Permalänk

Drivrutiner kraschar

Tjena, nu är det så att jag för någon dag sen installerade den nya 11.10 preview 2, men nu när jag startar minecraft så blir skärmen svart för nån sekund sen kommer det upp ett medelande om att drivrutinerna krachat. Kollade windows log boken och såg detta:

The program javaw.exe version 7.0.0.147 stopped interacting with Windows and was closed. To see if more information about the problem is available, check the problem history in the Action Center control panel.
Process ID: 78c
Start Time: 01cc8a6f542153d8
Termination Time: 50
Application Path: C:\Program Files\Java\jre7\bin\javaw.exe
Report Id: b6149354-f662-11e0-92d7-001966ec8caa

Source: Application Hang

Event ID: 1002

Så har ingen aning om vad jag ska göra . Jag kan gå tillbaka till 11.9 men då jag behöver dessa för att köra RAGE så kan jag tyvärr inte det :/

Tack på förhand

P.S har skickat ett mail till AMD också men jag har inte fått något svar än

Fel skrivning.
Permalänk
Medlem

Prova

Med drivisar från korttillverkaren om du tar från Ati, det brukar hjälpa mig eller ladda ner bara drivisarna utan tilläggs pogram

Permalänk
Skrivet av LaGu1:

Med drivisar från korttillverkaren om du tar från Ati, det brukar hjälpa mig

Har laddad ner från ATIs hemsida, om det är du menar. Menar du CCC som tilläggs program?

Permalänk
Medlem

Hände mig exakt samma sak och jag har lösningen det är helt enkelt fel på drivrutinerna

1. av installera drivruterna start om datorn

2. ladda ner 11.9 drivruterna

3 start om igen

Sen borde det funka

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87 MPOWER | CPU: Intel i7 4770k @ 4,6Ghz | Kylare:Corsair Hydro H80i | Chassi: Corsair 800D | GPU: ASUS GTX 680 DCII | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb |PSU: Corsair TX 650 80+ | SSD: Crucial m4 128gb | HDD WD 750TB 7200rpm | Skärm: BenQ 24" XL2420T 120Hz |

Permalänk
Medlem

ja det menar jag du har ju till höger ett ställe du kan ladda ner bara drivisarna och kolla om du har drivisar att hämta från t.e.x från xfx eller vad du har för kort det har i bland hjälpt mig

Permalänk
Skrivet av lonic:

Hände mig exakt samma sak och jag har lösningen det är helt enkelt fel på drivrutinerna

1. av installera drivruterna start om datorn

2. ladda ner 11.9 drivruterna

3 start om igen

Sen borde det funka

Ja det funkar gjorde det innan jag formatera om datorn. Men som jag sa så behöver jag drivrutinerna för att undvika lagg på RAGE

Permalänk
Skrivet av LaGu1:

ja det menar jag du har ju till höger ett ställe du kan ladda ner bara drivisarna och kolla om du har drivisar att hämta från t.e.x från xfx eller vad du har för kort det har i bland hjälpt mig

Okej, varför tror du att CCC orsakar detta?

Permalänk
Medlem

vet inte men det hjälpte ibland när jag hade mitt gammla kort

Permalänk
Skrivet av LaGu1:

vet inte men det hjälpte ibland när jag hade mitt gammla kort

Okej, kanske testar det sen, vilket kort hade du?

Permalänk
Medlem

då hade jag ett gammalt 4890 men jag brukar spela bc2 och sånt men är dålig så lite lagg spelar inte så stor roll lol

Permalänk
Skrivet av LaGu1:

då hade jag ett gammalt 4890 men jag brukar spela bc2 och sånt men är dålig så lite lagg spelar inte så stor roll lol

Hehe

Någon mer som har nån ide på hur jag kan lösa detta?