat. Nikon, Delta electronics, Corsair, Samsung, Kingston mm har fabriker där. Hoppas att det inte blir för många störningar.

Bor själv i Chiang Mai, har inte varit så farligt mkt vatten här, runt 1m vatten på vägarna, men nere i Bangkok är det runt 2.5-3m vatten på vissa ställen. Kommer ännu mer vatten nu i dagarna. Folk var och panikhandlade resurser igår, så alla stora varuhus är i princip tömda på allt utom grönsaker och alkohol.

Sen några hundratusentals som blivit av med sina hem.

Permalänk
Medlem

Aj då. Hoppas att det inte blir för alvarligt för dom.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Bor själv i Chiang Mai, har inte varit så farligt mkt vatten här, runt 1m vatten på vägarna, men nere i Bangkok är det runt 2.5-3m vatten på vissa ställen. Kommer ännu mer vatten nu i dagarna. Folk var och panikhandlade resurser igår, så alla stora varuhus är i princip tömda på allt utom grönsaker och alkohol.

Sen några hundratusentals som blivit av med sina hem.

Intressant eftersom jag ska till thailand 10e nov. Vi landar i bangkok. Är vi fast(strandsatta?) där då eller går det att ta sig vidare sen?

Hur låter prognosen? Regnperioden går väl mot sitt slut nu va?

Tacksam för svar!

/Calle

Permalänk
Medlem

Hur skrämmer man en thailändare? Man gör vågen!
Hur skrämmer man WD? Man gör vågen!
Hur skrämmer man en svensk? Man gör vågen!

Osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Intressant eftersom jag ska till thailand 10e nov. Vi landar i bangkok. Är vi fast(strandsatta?) där då eller går det att ta sig vidare sen?

Hur låter prognosen? Regnperioden går väl mot sitt slut nu va?

Tacksam för svar!

/Calle

Experterna förväntade sig regn/översvämningar i minst 3 veckor till, detta var för en vecka sen. Fram tills igår så hade de stängt av alla trafik från Bangkok till norra delarna i alla fall. Men det BORDE ha slutat när du ska till Thailand, fast regnperioden skulle ju ha slutat för en månad sen också. Tips är att kolla in Thaivisa på Facebook eller deras forum, de uppdaterar så fort det kommer ut något nytt i nyhetsväg. Men ska du ner till södra Thailand så är det ingen större fara, det är bara just Bangkok och där i bukten eftersom ALLT regnvatten från norra Thailand rinner ner i floden som går genom Bangkok.

Permalänk

Jag flög hem från Bankok i måndags och då var det torrt på vägarna och flygplatsen. Visst regnade det då och då, men bara skurar. Så allt vatten har kommit på 2 dagar? Hörde att det var mycket vatten i norra Thailand förra veckan men nu har det kommit till Bangkok alltså.

För övrigt är det fler än hårddisktillverkare som drabbas av gyttja upp till fönsterna.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Jag flög hem från Bankok i måndags och då var det torrt på vägarna och flygplatsen. Visst regnade det då och då, men bara skurar. Så allt vatten har kommit på 2 dagar? Hörde att det var mycket vatten i norra Thailand förra veckan men nu har det kommit till Bangkok alltså.

För övrigt är det fler än hårddisktillverkare som drabbas av gyttja upp till fönsterna.

Där är mest vatten i dem centrala provinserna, speciellt Ayyuthaya. Men allting rinner ju ner i Chao Praya-floden som just går igenom Bangkok, och den blir ju översvämmad. Sen i samband med allt regn som varit tidigare så är ju avrinningssystemen och kloakerna överbelastade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Experterna förväntade sig regn/översvämningar i minst 3 veckor till, detta var för en vecka sen. Fram tills igår så hade de stängt av alla trafik från Bangkok till norra delarna i alla fall. Men det BORDE ha slutat när du ska till Thailand, fast regnperioden skulle ju ha slutat för en månad sen också. Tips är att kolla in Thaivisa på Facebook eller deras forum, de uppdaterar så fort det kommer ut något nytt i nyhetsväg. Men ska du ner till södra Thailand så är det ingen större fara, det är bara just Bangkok och där i bukten eftersom ALLT regnvatten från norra Thailand rinner ner i floden som går genom Bangkok.

Tack för utförligt svar. Känner mig lite lugnare nu iaf.

Permalänk
Medlem

Fyfan är de 32tusen anställda bara i den beröda fabriken ellet är de alla anställda till WD?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaa_kola:

Fyfan är de 32tusen anställda bara i den beröda fabriken ellet är de alla anställda till WD?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är troligen bara den fabriken, och det är 37 000st anställda, det står i rapporten som är länkad i nyheten ;). För att sätta det i perspektiv så bor där runt 20-25 000 000st människor i enbart Bangkok, detta är då folk som är bokförda av regeringen. I princip alla äldre har inte blivit bokförda av regeringen, min mormor är snart 70 år och hon fick sitt personnummer av staten för några år sedan.

Permalänk
Medlem

jobbigt:/ de var ju hus i bangkok som blev översvämmade utan massa regn fan va jobbigt dom måste ha det nu:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Intressant eftersom jag ska till thailand 10e nov. Vi landar i bangkok. Är vi fast(strandsatta?) där då eller går det att ta sig vidare sen?

Hur låter prognosen? Regnperioden går väl mot sitt slut nu va?

Tacksam för svar!

/Calle

Normalt så ska regnperioden vara över i början av november men det kan variera kraftigt.Kom precis från Bangkok i går och läget där försämras snabbt till det värre.Hittills har centrala Bkk klarat sej ganska bra men experterna befarar att Chao-praya floden kommer att översvämmas kraftigt snart vilket leder till att stort sett hela stan lamslås.Vägarna både norrut och nu även nord-österut ligger under vatten.Även delar av södra Thailand har drabbats kraftigt av översvämningar.Vänner till mej bosatta runt Krabi har fått evakuera sina hus pga jordras/översvämningar.
Var ska du semestra i Thailand?.Det jag kan råda dej till är att följa utvecklingen noggrant ifall läget förvärras.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd

Okej, då förstår jag varför HDD:na har gått upp i i pris. Blev lite förvånad ---> dock inte nu längre.:):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!