Radeon HD6870 Dual GPU PROBLEM!!

Permalänk
Medlem

Radeon HD6870 Dual GPU PROBLEM!!

Hej!

Har nyss köpt ett Radeon HD6870 Dual GPU kort: http://www.club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/radeon-hd-6870-dual-gpu.html

Nu startar inte datorn, alla fläktar(även grafik kortets) och allt slår igång som det ska och man kommer till en bild där det står info om mitt moderkort och där kan man trycka sig vidare in i Boot menu och sådant(precis som vanligt), problemet är att datorn kommer inte vidare efter detta, skärmen blir först väldigt mörk grå och ett grått _ blinkar uppe i vänstra hörnet innan skärmen blir svart och inget händer.

Detta är mitt moderkort,http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2745#sp

Jag köpte även ett nytt 700w nättagg för detta kort, men nättagget fungerar som det skall för jag har prövat med gamla grafik kortet och det fungerar. Problemet uppstår när jag sätter in det nya grafik kortet.

Permalänk
Medlem

En fråga som kanske låter nedsättande.. men har du kollat så alla pci kablar till kortet sitter ordentligt??

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Medlem

jaadå, det har jag! Annars skulle väl inte fläktarna på grafik kortet slå igång, eller?

Permalänk
Medlem

tror nog att det är defekt då. Vars köpte du det?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Har du avinstallerat de gamla drivrutinerna? De för ditt förra grafikkort, detta skapade problem för mig när jag slarvade vid köp av 5970.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Driver sweeper och tagit bort alla drivrutiner till det förra nvidia kortet som programmet hitta. Inte skall man väl behöva installera de nya drivrutinerna förrän man har stoppat i det nya kortet?

Eftersom jag bor på Åland så har jag beställt det från http://www.multitronic.fi/ Mailar dom nu och ser vad dom säger..

Permalänk
Medlem

Prövat starta i felsäkert läge? (misshandla F8-tangenten efter bios POST.) Det låter ju som om det skulle kunna vara ett drivisproblem bara

edit: oj du hann svara medan jag skrev. Nåja, skulle vilja höra resultat från felsäkert läge ändå

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk

Stoppa tillbaks ditt gamla kort och installera om windows, och pröva sen med dina nya kort.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Teddis: Kommer inte vidare efter "moderkorts bilden" på något sätt, kan inte starta den i felsäkert läge eller ens komma till boot menu..

Supermotard: Har du nån förklaring varför jag ska pröva det?