Hjälp! Mitt CCC funkar inte!

Permalänk
Medlem

Hjälp! Mitt CCC funkar inte!

Mitt AMD Catalyst Control Center slutade fungera efter att jag flyttade CCC till skrivbordet,hur fixar jag det?
Det kommer bara upp en ruta där det står: det går inte att läsa upp filen eller sammansättningen CCC.Implemention eller ett av dess beroenden. Det går inte att hitta filen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Din tråd har inget med kringutrustning att göra! Jag tror att du får bäst hjälp här, även om vi mest diskuterar hårdvara i den här forumdelen.

Permalänk
Medlem

Tack,visste inte var jag skulle placera den!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Du flyttade vad? mappen, .exe etc
Om du inte kan flytta tillbaka vad du nu flytta, prova ladda ner senaste ifrån deras hemsida och välj 'repair'

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

.exe

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Prova dra tillbaka den där du tog den ifrån, om det inte funkar så ladda ner senaste ifrån deras hemsida och installera om.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

installerade om då jag inte vet var jag tog den ifrån

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Gör så, titta tillbaka om det löser sig

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Det funkade! Tack för hjälpen!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

när du flyttar filer vet inte windows vart den ska leta efter resten längre, utan man måste skapa en genväg borde bara vara att högerklicka och välja skapa genväg eller liknande

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Kul att höra, då har jag gjort mitt för dagen:)
Tack och godnatt

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

när du flyttar filer vet inte windows vart den ska leta efter resten längre, utan man måste skapa en genväg borde bara vara att högerklicka och välja skapa genväg eller liknande

Kan vara mycket bra att veta

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlin:

Kan vara mycket bra att veta

jo det är det själv fick man lära sig den hårda vägen ^^ du har tur du

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

Du behöver inte en genväg heller, det är bara att högerklicka på skrivbordet så hittar du CCC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du behöver inte en genväg heller, det är bara att högerklicka på skrivbordet så hittar du CCC.

Är rätt lat

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit