Carmack skyller Rage-problem på dåliga drivrutiner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

För att hänga på PC vs Konsoll grejen:
FPS spel ska spelas på PC med mus och tangentbord, den som menar att det är bättre på konsoll har ingen hjärna.
Äventyrs spel som A new beginning och gamla hederliga the Dig ska också spelas på PC.

Presentera inte en åsikt som någon form av fakta.
Det går strålande bra att i stor utsträckning spela skjutarspel med handkontroll. T ex Battlefield Bad Company 2 tyckte jag gjorde sig mycket bättre med handkontroll.

Permalänk
Skrivet av Mangler:

Kom ju en patch som låter användaren göra det på lördag.

then i stand corrected good sir=), är dock fortfarande trött på snubben,

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Presentera inte en åsikt som någon form av fakta.
Det går strålande bra att i stor utsträckning spela skjutarspel med handkontroll. T ex Battlefield Bad Company 2 tyckte jag gjorde sig mycket bättre med handkontroll.

Mycket bättre med handkontroll än mus & tangentbord... till ett FPS?
Var inte löjlig.

Jag kan förlåta dig för den här gången, men låt mig aldrig mer komma på dig med att säga sådana idiotiska kommentarer.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Presentera inte en åsikt som någon form av fakta.
Det går strålande bra att i stor utsträckning spela skjutarspel med handkontroll. T ex Battlefield Bad Company 2 tyckte jag gjorde sig mycket bättre med handkontroll.

Om någon tycker bajs smakar gott, är det visserligen en åsikt, men den är fel.

Permalänk
Skrivet av Gratzner:

Mycket bättre med handkontroll än mus & tangentbord... till ett FPS?
Var inte löjlig.

Jag kan förlåta dig för den här gången, men låt mig aldrig mer komma på dig med att säga sådana idiotiska kommentarer.

Fråga min polare;) men han har också den sämsta musen ever. Sensen är låg och precisionen har en del att önska. Men det jag vill komma till. Är att han påstår att vissa är födda med mus i handen (men är mer en vanesak enligt mig). Konsoler är bra på bilspel och liknande. FPS spel funkar så klart bäst på PC (man vill ju kunna vända sig om fort och ändå ha hög precision).

Det kan inte min polare:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Presentera inte en åsikt som någon form av fakta.
Det går strålande bra att i stor utsträckning spela skjutarspel med handkontroll. T ex Battlefield Bad Company 2 tyckte jag gjorde sig mycket bättre med handkontroll.

Nu är det dock inte en åsikt utan fakta, det har gjorts försök att låta konsollspelare spela mot pcspelare men resultatet blev så förnedrande att det fick avbrytas. Du kan helt omöjligt få samma precision och hastighet med en gamepad som en mus. Visst kan du söndags casual spela ett långsamt FPS med gamepad men that's it. Ta och sök fram lite UT/Quake filmer från toppklaner och begrunda.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att få veta vilka officiella drivisar Herr Carmack & co använde sig av till pc när spelet flöt för dem?

Edit: Att spela UT med gamepad är lika med en dödsdom, det är mus/tgb som gäller, jag vet då jag lirade det i ~7år i bla. 2st holländska klaner (Alien clan samt Wootaboulus)...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Fråga min polare;) men han har också den sämsta musen ever. Sensen är låg och precisionen har en del att önska. Men det jag vill komma till. Är att han påstår att vissa är födda med mus i handen (men är mer en vanesak enligt mig). Konsoler är bra på bilspel och liknande. FPS spel funkar så klart bäst på PC (man vill ju kunna vända sig om fort och ändå ha hög precision).

Det kan inte min polare:)

Det finns ju alternativ till handkontroll om man nu inte kan/vill anpassa sig till handkontroll, såsom Eagle Eye (PS3) och/eller XIM3 (360). Båda produkterna är adaptrar, visst det kanske inte uppskattas av alla konsolspelare men det handlar ju om hur man som individ vill spela och det är därför dessa produkter finns.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av 037180:

Det finns ju alternativ till handkontroll om man nu inte kan/vill anpassa sig till handkontroll, såsom Eagle Eye (PS3) och/eller XIM3 (360). Båda produkterna är adaptrar, visst det kanske inte uppskattas av alla konsolspelare men det handlar ju om hur man som individ vill spela och det är därför dessa produkter finns.

