Funktioner som skrotas/försenas till retail av BF3

Permalänk
Relik 📜

Funktioner som skrotas/försenas till retail av BF3

Okej.. Jag är genrellt väldigt BF3-positivt, och tror det kommer bli ett väldigt bra spel. Senaste dagarna har det dock dykt upp rätt oroande information om små funktioner som kommer saknas vid release för att eventuellt implementeras senare. Vissa punkter är sådant DICE antingen mer eller mindre lovat innan, eller som de helt enkelt duckat för när frågorna kommit upp.

* Flyg och fordon kommer eventuellt inte kunna kontrolleras med joystick/gamepad vid lansering, detta kommer i så fall läggas till "så snart som möjligt". I vilket fall kommer käsnlig etc. bara gå att ställa in globalt. (WTF?!)
* Man kan bara ha en enda soldat per konto, och eventuellt bara med sitt "EA ID". (WTF?!)
* "Commo rose" blev mer eller mindre bekräftat på Twitter, nu verkar eventuellt funktionen utebli vid lansering för att dyka upp "senare".
* VOIP kommer bara finnas genom Battlelog för fördefinerade grupper, vilket gör kommunikation inom laget rätt pilligt för publiclir. Bättre funktionalitet kommer eventuellt "senare".
* Ping kommer inte visas vid release, utan förhoppningsvis läggas till senare.
* Battlerecorder kommer inte finnas vid release, utan eventuellt läggas till senare (inte utlovat, men trist).
* "Spectator mode" i förstaperson kommer inte finnas vid release (inte utlovat, men trist).
* Möjlighet att spela 8 vs 8 för till exempel klanspel kommer inte finnas vid release.

Missförstå mig inte nu, som tidigare sagt tror jag BF3 blir awsome och jag lär nöta det själv. Tycker dock det känns tråkigt att många eftertraktade funktioner försvinner, och trots DICE betygelser om stenhårt PC-fokus får jag starka "konsol-vibbar".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Att inte kunna se pingen är ju helt omotiverat. VARFÖR ska man inte få se det?

Och 8 vs 8 avsaknad gör spelet b för mig och mina vänner, jag hade inga planer på att köra solo public.

Permalänk

Commo rosen behövs ju inte nu när spottingsystemet funkar genaom att bara trycka q nu=)

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Att inte kunna se pingen är ju helt omotiverat. VARFÖR ska man inte få se det?

För att du skal spela spelet och inte komma med ursäkter för att bli ägd

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Att saker inte finns med i release kan man förstå. Det hade ju varit värre om man gjorde som i COD BO där man släppte en betakod. Det positiva är ju att vissa saker kommer läggas till i efterhand och att spelet går att spela...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzabulle:

Commo rosen behövs ju inte nu när spottingsystemet funkar genaom att bara trycka q nu=)

Tycker att spotting är värdelöst. Jag förstår syftet med det, men när snipers har "scope glare" så blir spotting lite väääl bra. Iaf på Metro, man märkte när man var spottad eller inte, eftersom halva motståndarlaget sköt mot en, även om man var bakom en sten. Tycker att den orange pilen som kommer upp tar all fokus från att leta efter andra fiender, alla bara sprayar på pilen tills fienden dör. Upplagt för fragsteal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzabulle:

Commo rosen behövs ju inte nu när spottingsystemet funkar genaom att bara trycka q nu=)

Inte med saken att göra.

De andra nyheterna var ganska känt tidigare på beta forums.

* Man kan bara ha en enda soldat per konto, och eventuellt bara med sitt "EA ID". (WTF?!)
- Känt sedan tidigare, Origin ID som soldier name.

* Ping kommer inte visas vid release, utan förhoppningsvis läggas till senare.
- Lite som Bad Company 2 alltså, att förhoppningsvis blir skiten klar efter ett halvår efter release.
* Battlerecorder kommer inte finnas vid release, utan eventuellt läggas till senare.
- Känt sedan tidigare, tror inte att de sade att det var bekräftat att det skulle vara med spelet utan var en pwetty please av BF3 spelare?
* "Spectator mode" i förstaperson kommer inte finnas vid release.
- Som ovan?

EA/Dice eller någon under dem är ju de som lyckas hypa ett spel och sedan trycker ner sina fans så mycket det går. BFBC2 eller C&C4 är bevis på det.

