Permalänk
Medlem

Överklocknings fail

Hej,

Tänkte bara ställa en halvtaskig fråga:
Vad är det som är fel om datorn inte kmr förbi första loadingscreenen till windows? där det är blått och saken snurrar i mitten. Är det tecken på ngt speciellt? Elr kan det vara vad som?

mvh

Permalänk
Medlem

Du får nog vara lite mer specifik, vad händer när den inte kommer vidare? Kommer det något felmeddelande, blir det blåskärm, startar den bara om sig eller hänger den sig?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Gör om oc gör rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Den fryser och jag drar reset.

Permalänk
Medlem

För låg vcore brukar det vara. Men det kan lika gärna vara något annat också. Testa dig fram

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

För låg vcore brukar det vara. Men det kan lika gärna vara något annat också. Testa dig fram

okok tack för svaret, var som jag trodde, dock är jag uppe och leker med 1.65Vcore @ 5.5. tror jag stannar på 5.2 nu innan jag får mig en egen rig att ta sönder, kan ju inte hålla på med brollans ... Det är inte säkert hans komponenter klarar mer ( kan inget inom det ).

Permalänk
Medlem

Som ovanstående så tycker jag det låter som för låg vcore, kör lite lite högre eller ta auto så fixar den vcoren själv.

Kan dock bero på många saker.

Permalänk
Skrivet av kebbe111:

okok tack för svaret, var som jag trodde, dock är jag uppe och leker med 1.65Vcore @ 5.5. tror jag stannar på 5.2 nu innan jag får mig en egen rig att ta sönder, kan ju inte hålla på med brollans ... Det är inte säkert hans komponenter klarar mer ( kan inget inom det ).

Hoppas du inser att den där datorn inte kommer hålla speciellt länge med den v-coren! Inom ett år lär du behöva köra den i standard-klock om inget brunnit upp innan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Hoppas du inser att den där datorn inte kommer hålla speciellt länge med den v-coren! Inom ett år lär du behöva köra den i standard-klock om inget brunnit upp innan dess.

H3h3, klart att jag inte kör på det hela tiden! Lirar 4.6ghz som 24/7, ville bara se hur långt man kunde få den