Självklar:) Han har det tiull sin PC med:) dock presterar inte den datorn så bra. Är ett geforce 100 i den (Han köpte det för flera tusen i överpris med):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Det finns ju alternativ till handkontroll om man nu inte kan/vill anpassa sig till handkontroll, såsom Eagle Eye (PS3) och/eller XIM3 (360). Båda produkterna är adaptrar, visst det kanske inte uppskattas av alla konsolspelare men det handlar ju om hur man som individ vill spela och det är därför dessa produkter finns.

Problemet med de produkterna är att de suger.
Känslan är sämre än den värsta konsollport man kan tänka sig, och det läggar hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Problemet med de produkterna är att de suger.
Känslan är sämre än den värsta konsollport man kan tänka sig, och det läggar hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis så det ska vara, antingen lär man sig spela med de/de kontrollmetoder som är tänkta, eller så byter man plattform. Är man så dålig att man inte kan spela FPS eller liknande med handkontroll utan behöver mus + tangentbord för att ha en chans, speciellt mot "konsolspelare", är det nog snarast skit bakom ratten som är problemet.

OnT:
Allt handlar inte om precision eller millisekundrar, det handlar om känsla. Jag byter gärna bort lite precision och hastiighet mot en skönare känsla när jag spelar, man kan inte kompensera för dåliga skills med bättre hårdvara på samma sätt (snabbare mus etc) utan alla spelar näst intill på samma villkor på en konsol, vilket så klart svider för Razer-generationen, men för oss hederliga spelare är det skönt.
Vinner jag en 1 vs 1 beror det på att jag var bättre och/eller smartare i duellen, inte att jag hade bättre dpi på musen s jag snabbare kunde vända mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Om du kollar EAs senaste kvartalsrapport så står det klart och tydligt att de tjänar mest på PC, totalt sett.

The Sims, duh!

Sen är det ju kul att så många är så jävla bra på att gnälla, men undrar hur många som faktiskt testat spelet.. Jag köpte det samma dag som det kom ut. Installerade det och körde med senaste whql-drivrutinen från Ati. Gick skit. Installerade snabbt första Rage-specifika drivrutinen och vips rullade allt på. Visst, textur-pop-in'en fixades inte förrän med första spelpatchen, men nu är allt frid och fröjd. Spelet flyter på silkeslent och ser mestadels överdjävulskt bra ut, trots att det bara använder ett av min två 6950's.

Döm inte ut hela tårtan bara för att glasyren är lite sned. Innehållet kan ju fortfarande smaka riktigt gott! Hittills har jag haft sjukt kul med spelet, och det är tusen gånger bättre än hyllade genrekonkurrenter som t.ex. Fallout 3. Och att påstå att det är en fördummad och "korkad" konsollport är bara ännu ett bevis på att de flesta av er bygger era åsikter helt och fullt på vad ni läst om spelet på nätet. Bygg er en egen uppfattning om spelet innan ni börjar skrika, gnälla och ropa på mamma.

Och visst jag erkänner, även jag tycker det är dåligt att ett spel kan få släppas i det skick Rage kom i. Men det mesta var löst relativt omgående och nu njuter jag till fullo! Det är ju heller inte direkt första gången ett spel är 'trasigt' vid release... Vems fel det är eller inte är låter jag vara osagt. Jag skiter faktiskt i vilket. Så länge spelet underhåller så är jag nöjd, och det gör det. Med råge.

Peace out

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Den stora nackdelen med PC är hur dyr den är och hur förhållandevis kort period den är på top. Är man inte redo att lägga en massa pengar på hårdvara så får du inte upplevelsen som utvecklarna vill att du ska få, men har du råd att hålla din PC på top så har du råd att köpa spelen också, och där har vi nog en för liten skara människor för att utvecklarna ska bry sig till 100%.
Konsoll vet du vart du har, den håller många år, är lättanvänd för alla och har ett större underhållningsvärde i grupper.
Var lite psykoanalytiska och låt inte fanboyismen ta över så ser ni varför det blir som det blir.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att de släpper PC mer och mer, det är ju precis detta som är problemet. Efter enorm testning och nära samarbete (nåja) med hårdvaruutvecklare så kommer det ut en ny driver som inte funkar riktigt med produkten ändå.