Förutom lite meh på vissa saker så tycker jag om BF3 så länge. Ryska Helis känns lite dåligt UI på men resten funkar det OK för mig. CTD/Connection Error är något jag stör mig på och hoppas att det fixas och inte 1år senare som de gjorde med BC2 där CTD med höga upplösningar eller FOV blev nyligen fixat.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

För att du skal spela spelet och inte komma med ursäkter för att bli ägd

Hehe. Nej, det är enormt irriterande att inte veta sin ping innan man laggar sönder och dör pga. det. Försök "dutta" skott på rejäla avstånd med hög ping, inget lär träffa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Okej.. Jag är genrellt väldigt BF3-positivt, och tror det kommer bli ett väldigt bra spel. Senaste dagarna har det dock dykt upp rätt oroande information om små funktioner som kommer saknas vid release för att eventuellt implementeras senare. Vissa punkter är sådant DICE antingen mer eller mindre lovat innan, eller som de helt enkelt duckat för när frågorna kommit upp.

* Flyg och fordon kommer eventuellt inte kunna kontrolleras med joystick/gamepad vid lansering, detta kommer i så fall läggas till "så snart som möjligt". I vilket fall kommer käsnlig etc. bara gå att ställa in globalt. (WTF?!)
* Man kan bara ha en enda soldat per konto, och eventuellt bara med sitt "EA ID". (WTF?!)
* "Commo rose" blev mer eller mindre bekräftat på Twitter, nu verkar eventuellt funktionen utebli vid lansering för att dyka upp "senare".
* VOIP kommer bara finnas genom Battlelog för fördefinerade grupper, vilket gör kommunikation inom laget rätt pilligt för publiclir. Bättre funktionalitet kommer eventuellt "senare".
* Ping kommer inte visas vid release, utan förhoppningsvis läggas till senare.
* Battlerecorder kommer inte finnas vid release, utan eventuellt läggas till senare.
* "Spectator mode" i förstaperson kommer inte finnas vid release.
* Möjlighet att spela 8 vs 8 för till exempel klanspel kommer inte finnas vid release.

Missförstå mig inte nu, som tidigare sagt tror jag BF3 blir awsome och jag lär nöta det själv. Tycker dock det känns tråkigt att många eftertraktade funktioner försvinner, och trots DICE betygelser om stenhårt PC-fokus får jag starka "konsol-vibbar".

Känner bara som att det går ner nu för BF3.. Det visade sig bara vara ren marknadsföring och många funktioner som jag ser som standard för e-sport/teamplay osv finns inte ens med.
Orkar inte skriva om allt jag nyligen skrev på bf forumet men just nu känns bf3 mer som en besvikelse än fröjd.

Skrivet av Pizzabulle:

Commo rosen behövs ju inte nu när spottingsystemet funkar genaom att bara trycka q nu=)

Har du spelat BF2 och använt dig av Commorose? I såna fall borde du förstå varför man behöver commorose vid teamplay/squadplay och inte en knapp för att göra 51 grejer med.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Hehe. Nej, det är enormt irriterande att inte veta sin ping innan man laggar sönder och dör pga. det. Försök "dutta" skott på rejäla avstånd med hög ping, inget lär träffa.

hög eller låg "ping" spelar mindre roll så länge du inte tappar paket.
Självklart inom rimliga gränser, det går att kompensera en relative hög "ping" med att ligga lite före.
Annars kan du ju göra ett manuellt test, skjut i väggen och kolla hur mycket efter du ligger.
(jag utgår från att vapenanimation körs på klienten och "hit reg" körs på servern)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tickles:

Att saker inte finns med i release kan man förstå. Det hade ju varit värre om man gjorde som i COD BO där man släppte en betakod. Det positiva är ju att vissa saker kommer läggas till i efterhand och att spelet går att spela...

Nää själv kan jag inte förstår det, att det dyker upp buggar som måste patchas kan jag förstå men att stora delar av spelet saknas? varför gör dom inte klart spelet innan dom släpper det?

