Sapphire HD 6850 en värd uppgradering?

Permalänk
Medlem

Sapphire HD 6850 en värd uppgradering?

Hej,

Jag hade tänkt att uppgradera mig från ett Radeon hd 4650 (helt värdelöst) till något som klarar av dagens spel. Vill kunna spela spel som Battlefield 3 med okej grafikinställningar och en hyfsat hög fps. Priset jag kan tänka mig är runt 1500kr.

Har kollat in Sapphire hd 6850, verkar ha väldigt bra specs i förhållande till sitt låga pris. Har dock ingen aning om hur bra det egentligen är.

Min fråga är: Kommer jag att kunna spela Battlefield 3 i rätt upplösning utan problem med detta grafik kort? Är det är värd uppgradering från mitt gamla kort eller behöver jag gå upp ännu mer i pris?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vad har du för övriga specs på din dator, CPU, nätagg, RAM, OS o.s.v.?

Personligen skulle jag nog gå upp till 6870. Mitt GTX 460 som är rätt kraftigt överklockat fick kämpa i 1920x1080 allt på medium med AA, AF och AO off, och det motsvarar väl ~6850.

6870 ligger inte så mycket högre i pris.
http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=6870

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej krrjon,

Det är ju ingen superdator jag har men jag tror inte det ska vara några problem, Intel 2 quad q8300, 4g ram, win 7 64-bit...

Nätaggregatet lär jag dock få byta. Tror att det endast är 300W som datorn har. Hur mycket extra tror du 6870 drar? Har du något tips på en rimlig wattstyrka?

Permalänk
Medlem

köp 500W men om du vill ha lite mer för framtiden köp 650 w

fel
Permalänk
Medlem

Mitt 6870 drar 151w vid full belastning. har det här kortet http://new.dustinhome.se/asus-radeon-hd6870-directcu-1gb-gddr...

MVH Peter

Permalänk
Medlem

CDOn har bra XFX Core Edition PSU, jag köpte en 650W av dem, kostar nu 709kr, annars har de en 550W-modell för mer blygsamma 516kr, bägge 80 plus Bronze och de går väldigt tyst i drift.

Sen skulle jag också gått upp till 6870 om jag köpte idag, några hundra i skillnad för en hyfsad prestandaökning. Sitter med ett ASUS EAH 6850 själv som iofs funkar bra, men jag kör mest WoW i 1080p på High, tippar på att med ett 6870 så kanske jag kunde ha maxat till Ultra.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Vi vet ju inte riktigt hur bf3 kommer funka. Men om man går efter betan så verkar det gå åt minst hd6950 alt 560TI om man vill ha lite högre inställningar med bra fps.

Dock går det inte riktigt ihop med 1500:-