Det är i alla fall en del av problemet för PC-utvecklare. Så sjukt många varianter av hårdvaror som i teorin har helt gemesamt driverinterface men i praktiken inte är 100% kompatibla.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvalaSnubben:

Den stora nackdelen med PC är hur dyr den är och hur förhållandevis kort period den är på top. Är man inte redo att lägga en massa pengar på hårdvara så får du inte upplevelsen som utvecklarna vill att du ska få, men har du råd att hålla din PC på top så har du råd att köpa spelen också, och där har vi nog en för liten skara människor för att utvecklarna ska bry sig till 100%.
Konsoll vet du vart du har, den håller många år, är lättanvänd för alla och har ett större underhållningsvärde i grupper.
Var lite psykoanalytiska och låt inte fanboyismen ta över så ser ni varför det blir som det blir.

Snick-snack, pc och konsoll är ungefär lika dyra i drift, skillnaden är att på konsoll betalar du när du köper spelen istället. Min pc kostade mig 9000 kr, en konsoll brukar ligga på 3-6000 när de är nya men om vi räknar 4000 kr, med tanke på att min dator inte var top of the line när den var ny... pc-spel brukar kosta 400-450 vid release, konsollspel 550-650. Jag kan fortfarande köra alla spel på marknaden, kan t.ex ligga på low-medium på bf3, på en 1440x900-skärm (dvs högre upplösning än nästan alla konsollspel)

Lågt räknat betalar man alltså ca 150 kr mer per spel till konsoll. Räkna med att man köper ett spel i månaden. Efter två o ett halvt år är konsollen dyrast, inte datorn, och då har jag inte lagt in saker som kinekt/move, extra handkontroller, xbox Live osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Snick-snack, pc och konsoll är ungefär lika dyra i drift, skillnaden är att på konsoll betalar du när du köper spelen istället. Min pc kostade mig 9000 kr, en konsoll brukar ligga på 3-6000 när de är nya men om vi räknar 4000 kr, med tanke på att min dator inte var top of the line när den var ny... pc-spel brukar kosta 400-450 vid release, konsollspel 550-650. Jag kan fortfarande köra alla spel på marknaden, kan t.ex ligga på low-medium på bf3, på en 1440x900-skärm (dvs högre upplösning än nästan alla konsollspel)

Lågt räknat betalar man alltså ca 150 kr mer per spel till konsoll. Räkna med att man köper ett spel i månaden. Efter två o ett halvt år är konsollen dyrast, inte datorn, och då har jag inte lagt in saker som kinekt/move, extra handkontroller, xbox Live osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast efter två och ett halvt år så har du varit tvungen att uppdatera grafikkort på datorn, köpa mer minne uppdatera 18 olika drivrutiner för dittan och dattan.

Förstå mig rätt, jag gillar PC, men orkar inte längre. vill bara trycka på on och lira.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

Jag har då inte gjort annat än att uppdatera windows och mina drivrutiner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Fast efter två och ett halvt år så har du varit tvungen att uppdatera grafikkort på datorn, köpa mer minne uppdatera 18 olika drivrutiner för dittan och dattan.

Förstå mig rätt, jag gillar PC, men orkar inte längre. vill bara trycka på on och lira.

Va nej?

Om jag köpte en dator runt 2007-2008 kan jag fortfarande lira konsoll porterna på den....

Man behöver inte uppgradera hela tiden, ni tänker MAX MAX MAX men man kan lira de flesta spelen på medium och low vilket motsvarar konsoll grafiken utan problem VÄLDIGT länge.

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Snick-snack, pc och konsoll är ungefär lika dyra i drift, skillnaden är att på konsoll betalar du när du köper spelen istället. Min pc kostade mig 9000 kr, en konsoll brukar ligga på 3-6000 när de är nya men om vi räknar 4000 kr, med tanke på att min dator inte var top of the line när den var ny... pc-spel brukar kosta 400-450 vid release, konsollspel 550-650. Jag kan fortfarande köra alla spel på marknaden, kan t.ex ligga på low-medium på bf3, på en 1440x900-skärm (dvs högre upplösning än nästan alla konsollspel)

Lågt räknat betalar man alltså ca 150 kr mer per spel till konsoll. Räkna med att man köper ett spel i månaden. Efter två o ett halvt år är konsollen dyrast, inte datorn, och då har jag inte lagt in saker som kinekt/move, extra handkontroller, xbox Live osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Snick-snack, konsollspel kostar 400-450 nya om du inte köper dem på Game eller annan överpriskedja och när du väl köpt din konsoll om det så är för 6000 eller 2000 så har du något som inte behövs bytas ut förens nästa generation konsoller släpps. Jag vet inte när du köpte din dator, men Xbox 360 kostade på 3000kr när den kom 2005 och har ännu inte krävt några uppgraderingar av hårdvaran (om man inte fått RROD) och BF3 ser bra mycket bättre ut på en xbox 360 än på PC i low>medium. Sen kan vi lägga till att PC drar mer ström, som också kostar pengar. "