Som om man skulle köpa en film där det saknas en 15 scener men dom jobbar på det och lovar att kanske lägga till dom vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

hög eller låg "ping" spelar mindre roll så länge du inte tappar paket.
Självklart inom rimliga gränser, det går att kompensera en relative hög "ping" med att ligga lite före.
Annars kan du ju göra ett manuellt test, skjut i väggen och kolla hur mycket efter du ligger.
(jag utgår från att vapenanimation körs på klienten och "hit reg" körs på servern)

Visst kan vi tala om ping och all teori kring det, men min fråga är VARFÖR och på vilken grund man väljer att inte ha med pingövervakning i ett spel på PC, som spelas ONLINE (ja, versaler är nödvändigt för att styrka hur dumt det låter). Vad är det som hindrar dem att lägga in en av de mest grundläggande funktionerna? Är det ytterligare ett steg i ledet mot att förstöra PCn som plattform, där man begränsar spelaren från features som fanns på 90-talet? Vem vet - vi kanske måste köpa "Tactical S.W.A.T Latency Monitor DLC" för 9.99 € för att få se pingen i BF3.

Permalänk
Medlem

Det som irriterar mig mest är nog deras snack om att BF3 kommer bli ett riktigt stort spel, med lång livslängd och med stora tävlingar i dess namn. MEN det går inte ens att välja sitt eget gamernamn? WTF is up with that! Redan där gick något väldigt snett. Sen alla dessa saker som redan tas upp i den här tråden... Ja... Jag kan inte annat än hålla med om att man får faktiskt konsolvibbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Som om man skulle köpa en film där det saknas en 15 scener men dom jobbar på det och lovar att kanske lägga till dom vid ett senare tillfälle.

Detta gör ju folk hela tiden? Vad tror du Extended Edition är för något egentligen?

Permalänk

Kommer definitivt försöka leta på den billigaste versionen av spelet, har ingen lust att betala över 300kr för ett sånt nedbantat spel. Ångrade mig riktigt hårt när jag köpte BC2 för 450kr och skulle nog helt säkert ångra mig igen om jag köpte BF3 för samma pris.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Detta gör ju folk hela tiden? Vad tror du Extended Edition är för något egentligen?

Extended Edition i filmsammanhang är snarare en motsvarighet till "DLC", med andra ord extramaterial. Killen menar antagligen att 15 högst relevanta scener är borttagna ur bioversionen.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Men sluta vara så elaka, det är ju lite väl hårt att kalla bf3 för en "besvikelse". Visst, man kan ha skyhöga förväntningar men det kommer inte bli ett dåligt spel. Sluta vara sånna drama queens;) hehe
Och om det nu inte lever upp till ERA förväntningar, är det inte mest erat eget fel?:)
Bf3 kommer fortfarande äga MW och det är allt som betyder något!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Visst kan vi tala om ping och all teori kring det, men min fråga är VARFÖR och på vilken grund man väljer att inte ha med pingövervakning i ett spel på PC, som spelas ONLINE (ja, versaler är nödvändigt för att styrka hur dumt det låter). Vad är det som hindrar dem att lägga in en av de mest grundläggande funktionerna? Är det ytterligare ett steg i ledet mot att förstöra PCn som plattform, där man begränsar spelaren från features som fanns på 90-talet? Vem vet - vi kanske måste köpa "Tactical S.W.A.T Latency Monitor DLC" för 9.99 € för att få se pingen i BF3.

Utan att veta hur DICE har tänkt eller ev. begränsningar i dom använda protokollen, så är det lite problematiskt med "ping" i online spel.
For det första används med all sannolikhet inte det vanliga ICMP protokollet för att visa din roundtrip time, utan dom kör någon form av piggybacking på spelprotokollet och kör sedan en skalning på det.
Det medför att värdet inte kan jämföras med det vi i daglig tal kallar "ping" då den vanliga spelaren inte vet vad som ingår in värdet.
MAO. utan ingående kunskap om spelet är värdet utan värde sas.
Är det högt blir det bara gnäll vare sig spelaren läggar eller inte, är det lågt blir det ändå gnäll om spelaren laggar till trots för "fina värden".

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Detta är ett typiskt fall när utgivaren (EA) sätter ett lanseringsdatum för utvecklarna (DICE) för att "vinna" över en konkurrents lansering (MW3).

