Permalänk
Medlem

Sladd/kontakt "fast"

Hej! Jo, nu är det så att min PCI- Esladd/kontakt som sitter i mitt grafikort absolut VÄGRAR att ge med sig. Jag har mer eller mindre brukat våld, någon som har något tips för att dra ut en kontakt som sitter som limmad? Och ja, jag trycker ned saken på undersidan så att plastpiggen inte hakar fast.

Edit: %¤%¤## hur hamnade detta i fel kategori? Aja, kan någon vänlig mod flytta tråden om det finns någon sladdavdelning eller liknande som passar bättre...

Permalänk
Inaktiv

Har den lossnat något alls?
Om inte, och båda bitarna sitter precis bredvid varandra, så kan du ta en vanlig kniv (ingen vass historia, typ matkniv) och trycka in och vicka lite.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av El_Raspberry:

... så kan du ta en vanlig kniv (ingen vass historia, typ matkniv) och trycka in och vicka lite.

Jag läste; ingen vass historia, typ mattkniv.
Roligt när man är trött.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Vad är det för grafikkort? Smält fast eller?

Testa vicka åt sidorna, försiktigt så inget går sönder bara

Mvh

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Demonoidz:

Jag läste; ingen vass historia, typ mattkniv.
Roligt när man är trött.

Natthumor. It's the best.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Vad är det för grafikkort? Smält fast eller?

Testa vicka åt sidorna, försiktigt så inget går sönder bara

Mvh

HD5770, 1,5 år gammalt. Har testat att vicka.

Permalänk
Avstängd

Har samma kort, min är också lite seg, även fast jag drar ut kablarna då och då. Testa att dela hanen från honan med en kniv. Bara att bända upp den.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Lyckades få loss den (fick ett liten mellanrum och sedan använde jag mig av en skruvmejsel med | för att bända loss den. Dock var det väldigt svårt att få loss en andra gång (jag förbereder mig inför när jag får mitt nya grafikkort, så jag bara ser till så att det går o ta loss etc), men nu vet jag iaf att det är möjligt.