Jag ska fö spela BF3 på PC men blir sne när folk inte kan acceptera andra format och ska leka duktiga genom påhittade kostnadskalkyler utan verklighetsförankring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvalaSnubben:

Snick-snack, konsollspel kostar 400-450 nya om du inte köper dem på Game eller annan överpriskedja och när du väl köpt din konsoll om det så är för 6000 eller 2000 så har du något som inte behövs bytas ut förens nästa generation konsoller släpps. Jag vet inte när du köpte din dator, men Xbox 360 kostade på 3000kr när den kom 2005 och har ännu inte krävt några uppgraderingar av hårdvaran (om man inte fått RROD) och BF3 ser bra mycket bättre ut på en xbox 360 än på PC i low>medium. Sen kan vi lägga till att PC drar mer ström, som också kostar pengar. "

Jag ska fö spela BF3 på PC men blir sne när folk inte kan acceptera andra format och ska leka duktiga genom påhittade kostnadskalkyler utan verklighetsförankring.

En dator håller lika längre + att den kan göra mycket mera i dagens läge.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SvalaSnubben:

Snick-snack, konsollspel kostar 400-450 nya om du inte köper dem på Game eller annan överpriskedja och när du väl köpt din konsoll om det så är för 6000 eller 2000 så har du något som inte behövs bytas ut förens nästa generation konsoller släpps. Jag vet inte när du köpte din dator, men Xbox 360 kostade på 3000kr när den kom 2005 och har ännu inte krävt några uppgraderingar av hårdvaran (om man inte fått RROD) och BF3 ser bra mycket bättre ut på en xbox 360 än på PC i low>medium. Sen kan vi lägga till att PC drar mer ström, som också kostar pengar. "

Jag ska fö spela BF3 på PC men blir sne när folk inte kan acceptera andra format och ska leka duktiga genom påhittade kostnadskalkyler utan verklighetsförankring.

Xbox 360 kostade inte 3000kr vid release.
Jag har både PC o Xbox 360, PC versionen ser jävligt mkt snyggare ut på low än 360 versionen, kan både min bror och mina vänner intyga.
Det är så överjävligt grynigt på Xbox, dock är det nog pga den låga upplösningen man kör i för att det ska kunna gå i 30fps....

Jaha, okej.
http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=Modern%20warfare%203
http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=Skyrim
http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=Mass%20effect%203
http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=Battlefield%203

Battlefield 3 är förövrigt väldigt billigt för att vara konsolspel.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det är så överjävligt grynigt på Xbox, dock är det nog pga den låga upplösningen man kör i för att det ska kunna gå i 30fps....

Carmack snackade JÄTTEMYCKET före release om att Rage skulle lira i 60 fps på konsollerna. Blev det alltså inte så?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Teddis:

Carmack snackade JÄTTEMYCKET före release om att Rage skulle lira i 60 fps på konsollerna. Blev det alltså inte så?

Jag snackade om BF3 eftersom killen jag citerade hittade på lite kul grejer

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Kul att det verkligen är nöjda över Rage som är gjort för hårdvara som var top of the line för 5 år sedan.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

OnT:
Allt handlar inte om precision eller millisekundrar, det handlar om känsla. Jag byter gärna bort lite precision och hastiighet mot en skönare känsla när jag spelar, man kan inte kompensera för dåliga skills med bättre hårdvara på samma sätt (snabbare mus etc) utan alla spelar näst intill på samma villkor på en konsol, vilket så klart svider för Razer-generationen, men för oss hederliga spelare är det skönt.
Vinner jag en 1 vs 1 beror det på att jag var bättre och/eller smartare i duellen, inte att jag hade bättre dpi på musen s jag snabbare kunde vända mig...

Exakt! Vad vissa PC fantaster inte verkar förstå är att vissa föredrar att spela med handkontroll. Jag var själv en riktig CS och UT nörd en gång i tiden och dessa lir hade inte ens fungerat med handkontroll. Allt var så tävlingsinriktat och seriöst. Nuförtiden lirar jag mest MW och BF på konsol och de fungerar utmärkt, kan inte vara utan känslan i trigger knapparna samt rumble ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Grundproblemet är väl att folk inte har mer pengar. Det spelar ingen roll om det piratkopieras mindre, tveksamt om det säljs så mycket mer spel ändå.