Man får helt enkelt ett oklart spel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Nää själv kan jag inte förstår det, att det dyker upp buggar som måste patchas kan jag förstå men att stora delar av spelet saknas? varför gör dom inte klart spelet innan dom släpper det?

Som om man skulle köpa en film där det saknas en 15 scener men dom jobbar på det och lovar att kanske lägga till dom vid ett senare tillfälle.

Woot? Det är ju klart enligt vad som är satt att tas med till release. De kommer sedan lägga till funktioner i efterhand. Visst man kan ha en egen version på vad som är ett färdigt spel men då skulle man lika gärna kunna säga att en fotboll inte är färdig för jag vill kunna använda den till min gps också (lite grovt sagt)

Som om man skulle köpa star wars på dvd och sedan så släpper de star wars på blueray fast du slipper betala för det editerade materialet på bluerayskivan...

Hellre ett färdigt spel som de lägger till saker till än ett spel i betaversion som är ospelbart

sen huruvidare de lyckas med detta är ju upp till bevis

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honke:

Det som irriterar mig mest är nog deras snack om att BF3 kommer bli ett riktigt stort spel, med lång livslängd och med stora tävlingar i dess namn. MEN det går inte ens att välja sitt eget gamernamn? WTF is up with that! Redan där gick något väldigt snett. Sen alla dessa saker som redan tas upp i den här tråden... Ja... Jag kan inte annat än hålla med om att man får faktiskt konsolvibbar.

Jag håller med vad du säger. Även fast BF3 är gjort för PC betyder det ju inte att dom inte kan ha fått (dåliga) idéer från konsol-spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jävla konsoller, bara förstör hela tiden.

Commo-Rose = Går att leva utan, men nästan ett måste
Battlerecorder = Nästan ett måste för att slippa Fraps.
Spectator-Mode = Ett måste i klan-sammanhang.
Ping = Självklart.
VOIP = Mer användning utav 3e parts-program.
Flyg & Fordon = Alla " bra " piloter använder joystick.
En enda soldat = Jag tänker inte betala 1 000 :- för att få ha match-account och public-account.

Slutsats:

Varför? BF2 är ett bättre spel i klan-sammanhang, även CS 1.6. Ett spel som är 6 år och ett annat som är 12 år gammalt slår fortfarande BF3 med hästlängder, men sedan är grafiken och ljudet på en helt annan nivå i BF3 vilket i det här fallet kvittar då dom flesta klan-spelare skiter i hur det ser ut bara det är smidigt och enkelt att lira matcher mot varandra.

Besviken! Känns som om man haft alldeles för höga förhoppningar..

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Visst kan vi tala om ping och all teori kring det, men min fråga är VARFÖR och på vilken grund man väljer att inte ha med pingövervakning i ett spel på PC, som spelas ONLINE (ja, versaler är nödvändigt för att styrka hur dumt det låter). Vad är det som hindrar dem att lägga in en av de mest grundläggande funktionerna? Är det ytterligare ett steg i ledet mot att förstöra PCn som plattform, där man begränsar spelaren från features som fanns på 90-talet? Vem vet - vi kanske måste köpa "Tactical S.W.A.T Latency Monitor DLC" för 9.99 € för att få se pingen i BF3.

Håller med, riktigt jävla löjligt att det man inte kan se det.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Synd att man släpper ett nästan färdigt spel istället för att lägga några månader till på att göra det helt färdigt. Tror dem hade tjänat på att vänta ett tag till. Antagligen EA som sätter eld i baken på DICE. Jävla tråkigt...

Visa signatur

i9 9900K @5GHz | Corsair H100X | ASUS Z390-F | EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra 10GB | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz | Corsair RM850x
Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung SSD 850 EVO 250GB | 2x 1TB HDD
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Tycker att spotting är värdelöst. Jag förstår syftet med det, men när snipers har "scope glare" så blir spotting lite väääl bra. Iaf på Metro, man märkte när man var spottad eller inte, eftersom halva motståndarlaget sköt mot en, även om man var bakom en sten. Tycker att den orange pilen som kommer upp tar all fokus från att leta efter andra fiender, alla bara sprayar på pilen tills fienden dör. Upplagt för fragsteal.

