Vad innehåller luften när den passerat igenom datorn?

Permalänk
Medlem

Vad innehåller luften när den passerat igenom datorn?

Kemikalier eller enbart värme? Hur ligger det till egentligen? Har ett rätt dåligt ventilerat sovrum där datorn står. När jag glömmer att ha dörren öppen till andra rummet och dessutom somnar med datorn på, så har jag alltid migrän när jag vaknar?! Har aldrig ont i huvudet annars. Så jag funderar om luften blir "dålig" av att passera genom datorn. Jag menar, det är ju inte så att datorn konsumerar syre och andas ut koldioxid så fattar inte varför jag ALLTID har ont i huvudet när jag vaknar om datorn stått på.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Luften blir varmare och dessutom lär den få med sig en del damm och sånt men det borde inte påverka sömnen. Det kan inte vara så att ljudet från datorn får dig att sova sämre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Kemikalier eller enbart värme? Hur ligger det till egentligen? Har ett rätt dåligt ventilerat sovrum där datorn står. När jag glömmer att ha dörren öppen till andra rummet och dessutom somnar med datorn på, så har jag alltid migrän när jag vaknar?! Har aldrig ont i huvudet annars. Så jag funderar om luften blir "dålig" av att passera genom datorn. Jag menar, det är ju inte så att datorn konsumerar syre och andas ut koldioxid så fattar inte varför jag ALLTID har ont i huvudet när jag vaknar om datorn stått på.

Kan inte vara så att det blir väldigt varmt och instängt i rummet?? Så brukar de bli för mig om jag sover med stängd dörr och datorn på..

Visa signatur

Amd Ryzen 5 2600x | Kfa2 1080ti | Samsung 860 evo | MSI B450I GAMING PLUS AC | Loque Ghost S1 | Corsair 16gb 3000mhz | Noctua L12 | Corsair sf600 V2 |

Permalänk
Medlem

Varmt, oljud, huvudvärk för du vet att du måste stänga av den.

Permalänk
Medlem

Skaffa bättre ventilation i rummet så slipper du ont i skallen. Syre är ett måste även för dator nördar.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid öppet fönster, sommar som vinter, om det inte blir för jämra kallt
Tror din dator inte är helt tyst och du får huvudvärk av det konstanta oljudet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Själv gillar jag inte blå högintensiva diodlampor som lyser upp hela sovrummet.
Kör du med rullgardiner i datorrummet ?
kanske du får in sol ljus när dörren är öppen och därmed får lättare att vakna på morgonen.

Permalänk
Medlem

Datorn renar nog mera luften skulle jag säga, även om du inte har dammfilter så plockar fläktar m.m upp damm, datorn värmer upp luften lite granna, problemet med huvudvärken skulle jag nog säga kommer ifrån oljud, både ljud du hör från datorn och högfrekventa ljud som kan vara svårare att uppfatta, men som endå påverkar, jag brukar själv känna mig betydligt mera utvilad de nätter jag väljer att stänga av datorn.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Skrivet av Quim:

Datorn renar nog mera luften skulle jag säga, även om du inte har dammfilter så plockar fläktar m.m upp damm, datorn värmer upp luften lite granna, problemet med huvudvärken skulle jag nog säga kommer ifrån oljud, både ljud du hör från datorn och högfrekventa ljud som kan vara svårare att uppfatta, men som endå påverkar, jag brukar själv känna mig betydligt mera utvilad de nätter jag väljer att stänga av datorn.

Helt rätt, efter 2 veckors nattfolding var jag helt slut... inga energireserver kvar...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Sover också lite mysko när datorn är på. Men den är inte helt knäpptyst och genererar ju del värme även i idle.

Sen vet jag inte hur mycket som är bullshit i denna artikel angående magnetfält och mikrovågor runt datorn.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

haha men förfan stäng av skiten när du sover. Det kan inte vara så viktigt att den måste vara på så det stör din sömn.

Permalänk

Jag kör 10 stycken datorer online dag som natt. Har inga problem med sömn alls.

Permalänk

Eftersom vårt blod innehåller järn så är det väl inte osannolikt att fler djur än fåglar kan påverkas av magnetfält.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Ni är u helt fel ute allihop!
Det är ju så enkel som att ett tangentbord inte passar så bra som huvudkudde

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Sover också lite mysko när datorn är på. Men den är inte helt knäpptyst och genererar ju del värme även i idle.

Sen vet jag inte hur mycket som är bullshit i denna artikel angående magnetfält och mikrovågor runt datorn.

Ser ut som en riktigt seriös sida det. Själv använder jag foliehatt om jag sover med datorn på