Det är ju precis det där som inte stämmer.
Utvecklarna ser ju en extremt mycket större försäljning till konsoller än till PC.

Det är ju såpass lätt att bara kopiera spelet till pc, jag menar, rage fanns ju på nätet 2-3 dagar innan realease i Sverige.
1 klick bort, bara installera precis som du hade gjort med retail-skivan, och sen kopiera över cracken, oxå är du igång, helt gratis.

Till konsoller måste man ju hålla på med hack, köpa extra hårdvara, kanske bränna skivor, riskera att bli bannad från live...

Kollar du t ex här:
http://gamrreview.vgchartz.com/browse.php?name=Call+of+Duty%3...

så ser du att black ops sålde:
x360: 13 mill
ps3: 10,6 mill
pc: 1,07 mill

här har vi faktiskt Rage, men siffrorna är väl inte så tillförlitliga ännu:
http://gamrreview.vgchartz.com/browse.php?name=rage&keyword=&...
x360: 0,4 mill
ps3: 0,23 mill
pc: 0,07 mill

Är det konstigt att utvecklarna satsar på konsoller när försäljningen ser ut sådär?

Sen så kanske onlinesales inte ingår, trist, då får jag ge mig.
Som sagt, visa gärna siffror ni hittar och mobevisa mig, inga problem.
Vad jag blir trött på är bara alla som tvärt säger "Nä nä det där kan inte stämma"...

Kolla även totals 2011 här:
http://www.vgchartz.com/yearly.php

Inte ett enda spel topp 50 till PC.
Men kan ju vara skevt om onlineförsäljning inte igår, men som sagt.... det verkar ju tala för att konsolförsäljning totalt krossar...
Vart ju lite dumt av mig att ge mig in i fighten med en dålig länk om BFBC2 som EXEMPEL....

Permalänk
Avstängd

så vad använder dem om inte det är nvidia eller ati

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvalaSnubben:

Snick-snack, konsollspel kostar 400-450 nya om du inte köper dem på Game eller annan överpriskedja och när du väl köpt din konsoll om det så är för 6000 eller 2000 så har du något som inte behövs bytas ut förens nästa generation konsoller släpps. Jag vet inte när du köpte din dator, men Xbox 360 kostade på 3000kr när den kom 2005 och har ännu inte krävt några uppgraderingar av hårdvaran (om man inte fått RROD) och BF3 ser bra mycket bättre ut på en xbox 360 än på PC i low>medium. Sen kan vi lägga till att PC drar mer ström, som också kostar pengar. "

Jag ska fö spela BF3 på PC men blir sne när folk inte kan acceptera andra format och ska leka duktiga genom påhittade kostnadskalkyler utan verklighetsförankring.

Ja för 360 Core var det ju många som köpte frivilligt?

Vid launch av ps3 fanns det ingen som sålde ps3spel för under 600 kr... egentligen skulle det kosta 700 kr för ett spel! Detta plus 5000 för snikvarianten av konsollen också.

Dessutom sjunker priset på pc-spel mycket fortare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Exakt! Vad vissa PC fantaster inte verkar förstå är att vissa föredrar att spela med handkontroll. Jag var själv en riktig CS och UT nörd en gång i tiden och dessa lir hade inte ens fungerat med handkontroll. Allt var så tävlingsinriktat och seriöst. Nuförtiden lirar jag mest MW och BF på konsol och de fungerar utmärkt, kan inte vara utan känslan i trigger knapparna samt rumble ^_^

och vad du inte verkar förstå är att konsoller håller tillbaka utvecklingen av spel. Allt ska konsollifieras idag och portas till PC. det ska helst dummas ner så att allt kan göras med en spak och några knappar. dessutom är konsollerna över fem år gamla, har du någon aning om hur mycket som har hänt under den tiden? tillverkarna kan inte använda den fulla potentialen i sina grafikmotorer på grund av föråldrad hårdvara, medan PC gamers kan uppgradera när de vill

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.

Permalänk

Vill man vara upp to date med prestanda graffe i nya spel så är det PC som gäller. Men det är ekonomiskt tungt o hänga med.
O dagens spelare åtminstående ca 80% verkar vara snåla o ska ha allt i sina konsoller o jon G är ett stopl skott vad gäller dagens PC så han kan stanna i konsolvärlden. nuff sad!