Commo rose är ju precis samma sak bara att man måste klicka sig vidare

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Okej.. Jag är genrellt väldigt BF3-positivt, och tror det kommer bli ett väldigt bra spel. Senaste dagarna har det dock dykt upp rätt oroande information om små funktioner som kommer saknas vid release för att eventuellt implementeras senare. Vissa punkter är sådant DICE antingen mer eller mindre lovat innan, eller som de helt enkelt duckat för när frågorna kommit upp.

* Flyg och fordon kommer eventuellt inte kunna kontrolleras med joystick/gamepad vid lansering, detta kommer i så fall läggas till "så snart som möjligt". I vilket fall kommer käsnlig etc. bara gå att ställa in globalt. (WTF?!)
* Man kan bara ha en enda soldat per konto, och eventuellt bara med sitt "EA ID". (WTF?!)
* "Commo rose" blev mer eller mindre bekräftat på Twitter, nu verkar eventuellt funktionen utebli vid lansering för att dyka upp "senare".
* VOIP kommer bara finnas genom Battlelog för fördefinerade grupper, vilket gör kommunikation inom laget rätt pilligt för publiclir. Bättre funktionalitet kommer eventuellt "senare".
* Ping kommer inte visas vid release, utan förhoppningsvis läggas till senare.
* Battlerecorder kommer inte finnas vid release, utan eventuellt läggas till senare (inte utlovat, men trist).
* "Spectator mode" i förstaperson kommer inte finnas vid release (inte utlovat, men trist).
* Möjlighet att spela 8 vs 8 för till exempel klanspel kommer inte finnas vid release.

Missförstå mig inte nu, som tidigare sagt tror jag BF3 blir awsome och jag lär nöta det själv. Tycker dock det känns tråkigt att många eftertraktade funktioner försvinner, och trots DICE betygelser om stenhårt PC-fokus får jag starka "konsol-vibbar".

Hmm... varför skulle man vilja ha flera soldater?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Synd att man släpper ett nästan färdigt spel istället för att lägga några månader till på att göra det helt färdigt. Tror dem hade tjänat på att vänta ett tag till. Antagligen EA som sätter eld i baken på DICE. Jävla tråkigt...

Dice eller EA kan inte vänta några månader till. MW3 släpps om några veckor och för varje dag som går så förlurar man pengar

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

...Besviken! Känns som om man haft alldeles för höga förhoppningar..

Håller med dig men kanske inte helt på punkten om att ha för höga förväntningar. Att begära verktyg som lyfter fram lagspel i ett lagspelbaserat spel är väl inte att ha för höga förhoppningar. Lyssna på hur det låter.

DICE har ju uppenbarligen gjort en uppskruvad konsolport, detta ses ju på flera punkter: knäppa menyer, snåla val inom val av styrdon, avsaknad av fundamentala PC features. Att de hugger sina fans i ryggen är ju uppenbart och att vi blint köper detta är ju sjukt. Antar att det är kidsen som ska spela och vara det "som tar över" oss hängivna BF-spelare.
Kommer säkert den tiden om 7år då Battlefield Company 10 släpps och folk som utger sig för att vara veteraner kommer minnas tiden då Battlefield kunde fortfarande styras med tangentbord och man kunde manuellt ladda om och själv sikta på fienden.
Allt kommer vara alltmer fördummat för nötterna på EA tror sig veta vad "folk" vill ha.

Största skämtet är ju allt upphypade snacket om hur bra det skulle bli, har sagt det innan och säger det igen, DICE har trollat oss sen dag ett. De visste allt detta på förhand. Sedan Alphan har testarna klagat på en massa moment i spelet. Att det har i 7år utvecklat BF3 är ju löjligt. Jag skulle vilja säga den tiden mellan MoH / BC2 fram till nu, dvs. drygt ett år.

:€

Permalänk

Inget in team VoIP, det gäller bara PC va?
Hur ligger det till för os som kommer lira på konsol?
Vill minnas att DICE vill patcha (ps3) betan för att föra in det. Men tack vare SW certifieringen så uteblev patchen..

Permalänk
Medlem

Finns det någonting sagt om Kö funktion in på servrar? Det reagerade jag nog starkast på av allt det här, plus att man inte kommer i samma squad när man tar "join as party".... oskönt att de inte skjuter upp lanseringen om det ändå är så mkt oklart

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K