Permalänk
Medlem

crossfire

Har lite funderingar

mobo är asus p7h55/usb3.0 crossfire ready

när jag har kopplat in mina 6950 kort och tittar på gpu z så står de på första kortet PCIe 2.0 x16 och det andra kortet x4 v1.1

så min fråga är är inte den sista porten 2.0???

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvadde:

Har lite funderingar

mobo är asus p7h55/usb3.0 crossfire ready

när jag har kopplat in mina 6950 kort och tittar på gpu z så står de på första kortet PCIe 2.0 x16 och det andra kortet x4 v1.1

så min fråga är är inte den sista porten 2.0???

tacksam för svar.

Så här står de i moderkorts beskrivningen

The second PCIe x16 slot (black) and the three PCIe x1 slots share the bandwidth from the Intel® PCH. When any of the PCIe x1 slots is occupied, the second PCIe x16 slot will be switched to x1 mode.

Permalänk

Jag vet inte var du att fått tag på ditt moderkort men på ASUS hemsida så finns det inget p7h55 som stödjer CF eller som ens har fler än en 16x PCI slot.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag vet inte var du att fått tag på ditt moderkort men på ASUS hemsida så finns det inget p7h55 som stödjer CF eller som ens har fler än en 16x PCI slot.

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1156/P7H55USB3/ ?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av kvadde:

Så här står de i moderkorts beskrivningen

The second PCIe x16 slot (black) and the three PCIe x1 slots share the bandwidth from the Intel® PCH. When any of the PCIe x1 slots is occupied, the second PCIe x16 slot will be switched to x1 mode.

Den andra slotten körs 4x läge så länge du inte har något i slot 3-4 etc. Kort sagt, vill du ha CF och utnyttja prestandan fullt ut med ditt moderkort så får du bara ha de två grafikkorten inkörda och dom resterande PCI-E slottarna tomma.

Jag är väl dålig att leta som det ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Den andra slotten körs 4x läge så länge du inte har något i slot 3-4 etc. Kort sagt, vill du ha CF och utnyttja prestandan fullt ut med ditt moderkort så får du bara ha de två grafikkorten inkörda och dom resterande PCI-E slottarna tomma.

Jag är väl dålig att leta som det ser ut.

Okej har ingen än korten i satta.

hur är 16x-4x genemot 8x-8x i prestandard

Permalänk
Skrivet av kvadde:

Okej har ingen än korten i satta.

hur är 16x-4x genemot 8x-8x i prestandard

8x-8x presterar marginellt bättre, dock märks ingen skillnad i praktiken.

Permalänk
Medlem

okej tack så mycket